Momenteel heb ik bijrijdpaarden, waar ik ook wedstrijden mee mag rijden. Ik leen zadels van andere mensen. Nu heb ik echter een probleem: ik ben een beetje disproportioneel
. Ik ben dun, lang, en mijn bovenbenen zijn ook wat langer dan gemiddeld, zodat ik bij zadels vaak voor het zweetblad uitkom, en als ik mijn beugels langer doe, dan haken mijn laarzen eronder. Bovendien zijn de meeste zadels te groot voor mij, zodat ik er eerder in ga schuiven. Kortom: op de meeste zadels kan ik gewoon niet goed zitten. Vandaar dat ik toch weer even aan een 'eigen zadel' dacht...Eigenlijk moet er op een paard natuurlijk een goed passend zadel liggen. Maar een zadel kopen, speciaal voor mijn bijrijdpaard, doe ik niet, want ik weet niet hoe lang ik nog door kan gaan met dit bijrijpaard. Ik zat dan eerder te denken aan een soort 'algemeen' zadel; zo'n zadel dat op de meeste paarden wel goed past (waar ik nu ook mee rijd). Mocht het zadel echt niet passen op een bepaald paard, dan rijd ik er natuurlijk niet mee
.Zouden jullie dat doen? En zo nee, zijn er andere oplossingen?
. Tweedehands is uiteraard geen probleem.
ik weet niet of je voorkeur hebt wat betreft kunststof of leer?
)