Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Simba_ schreef:Ik heb maar een paard, dus het zadel zou zo'n 5 a 6 keer in de week worden gebruikt.
@lotjj92 : Ik ben niet heel groot, maar heb in verhouding best lange benen!
Foto's zou leuk zijn !
Het probleem met mijn huidige zadel is dat het naar achteren schuift. Had voor een snelle tussenoplossing een gelpad. Nu rijd ik helemaal niet omdat mijn paard een blessure heeft, maar we hopen dat dat helemaal goed komt.
Ben in de tussentijd dus op zoek naar een goed zadel
Bourrelier schreef:Qua fabricage zou ik je niet aanraden om een Anky aan te schaffen... Als je echt moet kiezen tussen deze merken, heb je de beste prijs/kwaliteit-verhouding met een KN.
Mits die ook past op je paard.
?moonfish13 schreef:leerkwaliteit schijnt niet denderend te zijn.
(Goh anders had je niet gepbt
)MyWishMax schreef:Ik heb ook een Anky(Goh anders had je niet gepbt
)
Vind het een onwijs fijn zadel, heel zacht en zit er gewoon erg goed op. Ik heb nog niks gemerkt van slechte leerkwaliteit?
Heb hem nu denk ik 3 a 4 maanden? En ziet er nog super uit, geen slijtage oid.. Instructie heeft ze al langer en die zijn ook nog super.
!Bourrelier schreef:Ik heb het ook niet over de leerkwaliteit, maar heb nu 5 nieuwe, en een tweedehands in handen gehad, en daarbij zaten allemaal de kussens scheef eronder gestikt, de vulling was ronduit om te huilen, en 2 ( nieuwe) hadden een scheve boom.
Simba_ schreef:En dat kun jij vanaf de buitenkant zien ???
Ik laat igg Karl Langeraap komen, een goede zadelmaker zegt men.
Hij zal de slechte 2dehandse er toch wel tussenuit pikken ??
lotjj92 schreef:heb hiervoor een kieffer gehad en die paste niet goed. had op mijn middendraf altijd 4 of 5en. hooguit een 6.
en nu met dit zadel. voor 7ens en 8ens. ze heeft haar rug nog nooit zo goed gebruikt sinds de anky!
ThisIsMe schreef:Ik had een KN Symphony, fijn zadel maar lag niet heel goed op mijn paard (maar die heeft ook best een moeilijke rug bleek met het passen van een nieuw zadel), heb het aan mijn dochter gegeven en op haar paard ligt het super. Anky zadel heb ik ook geprobeerd, lag niet goed en zat ook niet echt lekker, ik was in de winkel wel weg van die vierkante lepel, maar bij het uitproberen vond ik het geen fijn zadel. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een Euroriding Titan II, super zadel, zachte, diepe zit, fijne wrong, ik ben er helemaal blij mee. En nog belangrijker, ik ben ook weer beter gaan zitten op mijn paard en ze loopt beter...........