Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lara_Silver schreef:Hallo,
Ik loop al een tijdje met een vraag over Wintec zadels. Ik ben hier vooral in geinteresseerd vanwege hun verwisselbare boom. (mijn pony heeft een erg moeilijke rug) Is het zo dat je, als je een wintec zadel koopt met een bv. medium boom er in, en deze dan verwisseld met de meest brede wintec boom die er is, dat deze dan ook gewoon past? Daar twijfel ik enorm aan namelijk..
Wie kan mij helpen?
Groetjes Lara
..
Lara_Silver schreef:Bedankt voor jullie reacties..
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 zadels..
Wintec Wide en Harry's Horse® Synthetisch ponyzadel met verwisselbare boom..
Over wintec hoor je vaak dat ze snel slijten en er al snel niet meer mooi uit zien.. Van de Harry's Horse weet ik echter niet of deze breed genoeg is.. Hij heeft namelijk wel de perfecte maat 15".
doriangi schreef:Lara_Silver schreef:Bedankt voor jullie reacties..
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 zadels..
Wintec Wide en Harry's Horse® Synthetisch ponyzadel met verwisselbare boom..
Over wintec hoor je vaak dat ze snel slijten en er al snel niet meer mooi uit zien.. Van de Harry's Horse weet ik echter niet of deze breed genoeg is.. Hij heeft namelijk wel de perfecte maat 15".
Op een brede pony zou ik de Harry's Horse niet gebruiken... Ik heb deze vorig jaar nog gehad en op aanraden van m'n zadelmaker verkocht en een wintec wide gekocht!
Volgens hem was de kwaliteit helemaal niet te vergelijken met de wintec, verder is het kussenkanaal heel smal waardoor het op ronde paarden en pony's dikwijls onstabiel ligt.
Ik had er een witte boom in zitten maar het zadel schoof alle kanten op als ik 5 minuten aan het rijden was...
De wintec wide heeft 3 bomen, maar de witte en rode boom van de gewone wintecs kunnen er ook nog in!
Verder is het kussenkanaal een stuk breder én heeft het een V singel systeem... Waardoor het dus een stuk geschikter is voor ronde en brede paarden.
En dat wordt idd schuiven..
sofire schreef:maardaar kun je dus niet zo goed dressuur mee rijden
doriangi schreef:De wintec wide is niet zo'n typisch vzh zadel vind ik, eerder een beetje vzh richting dressuur...
Ik had natuurlijk ook liever een dressuurzadel gehad maar dit zadel paste haar goed en het was binnen m'n budget.

Lara_Silver schreef:Zou iemand die toevallig nog een losse Wintec boom heeft liggen mij een gunst doen.. Hoe lang zijn de uiteinden van de boom, zoals hier afgebeeld?
Dan kan ik namelijk mijn huidige zadel opmeten omdat ik weet vanaf welk punt ik moet gaan meten en dat zal een hoop problemen gaan verhelpen.
Alvast bedankt aan diegene!