Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

aafje87 schreef:Dit zijn in de regel geen normale bandages zoals wij die kennen maar vaak worden hier wraps voor gebruikt.
Dit dient er voor dat ook de voorkant wordt beschermt.
9 van de 10 hebben ook de "bandage" niet om het gehele been maar alleen aan een stuk aan de voorkant waar de peesbeschermer open is.
Overgens zijn tegenwoordig(zijn er al een tijdje) ook peeskappen te koop die dit standaard er al aan hebben zitten
0maris0 schreef:En bij dressuur doen ze het voornamelijk bij dressuurstal van Baalen
), maar waarom?
Sjuimpje schreef:Ik heb een paard welke door een schiefel geen peesbeschermers/pijpkousen/3-in-1-beschermers verdraagt en alleen bandages en onderlappen vind ik niet voldoende bescherming geven tijdens een ruige buitenrit.
Om over de bandages te gebruiken heb ik zo'n set liggen:

xsimone schreef:Ik denk dat het een stukje exra zekerheid is vanwege het aantikken, ik zou ook geen andere reden kunnen bedenken
Maar ik denk als ik het zou proberen, dat mn peeskappen nieteens zouden passen, dus hoe hun dat dan doen
Citaat:Willi heeft inderdaad peeskappen om én bandages. Alleen onder zijn bandagens aan zijn voorbenen heeft hij geen onderlappen en om zijn achterbenen heeft hij onderlappen en bandages.
De peeskappen dienen voor extra bescherming.
Citaat:Voor heeft hij gewoon bandages met daarover peesbeschermers.. Achter met onderlappen denk ik, hoeft niet perse... Heb ook tijdje stage gelopen en in die tijd zijn ze daarmee begonnen. Voor extra bescherming, ben er zelf ook niet erg voor, lijkt me veel te warm voor pezen, maar oke, hun keuze
aafje87 schreef:Dit zijn in de regel geen normale bandages zoals wij die kennen maar vaak worden hier wraps voor gebruikt.
Dit dient er voor dat ook de voorkant wordt beschermt.
9 van de 10 hebben ook de "bandage" niet om het gehele been maar alleen aan een stuk aan de voorkant waar de peesbeschermer open is.
Overgens zijn tegenwoordig(zijn er al een tijdje) ook peeskappen te koop die dit standaard er al aan hebben zitten