Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nelleke1 schreef:Tsja dat vraag ik me nu toch echt af, sportpaarden en af en toe wat shetties maar vooral de luxe type paard hebben vaak peesjes of bandages om, ik zie zelden een tinker / belg / shire met peesjes of bandages om, haflingers en fjorden heel af en toe maar wat is de reden erachter dat koudbloeden vrijwel nooit met peesjes en bandages geshowd worden en de 'sportpaarden' wel?

MysticTinker schreef:Maar daarnaast ken ik niet een verhaal van een koudbloed die zich tegen de pezen heeft getrapt, en maar héél weinig met peesblessures. Misschien omdat ze gewoon rustiger zijn, minder snel in een gekke sprong iets verzwikken..
schaapjuh schreef:

Jaan81 schreef:schaapjuh schreef:
Peesbeschermers zijn er wel, da's waar! Die heb ik al eens ergens voorbij zien komen.
Maar die zocht ik niet. Ik zoek strijklappen en springschoenen. Mijn trekpaardje kan zelfs soms heel d'r kroonrand openschuren van het strijken.....
MelanieB schreef:Jaan81 schreef:Peesbeschermers zijn er wel, da's waar! Die heb ik al eens ergens voorbij zien komen.
Maar die zocht ik niet. Ik zoek strijklappen en springschoenen. Mijn trekpaardje kan zelfs soms heel d'r kroonrand openschuren van het strijken.....
Al eens maatje XXL springscheonen geprobeerd?
Pasterza schreef:Jaan81 schreef:De grootste reden (voor diegene die het eigenlijk wel willen gebruiken) is volgens mij dat er gewoon geen peesbeschermers, strijkkappen en springschoenen in trekpaardmaat te vinden zijn.
Ik ben al een paar jaar hierna op zoek, maar kan niets vinden!
Ze zijn er wel:
http://www.kaltblutshop.biz/product_inf ... schen.html
http://drafttack.com/Halter/boots.html
Wanja schreef:Waarom onderscheid tussen Fjord en warmbloed? Als je gaat kijken naar de anatomie is het been van een Fjord echt niet anders dan die van wat voor ander paard ook. ik maak geen onderscheid in bouwik maak onderscheid in algemeen gedrag
een fjord is gewoon geen kwpn kwa algemeen karakter etc, gelukkig niet
Ik heb ooit een keer bij mijn eerste pony een peesblessure gehad doordat ze een keer wegsprong met rijden en zichzelf daarbij zo hard aan heeft getikt dat de pees gedeeltelijk door was. Dat soort grapjes zit ik niet op te wachten, dus bij mij gaan ze er lekker iedere dag omheen.
MelanieB schreef:kijk, dat zijn dingen , dan zou ik ook bij een sokkenpaard bescherming gebruikenMijn Tinker heeft met springen altijd peesjes om en bij de cross altijd voor en achter crossbeschermers en eventueel nog springschoenen, bandages soms.