Kunnen alle bomen van Wintec in alle Wintec zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mari28

Kunnen alle bomen van Wintec in alle Wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:50

Ik heb een Wintec pro dressuurzadel. Nu ben ik wat meer gaan springen en dat is toch niet zo fijn met een dressuurzadel. Ik ben dus op zoek naar een tweedehands Wintec VZ of springzadel. Kan ik dan de boom van mijn dressuurzadel omzetten in het VZ- of springzadel?

Ezmee

Re: Kunnen alle bomen van Wintec in alle Wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:50

Alle bomen kunnen erin Groen, Geel, Zwart, Rood, Blauw, Wit alleen de Lila, Paarse niet in de standaard die passen in de Wintec Wide Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:53

de 3 uit de paarse serie passen ook perfect in een NIET wide zadel Knipoog

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:58

Cheveyo schreef:

Volgens mij gaat dit ten kosten van je zitting, rest an de boom en je vulling. ik denk dat een Wide zadel speciaal is gemaakt voor de Wide bomen, denk je ook niet Knipoog ?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:00

gaat perfect zadel heeft niks te lijden, het is allemaal flexibel en mijn zadelwinkel staat er garant voor.
Heb het nu in mijn VZH en in mijn Pro Dressuur, niks aan het handje.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:01

En kan er dan ook in elk wintec zadel een andere boom geplaats worden, of enkel in een paar zadels (de duurdere?) van wintec? Ik denk dat ik de wintec 250 of 500 heb VZH. (meegkregen met paard, maar past niet goed)
Laatst bijgewerkt door Sankzzzz op 22-05-08 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:03

Ben je van plan om dan iedere keer de boom te wisselen als je wilt gaan springen?
Dat zou ik niet doen, al dat wisselen kan nooit goed voor je zadel zijn. Een boom is volgens mij niet zo duur dus wanneer je geen zadel kan vinden met de juiste boom erin kan je die er nog bij kopen. Regelmatig wisselen zou ik echt nooit aan beginnen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:05

hels karwei vind ik het dat wisselen, makkelijker is gewoon een extra boom kopen.
In de oude wintecs valt geen boom te wisselen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:57

Ezmee schreef:
Cheveyo schreef:

Volgens mij gaat dit ten kosten van je zitting, rest an de boom en je vulling. ik denk dat een Wide zadel speciaal is gemaakt voor de Wide bomen, denk je ook niet Knipoog ?

Past prima hoor,, voor meer informatie kan je wintec site mailen Pling

Ik heb de Isabell Werth en heb die vraag ook gesteld of dat mogenlijk was,, antwoordt was : Ja,, en met garantie Vork

Dat zeggen ze niet voor niks toch?? Tong uitsteken

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:11

In alle nieuwere modellen van wintec passen alle bomen (behalve in de australian stock ofzo dacht ik dat er een bepaalde kleur niet meer inging... maar dat is hier nvt )

maar zoals de rest zegt : ga niet de hele tijd wisselen van boom, zo'n ding kost nog geen 20 euro en denk niet dat het zo goed is voor je zadel (en ook niet voor je geduld Nagelbijten / Gniffelen is niet zooo praktisch het wisselen )

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:25

Paljassofie schreef:
In alle nieuwere modellen van wintec passen alle bomen (behalve in de australian stock ofzo dacht ik dat er een bepaalde kleur niet meer inging... maar dat is hier nvt )

maar zoals de rest zegt : ga niet de hele tijd wisselen van boom, zo'n ding kost nog geen 20 euro en denk niet dat het zo goed is voor je zadel (en ook niet voor je geduld Nagelbijten / Gniffelen is niet zooo praktisch het wisselen )

Wij hebben JUIST de isabell werth aangeschafd vanwegen de voordelen van wisselen van boom,,

Ik rij hier zn 6 paarden per dag mee, en NIET alle paarden hebben hier zelfde boomwijdte Haha!

Ik wissel dus wat af per dag Vork ik heb hier wederom ook EERST goed geinformeerd bij wintec OF dat niet schadelijk was,, ook daar kreeg ik gewoon een simpel antwoordt op : daar zijn ze voor uitgevonden!!

En als je het zo vaak doe als ik?? dan wordt je er heel handig in Dromen alleen de paarse boom is soms wat lastig,, maar ook dat komt goed,, (de paarse is voor de fries,,)

Voor de rest wissel ik af met zwart en blauw en wit Pling

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:28

ja ok, als het gaat over 1 zadel voor meerdere paarden, hier gaat het op 2 zadels voor 1 paard Ja dan is het toch beetje logischer om twee bomen te kopen, niet?

dat is wel heel vaak wisselen Clown kan geloven dat je er handig in wordt Knipoog

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:16

Paljassofie schreef:
ja ok, als het gaat over 1 zadel voor meerdere paarden, hier gaat het op 2 zadels voor 1 paard Ja dan is het toch beetje logischer om twee bomen te kopen, niet?

dat is wel heel vaak wisselen Clown kan geloven dat je er handig in wordt Knipoog

Met 2 zadels voor 1 paard is inderdaad ander verhaal Knipoog

MAAR ik begreep uit verhaal of het mogenlijk was,, en dat is het wel Vork

Misverstandje Bloos

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:07

kan gebeuren Knipoog

wist helemaal niet dat er mensen waren die er de moed voor hadden de hele tijd bomen te wisselen Knipoog wel goed om te horen dat ze het blijkbaar wel goed verdragen, die zadels

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:27

Ik heb de Isabell Werth en heb die vraag ook gesteld of dat mogenlijk was,, antwoordt was : Ja,, en met garantie Vork

Dat zeggen ze niet voor niks toch?? Tong uitsteken[/quote]

Heb ook de vraag aan de wintec site gesteld,
Kreeg als antwoord dat het niet gaat, eigen risico/verantwoording.
Dat ging om een wide met paarse boom nog iets wijder te maken.
Dat zou op zich hetzelfde zijn als de zadels die eigenlijk tot de witte boom gaan, een paarse erin zetten.
Ook de zadelmaker was het niet eens met de paarse boom wijder maken.
De zitting gaat daar toch op kapot dacht hij.
Heb zelf toen het wintec verkocht om die reden dat het niet pas te maken was. Wintec wide met paarse bomen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:01

jomaro schreef:

Dat zeggen ze niet voor niks toch?? Tong uitsteken

Heb ook de vraag aan de wintec site gesteld,
Kreeg als antwoord dat het niet gaat, eigen risico/verantwoording.
Dat ging om een wide met paarse boom nog iets wijder te maken.
Dat zou op zich hetzelfde zijn als de zadels die eigenlijk tot de witte boom gaan, een paarse erin zetten.
Ook de zadelmaker was het niet eens met de paarse boom wijder maken.
De zitting gaat daar toch op kapot dacht hij.
Heb zelf toen het wintec verkocht om die reden dat het niet pas te maken was. Wintec wide met paarse bomen.[/quote]

Nou ik weet dat ik die garantie heb Knipoog en ik doe dit al LANG,,,
Voor de Isabell werth had ik een wintec 500dressuur,, van 5 jaar oud,, toen ik hem verkocht is hij nagekeken? niks mis mee ,,dus al dat wisselen en die paarse boom?? heeft wintec er dus wel gelijk in gehad,,want mn zadel was 100% goed gebleven na JAREN wisselen dag in dag uit (zaterdag/zondag uigesloten)

Weet dus niet wie jij gemaild heb?? wintec zelf of verkooppunt Pling

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 06:52

zazoeyou
Ik heb met s&k products in Hardewijk contact gehad.
Leverde voorheen de wintec. Ook s&k products vertelde dat er niet voor niets een zadel wide was gekomen voor brede bomen!
Maar ze hebben mij het telefoon nr gegeven van een vertegenwoordiger van de wintec. Ook die persoon vertelde dat ik de donker paarse boom niet wijder kon maken omdat het zadel daar niet op gemaakt was. Ook hangen aan de zadels kaartjes tot welke boon erin kan. Dat de praktijk dus anders blijkt te zijn, tja.
Heb een aantal maanden terug veel info gezocht om toch het wintec zadel passend te krijgen. De donker paarse boom zou van boommaat 38/39 naar 43 moeten. Maar ook twee zadelmakers namen niet de verantwoording en gaven geen garantie!
En als ik de donkerpaarse boom in het wintec zadel moest plaatsen was dat een enorme klus die ik niet zo maar even deed. Een persoon moest het zadel al naar beneden gedrukt houden dan kon de anders de boom vast draaien. Dus kon het mij heel goed voorstellen dat je met een nog wijdere boom het uiteindelijk kapot zou trekken.
En dit zou dan in vergelijking hetzelfde zijn als de donker paarse boom in de wintec 500 b.v. die eigenlijk tot de witte zou gaan.
Wat ze wel zeggen is dat de eerste paarse boom er nog in kan en de witte boom kan ik de wintec wide. Maar dan houdt het echt op. Misschien gebruikt je de eerste paarse boom?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:47

jomaro schreef:
zazoeyou
Ik heb met s&k products in Hardewijk contact gehad.
Leverde voorheen de wintec. Ook s&k products vertelde dat er niet voor niets een zadel wide was gekomen voor brede bomen!
Maar ze hebben mij het telefoon nr gegeven van een vertegenwoordiger van de wintec. Ook die persoon vertelde dat ik de donker paarse boom niet wijder kon maken omdat het zadel daar niet op gemaakt was. Ook hangen aan de zadels kaartjes tot welke boon erin kan. Dat de praktijk dus anders blijkt te zijn, tja.
Heb een aantal maanden terug veel info gezocht om toch het wintec zadel passend te krijgen. De donker paarse boom zou van boommaat 38/39 naar 43 moeten. Maar ook twee zadelmakers namen niet de verantwoording en gaven geen garantie!
En als ik de donkerpaarse boom in het wintec zadel moest plaatsen was dat een enorme klus die ik niet zo maar even deed. Een persoon moest het zadel al naar beneden gedrukt houden dan kon de anders de boom vast draaien. Dus kon het mij heel goed voorstellen dat je met een nog wijdere boom het uiteindelijk kapot zou trekken.
En dit zou dan in vergelijking hetzelfde zijn als de donker paarse boom in de wintec 500 b.v. die eigenlijk tot de witte zou gaan.
Wat ze wel zeggen is dat de eerste paarse boom er nog in kan en de witte boom kan ik de wintec wide. Maar dan houdt het echt op. Misschien gebruikt je de eerste paarse boom?

Ik gebruik de 1e paarse boom,(35cm), die is al erg breedt.. daar ging mijn verhaal ook over,, Haha! Vork

Ik heb dus de 1e paarse boom in een isabell werth (wissel erg veel van boom)..en daar kreeg ik gewoon de garantie op Ach gut

Ik lees iets over de extra brede paarse boom laten verbreden??(correct my if im wrong) dat lijkt mij niet de bedoeling,, Verward

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:23

Ik gebruik de 1e paarse boom,(35cm), die is al erg breedt.. daar ging mijn verhaal ook over,, Haha! Vork

Ik heb dus de 1e paarse boom in een isabell werth (wissel erg veel van boom)..en daar kreeg ik gewoon de garantie op Ach gut

Ik lees iets over de extra brede paarse boom laten verbreden??(correct my if im wrong) dat lijkt mij niet de bedoeling,, Verward[/quote]

Nee, je heb het niet fout.
Maar wil ermee aangeven dat gewoon niet alle paarse bomen erin kunnen en je bij de wide ook niet de boom nog wijder kan maken.
Helaas, anders was ik niet meer op zoek naar een passend zadel en was ik aan het rondrijden met de wintec super mega wide Haha!

mari28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 19:58

Dank je wel voor julllie reactie. Ik wil niet steeds van boom wisselen. Ik heb een nieuw dressuurzadel (Kentaur). Daarnaast heb ik een oude wintec pro dressuur liggen die past op mijn paard. Mijn idee was dus om een tweedehands wintec spring- of vzh te kopen. Omdat ik de juiste boom voor mijn paard heb liggen, hoef ik bij de aanschaf van het "nieuwe" zadel niet te letten op de boomwijdte Pling .

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:13

ik heb de 2e paarse boom in mijn pro dressuur, geen enkel probleem.

Je_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:29

Ja alle bomen kunen erin! Knipoog

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:51

Het is inderdaad afgeraden om de drie paarse van de Wide in de gewone wintec versies te steken.
Omgekeerd mag de witte en de rode boom van de gewone wintecs dan weer wel in de Wide, maar das dan ook het kleinste dat je mag gaan.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:58

Bij mijn bronnen niet Knipoog
Daar mag gewoon de paarse versies in de niet wide gestopt worden, gaat dus gewoon ook goed.

Oftewel het is aan jezelf om een keuze te maken.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:14

Wat ik mij nu eigenlijk af zit te vragen waarom verkopen ze de paarse bomen dan niet los?
Als het echt zou kunnen moeten die toch ook gewoon bij de andere kleuren bomen in de winkel liggen Haha!
En in alle boeken moet dan toch ook na de witte boom de drie paarse bomen erbij gezet worden.
Ook op de kaartjes die aan de zadels hangen zijn voorzien van de kleuren geel tot wit.
Bij de wintec pro staat zelfs bij dat de witte xl boom er niet in mag.
Wintec moet het maar aanpassen, dan weet je zeker dat het kan. Want de garantie ben je kwijt als je toch de paarse boom erin doet en er gaat iets kapot. Lees maar op het kaartje wat er bij je zadel zit.
Ik heb het risico in ieder geval niet genomen. Ging dan om de paarse boom nog wijder te maken. Maar ja als de paarse in een gewoon wintec kan moet de paarse ook wijder kunnen in de wide.