Pollennetje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Pollennetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 21:22

Waar kan ik pollenallergie netjes vinden? Ik heb er 1 nodig voor rijden en voor in de wei! Wat is jullie ervaring ermee? En is 49.50(paardendrogist) een normale prijs hiervoor Bloos!

Anieke89

Re: Pollennetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:24

Bij ons paard wat last had van de pollen werkte zo een netje erg goed! Wij haalden ze volgens mij altijd bij de paardendrogist. Is al een tijd geleden dat wij ze hebben gehaald dus weet de exacte prijs niet meer, maar ik weet nog wel dat ik ze vrij prijzig vond.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:24

bij een ruitersport zaak kun je ze kopen voor 30 euro.
je kunt ook bestelen bij divoza.
vr groetjes saskia

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 21:41

Knooopje: bij welke ruitersportzaak bedoel jij?
Anieke89: Oke dank je Haha!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:50

Ondanks dat ik hier op bokt vele goede reacties lees over het pollennetje van de paardendrogist, ben ik helaas NIET tevreden! Ten eerste vind ik het véél te duur (je kan in de ruitersportzaak véél goedkoper geholpen worden), het is baggerkwaliteit en de kleefstrips plakken niet goed, en als het waait, flapt het gewoon van de neus af!

In de ruitersportzaak heb ik nu een neusnetje gekocht, waar de neus volledig in zit (dus niet alleen over de gaten - en dat helpt veel en veel beter). Kostte trouwens maar 20e ... ik heb spijt van de aankoop bij de paardendrogist ...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 22:00

bij welke ruitersportzaak was dat>

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:14

knabbelgirl schreef:
bij welke ruitersportzaak was dat>

Dat is hier in België, maar ik veronderstel dat je zo iets overal kan krijgen hoor ...
ik wil je niet weerhouden van dat netje bij de paardendrogist, maar ik heb er gewoon echt
geen goede ervaring mee en vind het zonde van het geld ...

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:32

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:23

wat zijn jullie ervaringen met het gebruik hiervan??! ik bedoel meer hoe reageren ze met en zonder?
wij hebben eentje staan die allergisch is voor hooi, en denk ik... dus ook voor de pollen als ze buiten loopt? ze hoest wel wat (het is warschijnlijk chronisch geworden) ik ben dus benieuwd of het voor zo'n dier ook zou helpen?

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:42

Ik heb nu zo'n netje op proef van de paardendrogist, helaas net weer allemaal regen gehad dus de pollen zijn weg Boos! Kan ik hem nog niet goed testen..
Hoe zijn de ervaringen met het netje van pegasus ruitersport? Die zijn een stuk goedkoper, maar helaas niet leverbaar zag ik op de site..

Vind het wel moeilijk, moet morgen beslissen of ik dit netje wil houden of dat ik hem weer op laat halen..

Help!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:47

Ik heb het pollennetje van de paardendrogist en bij mijn sluit deze wle helemaal aan over de neus. Blijft supergoed zitten, zelfs met hardere wind. Misschien heeft Joco dan niet de juiste maat gehad?
50 euro lijkt soms veel, een bezoekje aan de da kost al snel veel meer.
En tja, het is maar net wat je er voor over hebt...

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:15

Ik heb geen evaring met het pollennetje, maar op marktplaats staat ong hetzelfde netje voor 4,95 (Harry's Horse) te koop.
Voor die prijs kun je het altijd even uit proberen.
http://link.marktplaats.nl/170406431

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:41

SusaSuus schreef:
Ik heb nu zo'n netje op proef van de paardendrogist, helaas net weer allemaal regen gehad dus de pollen zijn weg Boos! Kan ik hem nog niet goed testen..
Hoe zijn de ervaringen met het netje van pegasus ruitersport? Die zijn een stuk goedkoper, maar helaas niet leverbaar zag ik op de site..

Vind het wel moeilijk, moet morgen beslissen of ik dit netje wil houden of dat ik hem weer op laat halen..

Help!

Graag geef ik even zelf een reactie. Wij hebben zelf ook een pony gehad met pollenalergie. Jaren geleden zo'n duur netje bij de paardendrogist aangeschaft. Deze gaan wel lang mee, want de pony heeft deze na 4 jaar nog steeds. Vindt wel dat ze na een paar keer wassen erg zacht worden.

'Ons' netje is bijna hetzelfde als die van de paardendrogist. Je krijgt er hier 1, bij de paardendrogist krijg je 2 netjes voor dat geld. Idd is het gaas gedeelte van wat zachtere kwaliteit, maar mijn ervaring is dan met harde wind beide kapjes goed blijven zitten. Vindt wel als de pony zelf hard met zijn hoofd 'ja- knikt' dat dan 'ons' kapje dubbel geklapt blijft zitten en dat het duurdere kapje bijna altijd weer terug komt.

Wij kunnen de kapjes helaas tijdelijk niet uit voorraad leveren, verwachting is dat ze eind volgende week (eind mei) weer binnen zijn, maar dit is door de leverancier nog niet definitief bevestigd.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:33

corinne1981 schreef:
Ik heb het pollennetje van de paardendrogist en bij mijn sluit deze wle helemaal aan over de neus. Blijft supergoed zitten, zelfs met hardere wind. Misschien heeft Joco dan niet de juiste maat gehad?

hallo corinne, tja dat zou natuurlijk kunnen, mijn paard heeft nogal een smalle neus, maar ik heb ook vaak dat die kleefstrips tijdens het rijden los gaan, ook al druk ik ze nog zo goed aan! En dan PATS ligt mijn neusnetje tegen de grond! Boos! maar misschien doe ik iets verkeerd of zo, snap het zelf niet.
In dat andere netje zit de neus volledig 'opgesloten' en vind ik dus handiger ... dat lost niet

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:38

Ze zijn er inderdaad ook van HH, nieuwprijs is €7.95

Ik rijd er sinds afgelopen weekend mee en het schudden is een stuk minder.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:32

JoCo schreef:
corinne1981 schreef:

hallo corinne, tja dat zou natuurlijk kunnen, mijn paard heeft nogal een smalle neus, maar ik heb ook vaak dat die kleefstrips tijdens het rijden los gaan, ook al druk ik ze nog zo goed aan! En dan PATS ligt mijn neusnetje tegen de grond! Boos! maar misschien doe ik iets verkeerd of zo, snap het zelf niet.
In dat andere netje zit de neus volledig 'opgesloten' en vind ik dus handiger ... dat lost niet

Mijn pony heeft een behoorlijk brede neus, dus misschien dat ie daarom zo goed aansluit. Het klittenband blijft bij mij wel heel erg goed zitten. Heb je hem wel ónder je neusriem vastgemaakt ipv er bovenop zeg maar? (je legt de strip onder de neusriem en je maakt de klittenbandjes er dan bovenop vast zeg maar)
Omdat de strip dan onder de neusriem zit wordt hij vanzelf aangedrukt en kan ie er niet af.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:40

ik heb al jaren het netje van de paardendrogist, tweedehands gekocht weliswaar, maar ik ben er nog steeds erg blij mee, netje blijft goed zitten (vastmaken onder de neusriem zodat alleen de passantjes over de neusriem vallen) en werkt perfect. Toen ik het kocht was er nog niet veel keus, alleen daar kon je ze kopen tegen die prijs.

Overigens, ik was hem af en toe uit onder de kraan, maar hij is nog steeds stijf en blijft goed over de neus vallen. Ik heb nog steeds twee ongebrukte reserve netjes liggen. Ze zijn niet kapot te krijgen. Ik denk dat die van mij zeker 4 jaar oud is.

Ik heb hem gelukkig alleen in tijdens buitenritten in het duin nodig, het schudden is vrijwel weg, alleen in het begin schud hij twee drie keer en daarna is het over. In de bak heeft mijn paard er gelukkig nooit last van gehad (overigens zoals meerdere paarden bij ons op stal, er zal wel iets zitten daar waar ze op reageren)

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 15:59

[/quote]
Mijn pony heeft een behoorlijk brede neus, dus misschien dat ie daarom zo goed aansluit. Het klittenband blijft bij mij wel heel erg goed zitten. Heb je hem wel ónder je neusriem vastgemaakt ipv er bovenop zeg maar? (je legt de strip onder de neusriem en je maakt de klittenbandjes er dan bovenop vast zeg maar)
Omdat de strip dan onder de neusriem zit wordt hij vanzelf aangedrukt en kan ie er niet af.[/quote]

o ow - joco begint stilletjes aan nattigheid te voelen - en zo rood te worden als een tomaat -
Bloos Bloos Bloos Bloos

Ik doe het neusnetje dus BOVEN de neusriem .... dus met de kleefstripjes naar de neus toe ...

Doe dus wel degelijk iets verkeerd ... STOM LOEMP ACHTERLIJK ...
Enfin mijn welgemeende SORRY en nu kan ik dan goed starten ...

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:22

Hihi, geen wonder, ik kon me al niet voorstellen dat het niet bleef zitten. Zelfs als Harley een keer met zijn neus ergens langs schuurt blijft hij goed zitten.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:11

Iemand al die van HH geprobeerd? Iemand foto ervan?

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:23

Ik heb het netje van HH, ben er erg tevreden over! Zal even kijken of ik een duidelijke foto heb..

Edit: foto gevonden, een duidelijkere heb ik zo snel even niet. Hopelijk heb je er wat aan!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJQLSTPN.jpg

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:35

Dankjewel! Dus hetzelfde model als van de paardendrogist. Die bij Pegasus lijken zich niet te vormen om de mond/bovenlip?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:37

Biertabje schreef:
wat zijn jullie ervaringen met het gebruik hiervan??! ik bedoel meer hoe reageren ze met en zonder?
wij hebben eentje staan die allergisch is voor hooi, en denk ik... dus ook voor de pollen als ze buiten loopt? ze hoest wel wat (het is warschijnlijk chronisch geworden) ik ben dus benieuwd of het voor zo'n dier ook zou helpen?

asl het paard alleen pollen allergie heeft werk zo`n netje wel, maa alsl die ook stof allergie, of bronchites bij heeft, werkt dat niet
je zal dan voor nat hooi moeten zorgen en veel frisse lucht

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:06

Lobke_ @ bokt heeft ook een netje gekocht omdat haar Haflinger ook last van pollen heeft, voor 10 euro geloof ik en het werkt goed Lachen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 23:02

Heb inmiddels die van HH, maar die is helemaal niet verstelbaar? Hij is veeeeeeeeeeel te groot en er zit een strip klitteband (zachte) op, die gewoon op de neusriem beland zeg maar? Mis ik niet een onderdeel?