Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
oOoKellyoOo schreef:De eigenaar is er niet verplicht toe. jij rijd met het paard en het zadel. Dus een eigenbijdrage aan harnachement zou netjes staan. Mijn bijrijder heefd laats ook mijn zadel laten opvullen terwijl hij alleen maar met het zadel rijd en ik niet. Hij vond het ook geen pobleem. En ja hij betaalt ook een kleine bijdrage permaand. Hij studeert en heefd het geld niet voor een eigen paard, maar het klikt super met die van mij.

Ellee schreef:Ik heb al een totaal bedrag van +/- 70 euro aan haar uitgegeven, voor passend matriaal.
). En buiten om dat ik zijn paard rijd, help ik hem ook met klusjes voor van alles en nog wat. Alles zonder dat wel elkaar een vergoeding geven aangezien ik een leuk paard heb en hij mijn hulp voor het paard en de rest kan gebruiken. 
Nimmy schreef:en een instructie die niks over zadels zegt kan ik me iets bij voorstellen, zadelmaker is een vak
Welshcobfan schreef:Als ik nooit op mijn pony reed, maar mijn bijrijdster wel en zij dus verantwoordelijk is voor de slijtage (cq inzakking van het zadel door gebruik) dan verwacht ik dat als zij iets wil, dat zij het zelf betaald
Als mijn ouders een auto hebben, maar er niets mee doen en ik rijd er alleen in, is het toch logisch dat ik het onderhoud betaal?

) Ellee schreef:Nimmy schreef:en een instructie die niks over zadels zegt kan ik me iets bij voorstellen, zadelmaker is een vak
Ze kan lijkt me wel zien of een zadel redelijk ligt of voor geen meter?

kijken wat zij adviseren