Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Lynn_Nikita schreef:het gedeelte wat horizontaal is, word gemeten, waar je voet dus op leunt
je hebt extra brede, of voor kinderen, ligt eraan dus hoe breed je voeten zijn
Nibbit schreef:Ik zou de gewone doen, 12cm
Lynn_Nikita schreef:ik zou ook gewoon voor standaard breedte gaan
je groeit nog, je voeten wss ook
Stijgbeugels moeten zeker niet te strak zitten.

Dan weet je of je aan 11 genoeg zou hebben Innepin schreef:Ja, en de breedte van de laarzen of schoenen die je altijd draagt met rijden.
runningkawa schreef:Als je dan eens met moutain horse of vergelijkbare laarzen gaat rijden zit je klem.
Voor de veiligheid is een brede beugel echt beter
runningkawa schreef:Kan... maar ook sommige stalschoenen zijn net zo breed.
En je kan nu wel zeggen ik rij nooit met stalschoenen, maar beugels gaan vaal kamger mee dan je schoenen/laarzen.

sweet_pony schreef:runningkawa schreef:Kan... maar ook sommige stalschoenen zijn net zo breed.
En je kan nu wel zeggen ik rij nooit met stalschoenen, maar beugels gaan vaal kamger mee dan je schoenen/laarzen.
tjha, da's wel waar...
maar meestal rijd ik met Jodpuhrs met/zonder chaps, en mis binnenkort met laarzen..
héél af ent toe voor eens uitsappe na longeren ofzo met gewone sportschoenen, voor de rest heb ik geen paardenschoenen
maar een halve cm maakt toch niet veel uit? ofwel soms?
tamary schreef:Die halve cm kan alles uitmaken en of dat zo is wil je niet uitvinden tijdens een valpartij.
Kan die winkel die beugels niet in 12cm bestellen? Is nl een standaard maat.

runningkawa schreef:Bij emmers staat op de site dat ze ze nog in 12 hebben
(omdat je daar de foto van laat zien)