Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Cheveyo schreef:de 3 uit de paarse serie passen ook perfect in een NIET wide zadel
? Ezmee schreef:Cheveyo schreef:de 3 uit de paarse serie passen ook perfect in een NIET wide zadel
Volgens mij gaat dit ten kosten van je zitting, rest an de boom en je vulling. ik denk dat een Wide zadel speciaal is gemaakt voor de Wide bomen, denk je ook niet?
is niet zooo praktisch het wisselen ) Paljassofie schreef:In alle nieuwere modellen van wintec passen alle bomen (behalve in de australian stock ofzo dacht ik dat er een bepaalde kleur niet meer inging... maar dat is hier nvt )
maar zoals de rest zegt : ga niet de hele tijd wisselen van boom, zo'n ding kost nog geen 20 euro en denk niet dat het zo goed is voor je zadel (en ook niet voor je geduldis niet zooo praktisch het wisselen )
ik heb hier wederom ook EERST goed geinformeerd bij wintec OF dat niet schadelijk was,, ook daar kreeg ik gewoon een simpel antwoordt op : daar zijn ze voor uitgevonden!!
alleen de paarse boom is soms wat lastig,, maar ook dat komt goed,, (de paarse is voor de fries,,)
dan is het toch beetje logischer om twee bomen te kopen, niet?
kan geloven dat je er handig in wordt
Paljassofie schreef:ja ok, als het gaat over 1 zadel voor meerdere paarden, hier gaat het op 2 zadels voor 1 paarddan is het toch beetje logischer om twee bomen te kopen, niet?
dat is wel heel vaak wisselenkan geloven dat je er handig in wordt
wel goed om te horen dat ze het blijkbaar wel goed verdragen, die zadels
[/quote]jomaro schreef:Past prima hoor,, voor meer informatie kan je wintec site mailen![]()
Ik heb de Isabell Werth en heb die vraag ook gesteld of dat mogenlijk was,, antwoordt was : Ja,, en met garantie![]()
Dat zeggen ze niet voor niks toch??
en ik doe dit al LANG,,,
jomaro schreef:zazoeyou
Ik heb met s&k products in Hardewijk contact gehad.
Leverde voorheen de wintec. Ook s&k products vertelde dat er niet voor niets een zadel wide was gekomen voor brede bomen!
Maar ze hebben mij het telefoon nr gegeven van een vertegenwoordiger van de wintec. Ook die persoon vertelde dat ik de donker paarse boom niet wijder kon maken omdat het zadel daar niet op gemaakt was. Ook hangen aan de zadels kaartjes tot welke boon erin kan. Dat de praktijk dus anders blijkt te zijn, tja.
Heb een aantal maanden terug veel info gezocht om toch het wintec zadel passend te krijgen. De donker paarse boom zou van boommaat 38/39 naar 43 moeten. Maar ook twee zadelmakers namen niet de verantwoording en gaven geen garantie!
En als ik de donkerpaarse boom in het wintec zadel moest plaatsen was dat een enorme klus die ik niet zo maar even deed. Een persoon moest het zadel al naar beneden gedrukt houden dan kon de anders de boom vast draaien. Dus kon het mij heel goed voorstellen dat je met een nog wijdere boom het uiteindelijk kapot zou trekken.
En dit zou dan in vergelijking hetzelfde zijn als de donker paarse boom in de wintec 500 b.v. die eigenlijk tot de witte zou gaan.
Wat ze wel zeggen is dat de eerste paarse boom er nog in kan en de witte boom kan ik de wintec wide. Maar dan houdt het echt op. Misschien gebruikt je de eerste paarse boom?
[/quote]
.