Wat voor boomloos zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Wat voor boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 17:28

Hej Lachen

Ik wil een boomloos zadel kopen, maar ik weet nog niet precies welke. Ik heb hier op bokt een mooie Randolls gezien. Maar een Barefoot zie je vaker enzo, ze zijn alleen wel duurder Bloos Met welke boomloze zadels hebben jullie welke ervaringen?

Alvast bedankt Lachen

Yinka

Re: Wat voor boomloos zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:34

Ik heb op dit moment de Barefoot London. Ik heb ook een van de eerste barefoot cheyenne's gehad.
Ik vind de London heerlijk zitten Ja veel meer steun dan bij een cheyenne. Ik heb voor de London gekozen omdat het de dressuurvariant is Lachen

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:38

Ik heb 3 barefoots, waarvan er 1 net toch is weggegaan. Ik had de Cheyenne die ik weg heb gedaan. 3 zadels is toch een beetje veel voor 1 paardje Bloos Ik heb nu nog de London en Nevada maar alle 3 bevalden me super. De london is nu extra fijn vanwege de extra steun die ik voor mijn rug goed nodig had. De Nevada is heerlijk voor buitenritten en onmisbaar maar de Cheyenne wa sook erg goed.

Randoll zou ik nooit doen. Ik heb bij een vriendin dit zadel gezien na een halfjaar gebruik en ze ging er erg netjes mee op maar hij zag er vreselijk uit.

Tip: Kijk op marktplaats, marktplaza voor een 2e hands barefoot. Je vind er super koopjes, je bent er niet super duur mee uit en je hebt betere kwaliteit. Trap alsjeblieft niet in die neppers die ook aangeboden worden, flut kwaliteit Lachen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:45

Naja, mijn verhaal ken je! Ik heb een BF Cheyenne, en ben er héel erg blij mee!
De extra steun van een London is volgens mij ook wel handig, maar ik denk dat je
voor de basis beter uit bent bij een Cheyenne. Ik denk dat je daar ook meer onafhankelijk
van leert zitten dan van een London of Cherokee, omdat een Cheyenne minder steun geeft
en alles dus veel mee op je eigen zit en houding aankomt Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 18:43

Dat is wel waar maar als je een goede zit hebt dan is de London wel erg fijn Lachen

Ik heb, niet arrogant bedoelt!, een erg goede zit maar miste de rugsteun bij de cheyenne. Omdat ik een rugprobleem heb, past de London beter bij me maar als je me terug zet op de Cheynne, heb ik nog steeds een erg goede zit Knipoog Maar het is inderdaag een heerlijk zadel om mee te beginnen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 19:35

@ geluksvogel: Ik vind helemaal niet dat je arrogant overkomt! Knipoog Als jij een rugprobleem hebt en je hebt extra steun nodig dan is voor jou gewoon de London het fijnst!

Maarre, ik zie alleen nog maar Barefoots Tong uitsteken Ik ga denk ik nog maar even doorsparen voor eerst maar een Cheyenne Tong uitsteken

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:38

Oke fijn Lachen
Ja daarom Ja

Cheyenne heb ik net verkocht sorry Haha! Maar idd zou ik daarnaar kijken. Hou me op de hoogte!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:45

Waar zit dan de extra rusteun bij de London? Ik dacht eigenlijk dat het niet zo gek veel verschil maakte Tong uitsteken
Maargoed, ik heb nog nooit op een London gezeten, dus ik weet 't ook niet hoor, haha

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:47

Ik ben ook aan het denken om een boomloos zadel aan te schaffen, maar wat zijn jullie ervaringen ermee? Moet je er erg lang aan wennen aan zo'n zadel? Want ik heb ook ergens gelezen dat sommigen er niet aan kunnen wennen. Aangezien ik ook niemand persoonlijk ken die zo'n zadel heeft kan ik het niet gaan bekijken of uitproberen.

Hebben jullie de zadels via internet of een winkel gekocht?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:49

ik heb net een arizona. Echt heerlijk op buitenrit! Die knop is ok handig, leg ik mijn teugels omheen. (ik rij toch vaak met een lange teugel en dan stapt ie er niet op)

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:51

Allienda, je kunt barefoot zadels een week gratis testen Knipoog

Kijken jullie eens bij Naturals, komen er zo veel topics over voorbij en allienda, http://www.boomloosrijden.nl Deze site is erg goed!

Wennen is altijd zo, ik had er toevallig totaal geen last van. Ik via internet mijn zadels gevonden en toen eerst bekeken en toen besloten of ik hem zou kopen Knipoog

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 19:52

@ Allienda: Je kunt volgensmij op http://www.boomloosrijden.nl een gratis testzadel aanvragen. Voor een week, maximaal [volgens mij Tong uitsteken ] xSwanheart weet daar meer van Tong uitsteken

Geluksvogels was me nét voor Tong uitsteken

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:55

Hahaha of nog een tip Pmarena op bokt, zij is van de site boomloosrijden.nl Lachen

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:59

Wij hebben een Randoll's zadel en zijn zeer tevreden!
Het wennen viel ontzettend mee, vond ik zelf dan.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:00

Super, wat een snelle reacties allemaal..........Uhm maar ik moet eerst het paard nog Bloos Ik zondag ergens kijken en is excl. zadel en toebehoren. We hebben voor ons andere paard een Hulsebosch zadel zijn we ook heel tevreden mee, dus ik ben nog aan het twijfelen. Maar is wel ideaal als je het een week gratis mag testen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 13:51

MarloesRixt: Wat voor Randolls heb je dan? Er staat er een op bokt te koop incl alle toebehoren, fenders,beugels singel en pad Lachen

Belles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:54

Ik heb ook een Randolls (Canadian Trek) en daar ben ik zéér over te spreken, een super fijn zadel!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:15

QualityLover schreef:
MarloesRixt: Wat voor Randolls heb je dan? Er staat er een op bokt te koop incl alle toebehoren, fenders,beugels singel en pad Lachen

De bruine versie, daar zitten verder geen maten in Haha!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 11:32

Niemand meer?

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:01

Ik heb ook wel gehoord dat randoll's slechter zijn van kwaliteit...
Ik denk dat je het beste een barefoot kan gaan testen via boomloosrijden.nl, om te kijken of het bevalt.
En liever iets meer betalen voor een goed zadel, dan een goedkope die slecht is van kwaliteit!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:41

Kies een kwalitatief goed boomloos zadel: Startrekk.

Ik heb hier heel fijn 2 paarden mee gereden.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 16:03

Ik zal eens kijken in de begintopics wat voor zadel je bedoelt Lachen

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 16:06

Ik zie alleen dat er dressuur en western Startrekk's zijn Scheve mond Ik vind die van Randoll's en Barefoot wel érg mooi, zo'n soort wil ik ook Lachen

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:14

Ghehe, je mag mijne ook wel proberen hoor Knipoog Geef maar een gil, dan neem ik 'm wel mee naar de manege ofzo.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:55

QualityLover schreef:
Ik zie alleen dat er dressuur en western Startrekk's zijn Scheve mond Ik vind die van Randoll's en Barefoot wel érg mooi, zo'n soort wil ik ook Lachen

ik heb de Comfort, das zeg maar een veelzijdigheidsmodel