wintec 500 vs wintec pro

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eline_sjordy

wintec 500 vs wintec pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 20:56

ik wil graag een nieuw zadel aanschaffen voor mijn paardje, een fjord. hij is een luxe gebouwde fjord van 1.50.
ik heb een nu een jc grand granat op liggen met een medium boom en een 17,5 inch zitvlak.
dat zadel ligt goed, maar ik wil eens wat nieuws...
ik rijd ongeveer 3 x in de week zowel in de bak aan het trainen(dressuur) als buitenrijden.

nu zei iemand me dat een wintec erg goede zadels zouden zijn, en ik heb al wel informatie opgedaan op bokt en andere webpagina's.maar toch hoop ik dat iemand mij nog kan helpen met deze vragen.

welk zadel is kwalitatief beter, een wintec 500 zadel of een wintec pro?

wat voor functie heeft het cair systeem nu eigenlijk, want ik hoor daar slechte dingen en goede dingen over.

ik heb nog niet op een wintec zadel gezeten, maar wat voor zit hebben de wintec's? zacht of hard...

ik lees overal ook op webshops, dat het equi-suede een stevigere zit geeft dan gewoon leer, in hoevere is dit zo?
het lijkt mij heel vreemd zitten maar dat komt eerder omdat ik altijd op leer gereden heb.
en hoe zit het met dat suede qua schoonmaken, word het snel lelijk?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een besluit te nemen, tenzij een wintec helemaal niets is natuurlijk Knipoog
alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
groetjes eline Haha!

moonfish13

Re: wintec 500 vs wintec pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:59

de pro is in ieder geval beter, die is dan ook duurder...
het cair zijn de meningen over verdeeld..
geen ervaring mee. ik vind wintecs heerlijk zitten maar ook daar zijn de meningen weer over verdeeld.
waarom trouwens een ander zadel als het niet nodig is???

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:04

ja waarom een ander zadel als het niet nodig is...
het is ook eigenlijk niet nodig, maar soms heb ik iets in mn hoofd als ik graag iets nieuws wil. heel erg als je daar last van hebt hoor...
maar iemand zei me dat wintec een goed merk is voor je paard, dus vandaar dat ik me aan het orienteren ben. ik wil daarna toch graag eens zo'n zadel uit proberen bij de ruitershop, en als ik hem lekker vind zitten en mooi vind, dan wil ik het zadel graag laten passen op mijn paardje, want mocht dat niet goed liggen om wat voor reden dan ook koop ik ook geen ander zadel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:08

het is toch een prachtig zadel?
als het nou een oud zadel had geweest wat nog goed was maar niet meer mooi oke, maar het is een prachtig zadel.

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:11

het is ook een mooi zadel wat ik nu heb, maar ja ik wil graag wat anders, daarom heb ik hem ook te koop gezet als een wintec mij wel bevalt kan iemand anders nog weer van mijn zadel genieten.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:21

ik heb een wintec 500 dr. dit was het eerste zadel wat goed bleef liggen op haar. ze heeft namelijk een best wel dikke buik. die we er niet echt af krijgen. haar vz zadel schuift. Het wintec blijft goed liggen en ze heeft nu ook haar vrijheid bij de schouders dit heeft ze niet met haar vz zadel. Ik vind het zadel heerlijk zitten. echt super lekker. Degene die erop hebben gereden ook. Ik vind zelf dat suede echt verschrikkelijk. Je kan alleen niet met een broek met leren zit vlak op deze zadels rijden. leer en kunstof gaan niet samen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:23

Ik heb er een te koop Lachen. Mocht je interesse hebben, met alle bomen erbij. Ik vond het een heel fijn zadel helaas ligt hij toch niet helemaal geweldig op mijn paard, en ga ik nu een duur maatzadel aanschaffen waarschijnlijk

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:29

dus wintec heeft wel een zachte zit om het zo maar te zeggen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:33

ach ja als je billen een zeer luxe fryso gewend is en je komt op een kunstof is het even raar, maar ik vind het veel fijner, ik zit er steviger in.
ik ga waarschijnlijk een wintec wide kopen.
(de 500 zegmaar in brede uitvoering.)

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:34

hebben de wintec zadels die ik hier genoemd heb, een diepe zit?dat zou ook fijn zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:45

nee, de isabella werth wel schijnt.. ik houd helemaal niet van een diepe zit. maar deze is veel duurder!
(ik dacht rond de 800 euro)

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:20

moonfish13 schreef:
nee, de isabella werth wel schijnt.. ik houd helemaal niet van een diepe zit. maar deze is veel duurder!
(ik dacht rond de 800 euro)

1050euro bij divoza,, en 650 euro uit duitsland compleet( wel een gok,,je moet geld overmaken Vork ) er naartoe rijden is vanuit venlo 1uur en 3 kwartier..

De isabell werth heeft wel een diepe zit,, MAAR is totaal NIET gedwongen als je de kniewrongen vervangt door de kleine wrongen Pling OF zonder wrongen rijden Vork dat geeft ook meer dan voldoende steun hoor Bloos

Wil je wel gesloten zitten?? dan doe je de grootste wrongen erop(maar dat vind ik persoonlijk NIET prettig)mede door suede zit je al super vast,, en dan die grote wrongen erop maakt het echt ERG gesloten:(:)

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:23

Ik heb nu ook net een wintec dressuur aangeschaft en vind het een leuk zadeltje maar nou moet ik wel zeggen er gaat niks boven een goed leren zadel.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:44

Dig schreef:
Ik heb nu ook net een wintec dressuur aangeschaft en vind het een leuk zadeltje maar nou moet ik wel zeggen er gaat niks boven een goed leren zadel.

Meningen verschillen daarover Vork Knipoog (spreek uit ervaring)

Jaren A merken gehad,, en maar GEEN enkel leder zadel kan tippen aan mijn Isabell Werth ,,*D

ik bewust gekozen voor de wintec uitvoering IVM suede zit,,dat is ideaal met jonge paarden Pling je hebt ook de bates IW (leder)

Overigen kies ik mijn wintec IW BOVEN mn 3mnd oude op maat gemaakte hulshebos,,extra soft seat etc...(dat zegt genoeg)

MAAR goed,,meningen verschillen,, ik heb in ieder geval mijn mening/ervaring neergezet Pling

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:50

Ik heb ook wintecs. Vind het goede zadeltjes.
Ze blijven ook netjes en makkelijk in gebruik. Vind ze ook goed zitten
Heb nu de 500 veelz en dress. Heb ook de pro gehad maar t nadeel ervan was dus dat suede als er stof op komt of nat wordt is t niet heel handig.
Bij de 500 poets je dat er veel makkelijker af Lachen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:57

Arabian_Girl schreef:
Ik heb ook wintecs. Vind het goede zadeltjes.
Ze blijven ook netjes en makkelijk in gebruik. Vind ze ook goed zitten
Heb nu de 500 veelz en dress. Heb ook de pro gehad maar t nadeel ervan was dus dat suede als er stof op komt of nat wordt is t niet heel handig.Bij de 500 poets je dat er veel makkelijker af Lachen

Hmmm,, ik onderhoud mijn zadel met wekelijks de stofzuiger eroverheen te halen Haha! geen last van stof

Met regen blijft zit/beengedeelte droog,,dus ook geen ramp vind ik persoonlijk.... na het rijden hangt hij altijd binnen,, en is binnen mum van tijd droog Pling

In tegenstelling van mijn lederen zadels: met regen werd alles nat en kreeg ik ook altijd natte kont en binnenste gedeelte van beenligging werd ook altijd nat Huilen heb ik nu geen last meer van Lovers

Na het rijden zagen de lederen zadels er ook dof uit en moest ik weer aan de poets Vork

NEE,, ik ben echt ontzettend tervreden met mn IW Pling

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:00

Bij ons was het toen best nat Nagelbijten / Gniffelen Wij hadden hem gewoon bij de stal hangen (in een kast) Maar toch wel allemaal stof erop.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:09

ik zit liever op een wintec als op een leren zadel. Clown
zit je zo lekker vast op, en het is lekker licht en weinig poetswerk.
ideaal. Haha!
echt, ik heb op een superzacht dressuurzadel gereden, nou geef mij maar een wintec.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:09

Heb sinds kort een wintec omdat mijn oude zadel niet meer goed lag en ben tot nu toe tevreden. Heb een wintec 500, was even wennen, maar zit nu gewoon lekker en ligt super op mn paard.
het enige minpuntje vind ik de singelstoten, die ga ik nog eens vervangen voor leren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:14

Stof poets ik er ook zo af bij mijn Wintec pro.. Zacht borsteltje erover en klaar. Lachen
Met regen heb ik ook nergens last van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:28

Ik ben van een wintec, naar leer en weer terug naar een wintec gegaan. Kan niet meer zonder Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb zelf de 500, zit heerlijk! blijft ook mooi moet ik zeggen Lachen En ideaal om schoon te maken. Met regen ook geen last van.
Mijn leren zadel zat harder dan dit zadel moet ik eerlijk zeggen. Krijg iig geen last van de bips bij het rijden.
De op de pro zit je inderdaad vaster dan op leer, omdat het wat ruwer is dan gewoon glad leer en je dus stroever in het zadel blijft zitten ipv wat kan glijden zeg maar Clown
Alleen de singelstoten inderdaad... die vervang ik tzt ook voor leren.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:25

Welshcobfan schreef:
Ik ben van een wintec, naar leer en weer terug naar een wintec gegaan. Kan niet meer zonder Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb zelf de 500, zit heerlijk! blijft ook mooi moet ik zeggen Lachen En ideaal om schoon te maken. Met regen ook geen last van.
Mijn leren zadel zat harder dan dit zadel moet ik eerlijk zeggen. Krijg iig geen last van de bips bij het rijden.
De op de pro zit je inderdaad vaster dan op leer, omdat het wat ruwer is dan gewoon glad leer en je dus stroever in het zadel blijft zitten ipv wat kan glijden zeg maar Clown
Alleen de singelstoten inderdaad... die vervang ik tzt ook voor leren.

Ik heb ook de 500 gehad en de 2000,,vzh en dressuur,, (voor de handelspaarden,,makkelijk kopijzer aan te passen)

Ik heb ze eigenlijk vrij snel weer verkocht,, schoonmaken was inderdaad super simpel,, MAAR de zit??? pffff auw auw auw,,veels te hard Huilen ( tja,,mijn billen zijn verwend)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:42

zazoeyou schreef:
MAAR de zit??? pffff auw auw auw,,veels te hard Huilen ( tja,,mijn billen zijn verwend)

een weekje wennen en het gaat, eerste week had ik er ook enorm last van, moest mezelf echt ertoe zetten om te gaan rijden...

maar nu 3 of 4 weken later, gaat prima, helemaal aan de zit gewend

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:32

Nimmy schreef:
zazoeyou schreef:
MAAR de zit??? pffff auw auw auw,,veels te hard Huilen ( tja,,mijn billen zijn verwend)

een weekje wennen en het gaat, eerste week had ik er ook enorm last van, moest mezelf echt ertoe zetten om te gaan rijden...

maar nu 3 of 4 weken later, gaat prima, helemaal aan de zit gewend

Ben het wel eens met je stelling,, maar sommige mensen(zoals ik) wennen er gewoon niet aan Huilen

Ik moest er veel paarden mee rijden achtereen.(dus minimaal 5uur per dag rijden). dus beetje comfort was wel een pre Vork

Voor mij zijn ze niet weggelegd Huilen

eline_sjordy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 19:32

jeetje wat een reacties allemaal.
dank jullie allemaal daarvoor.
ik ben geen poetser dus ik denk dat een suede zadel niets voor mij is dan.
ik moet maar eens langs de ruitershop gaan om te proberen, word nu wel nieuwschierig...