Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

roxxxiejjj schreef:maar ik heb ook weer gelezen dat rubber niks is?? iemand dat ooit meegemaakt?
QuintyKelly schreef:roxxxiejjj schreef:maar ik heb ook weer gelezen dat rubber niks is?? iemand dat ooit meegemaakt?
Ze kunnen het eraf eten maar dat alleen als ze heel veel kauwen (dus een pony die tanden wisselt krijgt het er meestal zo af want die kauwt vaak veel).
Je hebt ook mog kunstof maar wordt niet meer verkocht in winkels .Daar krijgen ze niks vanaf misschien dat je een 2dehands kuntstof bitje kunt kopen

PattyOosten schreef:Merrieveulen, ik ben het helemaal met je eens, maar als er voor de wedstrijd toch een bitje in moet, moet je wat.
Overleg inderdaad met je instructie en probeer wat verschillende bitjes uit. Van achter de PC kan niemand beoordelen waar hij het lekkerst op loopt.
SaartjeLian schreef:een ongebroken bustrens.
Weetje hoe je kan voelen welke bit scherp is?
Als je een bit om je pols doe en je trekt eraan voel je of die pijn doet want zo voelt het ook in een paardenmond.
Kaka schreef:SaartjeLian schreef:een ongebroken bustrens.
Weetje hoe je kan voelen welke bit scherp is?
Als je een bit om je pols doe en je trekt eraan voel je of die pijn doet want zo voelt het ook in een paardenmond.
Dat is dus onzin, bij elk bit voel je op die manier nare druk op je pols. Het gaat erom of het voor het paard past en prettig is. Of dat een ongebroken, enkelgebroken, dubbelgebroken, rubber, happy mouth, koperen, watertrens of bustrens is, is gewoon een kwestie van uitproberen. Al deze bitten zijn in principe zacht (hoewel dat toch echt van de hand van de ruiter afhangt).
Dus helaas ts, probeer bitten uit. Vraag aan al je vrienden en kennissen wat voor bit zij gebruiken en vraag of je ze eens mag lenen. Persoonlijk ben ik geen fan van rubber bitten omdat die kunnen schuren.
runningkawa schreef:Het is geen misverstand.
meerdendeel van de paarden vind dubbel gebroken fijner.
Dat daar uitzonderingen op zijn is wat anders.

runningkawa schreef:Dat is raar, want ik heb de ervaring dan andersom
Maar wat je zegt, gewoon uitproberen, dan weet je het