Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

aleida_thijs schreef:Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan er niet zoveel over vinden...
Ik kan me goed voorstellen dat een boomloos zadel de eerste weken heerlijk rijd, mar hoe gaat het na een paar jaar? Omdat er toch minder goede drukverdeling is, vraag ik me af of het vaak drukplekken kan gaan geven...
Het gaat om een paard met een vrij hoge schoft.
En vervangen jullie ook elk jaar de pads? Die tip kreeg ik namenlijk, omdat het anders gaat inzakken.
Ik wil waarschijnlijk een barefoot, wie o wie kan mij iets vertellen (ervaringen) over hoe het gaat op langere termijn?
alvast bedankt!
HippoLogic schreef:Ik heb 2 paarden met een hoge schoft, waarvan één van 22 jaar, dus ook een wat hollere rug. Die rij ik nu al dik 4 jaar boomloos (BM) omdat er geen boomzadel meer op pastte. Ik heb wel een speciale pad opm dit probleem op te lossen. Een zgn SwayBack pad. Die is in het midden iets dikker als aan de uiteinden.Niet alle paarden hebben een geschikte bouw om boomloos mee te rijden. Als jouw paard een vrij hoge schoft heeft is boomloos misschien niet eens een optie.

Met nog alle andere "gevaarlijk" punten van een boom erbij , die je bij boomloos dan weer niet hebt.
Is een boomloos zadel daar ook geschikt voor? (ik weet dat er boomloze endurance zadels zijn, dus het zal wel, Maar ik wil een vz-zadel hebben)
en moet dus het meeste nog leren. maakt het hiervoor niet uit of je een boomloos hebt of boomzadel?

yankeestar schreef:Wauw, wat leuk om te lezen Marcella
Mendi schreef:Ik heb een tijdje boomloos gereden maar mijn paardje kreeg last van drukpunten bij de beugelophanging. Ze had echt twee pijnlijke plekken op haar rug![]()
Ik heb nu sinds kort weer een boomzadel aangeschaft (Massimo Trail) en kan weer heerlijk zorgeloos rijden.
Wel jammer, want het zadel zat heerlijk.
aleida_thijs schreef:Ik heb er mee gereden op mijn tinker, waar ik 5 tot 6 x in de week bosritten mee maak. Eerst reed ik met de "gewone" inlages, die de problemen hebben veroorzaakt (na een maand of 3) waarna ik de dikke inlages heb geprobeerd, maar het probleem ging niet weg. Ik heb een Cherokee.Op wat voor paard reed je met dat boomloze zadel, en wat voor zadel was dat?
En reed je heel vaak en intensief, of kwamen die plekken al van 4x rijden per week?