ervaring beauty zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xrenox

ervaring beauty zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 11:21

Wie heeft er ervaring met de beauty veelzijdigheids zadels?

Ik wil er graag een kopen voor op mijn haflinger.
Want zijn er alleen zadels met kunstof kniestukken of ook met leren kniestukken en hoelang blijven de kunststof kniestukken heel?

wie heeft er hier ervaring mee? Knipoog

Micha

Re: ervaring beauty zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:44

beauty.... is dat niet een modelnaam geweest bij global en ik dacht een van de zadelmarkt merken... mischien vind je zo mogelijk beter info en ervaringen door even een foto van het betreffende zadel te plaatsen

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:47

Er is laatst een topic geweest over de beautyzadels, moet je even de zoekfunctie gebruiken. Ik weet bijna zeker (als ik het me goed herinner) dat deze zadels niet afkomstig zijn van Zadelmarkt.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:48

Die zadels zijn van heel slechte kwaliteit.
Zadelmarkt-achtig, geperst karton met een lagje verf.
Die verf is er na een paar keer rijden al vanaf en dan word het bruinig.
Gewoon niet kopen..
Als je het lelijk worden van het zadel voor lief neemt, wat doe je dan met de schade aan je pony....

Je kunt beter kijken naar een 2ehands merkzadel.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:50

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:53

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 12:29

ik weet niet of het van pfiff is. Ik heb nu een zadel van iemand te leen en als je het zweedbad optilt zie ik beauty staan. Alleen van dit zadel die ik nu heb geleend zijn de zweetbladen stuk etc. Na mijn idee hebben ze het zadel niet goed onderhouden ( zo ziet het er ook uit) vandaar mijn vraag naar ervaringen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:34

Of je het goed onderhoud of niet maakt weinig uit als de kwaliteit van het leer niet goed is. En ik denk dat dat bij dit zadel het geval is..

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:59

Voor onze shet heb ik er eentje gekocht als je het zadel blad omghoog doet zie je idd beauty staan. Het zadel is afkomstig van een duitse fabriekant en zou idd Pfiff kunnen zijn. Wij gebruiken hem echt heel weinig maar het zadeltje ziet er prima uit. Het is geen hoogstandje maar voor de pony goed genoeg Knipoog

http://www.horseshophorsepower.nl/produ ... cts_id=170

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:37

De Pfiff Beauty is echt waardeloos imo. Kun je net zo goed een kartonnen doos op zijn rug zetten. Onze zadelmaker zei ook dat de enige reden dat die dingen verkocht worden de prijs is, hij raadde ze zelf van harte af. Ik ga daarin helemaal mee met Liesje89. Ik heb zelf zo'n 300 Euro meer uitgegeven en een leren JC gekocht.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 13:54

Ik heb er nu 2 gezien, van mensen die ik lesgaf, maar wat een waardeloze zadels! De 2 die ik heb gezien heb lagen echt verschrikkelijk op de pony. (Tuurlijk zouden ze op andere paarden misschien ook wel kunnen passen, maar hier dus niet)
Qua kwaliteit vond ik ze er ook niet zo best uitzien. Het leer blijft niet zwart, zaten wat kleine scheurtjes in en nou ja, ik zou er zelf niet voor kiezen.

Anonimo_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:00

Mijn stalbaas heeft er ook 1 en nee ik heb er geen goed woord voor over, zij gaat nu ook op zoek naar een andere, want hij ligt absoluut niet mooi op haar paard en ze rijd niet eens heel vaak en het zadel word al bruin, ook vind ik het aanvoelen als karton.

nathan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:43

die zaadels zijn een dooren in het oog

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:47

Dit soort zadels moeten verboden worden. Ze liggen echt voor geen ene meter. Ze zitten vreselijk en de boom zakt in ofzo. De kussens zijn ook heel zacht en echt je wil niet weten wat ze erin hebben gestopt. Daarnaast is het k u t leer wat zeer stug is zeer snel slijt.

roosje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:16

~het lijkt net karton dat leer ben er niet kapot van....

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:46

Balans ervan is ook niet goed; ligt veel te ver naar achteren, waardoor het zadel al snel gaat kiepen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:56

Ik heb een beauty zadeltje voor mijn shetlander en dat ligt echt heel goed op hem Ja. Het wordt niet dagelijks gebruikt maar het blijft netjes.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:00

mijn laatste bijrijdhaflinger had er 1 maar ben snel opzoek gegenaan naar een ander beter passend iets. wat een *^*&%& leer, echt een raar model en mn pony had er echt geen lol van. ik vind het slechte kwaliteit. ben voor mn eigen paardje opzok gegeaan naar een zadel en heb toch maar voor een 2e hands kieffer gekozen. net zo duur maar de kwaliteit is stukken beter ( voelt ook voor het paard stukken beter hoor, niet aleen voor jou)

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:07

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:45

Beauty is inderdaad van Pfiff.
Leer is vrij stug, moet je goed in de olie zetten en dan kan het leer echt wel 10 jaar mee. Wordt wel bruin.
De ligging van het zadel is meestal niet echt denderend.
Mensen kraken die zadels hier echt enorm af, maar ze zijn gewoon vergelijkbaar met Avulon, Start, enz. voor rond de 150 euro. Daar kun je geen heel duurzaam spul voor verwachten.
Maar om nu direct te zeggen dat men zoiets moet verbieden vind ik wat te ver gaan. Voor veel mensen is zo'n zadel een zadel om op te beginnen. Na een half jaar of een jaar wordt er dan een ander zadel aangeschaft. Als het zadel past is er verder niets mis mee, maar ik geef wel toe dat het confort voor de ruiter ook vaak minimaal is bij zulke zadels.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:24

Misschien is het omdat ik hem op mijn mini-shet heb liggen, maar er heeft nog geen zadel beter gelegen dan deze (die inderdaad goedkoop is)

FrannieTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:14

Ik heb er een voor mijn Tinker, heb het zadel inmiddels al 5 jaar. maar het ligt goed, na 3 jaar begon het leer inderdaad bruin te worden, maar zolang je dat goed onderhoud blijft het donker, en is het dus nouwelijks zichtbaar, zowiezo is dat alleen op de plek van het been.
comfort is inderdaad niet zoals van een stubben zadel, maarja daar betaal je nieuw dan ook €2000,00 voor.
en met een 2e hands zadel moet je rekening dat die aangepast is aan de rug van het vorige paard.

ook had ik er een voor mijn KWPN'er die een erg hoge schoft had, allemaal zadels geprobeerd, fügers erbij gehad, niets wat paste. maar die beauty paste wel.

en dan nog een vraag; kan iemand me vertellen waar ik een goedkoop 2e hands zadel voor een tinker kan vinden?? ik heb overal gezocht, maar er nergens een gevonden, of ze waren boven de €500,-.

C_S_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 14:34

Ja, en ik heb hier geen ervaring mee, klipjes waar de beugelriemen aan bevestigd waren vielen er snel af enzovoort.

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:54

Deze zijn van redelijke kwaliteit en ik ben van mening dat als het maar goed past op je paard.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:55

ik zou er ook een kkopen, ik vond het geweldig maar ik ben opgelicht...