Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Yvonnelind schreef:Het zadel doe ik ook zo, maar de bovenkant alleen met zadelzeep natuurlijk. Olie en vet moet je eigenlijk alleen op de onderkant en zijkant (ruwe kant) van leer gebruiken.

dat helpt echt geod hoor een stalgenot van mij doet dat ook
xxjes anja {en nathan nathan is mijn pony i love nathan} Mariska89 schreef:Ik gebruik voorlopig alleen lederdressing voor mijn nieuwe zadel
Je krijgt ze niet soepel, want het is van dat opelkaar geperste leer met een soort plastic coat
Daar trekt het niet of nauwlijks in
nathan_ schreef:eerst schoonmaaken met waater en als het opgedroogd is meot je het insmeeren met slakenslijmdat helpt echt geod hoor een stalgenot van mij doet dat ook
xxjes anja {en nathan nathan is mijn pony i love nathan}

Sisco4life schreef:Eehm...als ik jou was zal ik eens zoeken op bokt naar zadelmarkt. Ben zelf ook zo dom geweest om daar een zadel vandaan te halen. Is nu een decoratief zadel op mn kamer gewordenJe krijgt ze niet soepel, want het is van dat opelkaar geperste leer met een soort plastic coat
Daar trekt het niet of nauwlijks in

nathan_ schreef:eerst schoonmaaken met waater en als het opgedroogd is meot je het insmeeren met slakenslijmdat helpt echt geod hoor een stalgenot van mij doet dat ook
xxjes anja {en nathan nathan is mijn pony i love nathan}
Meestal doe ik hoofdstellen enzo met olie en het zadel met vet.Nouvel schreef:Ik maak alles altijd schoon met warm water en dan smeer ik het als het droog is met Lederdressing van Rapide...