Wintec dressuur pro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Slotty

Wintec dressuur pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:08

hallo allemaal!

ik ben erg op zoek naar info over dit zadel. Ik heb al eerder gezocht, maar vond niet en antwoord waarnaar ik opzoek was... Vandaar dit topic.

Ik vroeg me hetvolgende af:
*Heeft dit zadel, de wintec dressuur pro, altijd een CAIR systeem? of is er ook een ouder model waarbij dit niet zo is? (kan ik me wel voorstellen. Heb echt geen idee)
*Is dit zadel nou wel of niet gemaakt in Samenwerking met isabelle werth?
Ik zou ook graag ervaringen willen weten, en de nieuwprijs die betaald is.

Heel erg bedankt voor het beantwoorden van deze vragen! Haha!
m v g,
Slotty Knipoog

LS_

Re: Wintec dressuur pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:16

ik denk dat er wel zullen zijn zonder cair-systeem.
dat moet je gewoon even navragen bij de zadelmaker.

de wintec dressuur pro is niet samenwerking met isabelle werth denk ik, ook dat kan je makkelijk even navragen Knipoog
maar bij de wintec isabell werth staat haar naam op het zadel, dat is niet het geval bij de dressuur pro.
het verschil tussen de wintec isabell werth en de dressuur pro is dat de isabell werth met een dieper zit is dan de dressuur pro.
of er nog meer verschillen zijn weet ik niet.
ik heb de isabell werth met cair-systeem en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben Lachen
ik ben ook nogal voor een diepe zit, maar dat is persoonlijk Lachen
veel succes nog

edit: ik heb mijn zadel 850 betaald, maar dat was met 50 euro korting Knipoog

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 22:22

hoi, bedankt voor je reactie! Ik weet dat de dressuur pro niet de naam erop heeft staan, maar ze heeft ook 'achter de schermen' geholpen met een dressuurzadel voor wintec. Ik vroeg me dus af of dat deze was...
Ik wil juist wél een cair systeem vandaar mijn andere vraag.
Ik begrijp dat jij nu de Isabelle Werth hebt van wintec? dat vind ik ook een erg mooi zadel, en dat zou ik erg graag willen hebben. Helaas ligt het buiten mijn budget, dus dat feest gat niet door vandaar mijn intresse voor de wintec pro dressuur.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:26

het cair systeem is automatisch nu, ik heb het even gevraagd of het erbij was en mijn zadelmaker zei van wel, ik denk dat je het alleen moet vragen als je het niet wilt, maar dat is dus geen probleem.
maar zoals ik al zei, ik denk dat er niet veel verschil zit met de zadels, enkel de diepe zit.
dat was echt wel een verieste voor mij, sindsdien heb ik minder last van mijn rug Lachen
ik heb een wintec 2000 voor het springen en dat vind ik niet zo fijn zitten.
maar dat is nu ook niet echt te vergelijken, het gaat gwn even om de diepe zit Lachen
je kan altijd eens bij de zadelmaker een zadel gaan proberen, kijken of het jou goed afgaat, evt kan je ook eens op de isabell werth zitten om het verschil te voelen.
als je nu echt merkt dat je de isabell werth veel fijner vindt dan kan je natuurlijk nog even doorsparen.

gr

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:42

De wintec pro is zeker nog wel zonder cair te krijgen. Ga maar eens kijken op de site van divoza Knipoog scheelt een dikke 150 euro.
Daarnaast is de Pro wél in samenwerking met Isabelle Werth (zie ook divoza Knipoog)

Ik heb de pro lang gehad en ben echt heel tevreden met het zadel!
De Isabelle Werth heeft inderdaad een diepere zit, maar ik vond het niet genoeg meerwaarde hebben aangezien de pro dus ook gewoon heerlijk zit Lachen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 09:50

bedankt voor de reactie's daar heb ik wat aan! Haha!
ik zal dan nog even de divoza site afspeuren, blijkbaar heb ik iets over het hoofd gezien. Toch bedankt hoor! Knipoog
ja, ik vraag me dan inderdaad af wat de meerwaarde is van die diepere zit. Ik vind het er bloedmooi uitzien, en het lijkt me dat je erin zit als een huis! Maarja, dat zadel is zoveel duurder...
Ik heb zelf ook nog een wintec 2000 vzh liggen, maar ik vind deze ook lekker zitten! misschien ben ik wel gewoon erg makkelijk.. Lachen Ik wil dit zadel houden voor het springen, maar dat weet ik nog niet zeker.
Valt er te springen met de wintec dressuur pro?

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:00

ik vind springen met een dressuurzadel niet makkelijk zitten en ook niet zo fijn voor het paard.
ik spring ook met mijn wintec 2000 vzh.
die diepere zit heeft er wel voor gezorgd dat mijn rugpijn beperkter is geworden Lachen
maar dat is ieder voor zich, ik vind het ook zeker geen duur zadel dat was het goedkoopste hier met een diepe zit.
en het is heel goede kwaliteit vind ik.

gr

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:03

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:06

ik vond de 2000 niet slecht daar niet van Lachen
beide zadels zullen zeker leuk zitten Knipoog
ik heb ook met suede, die in leer lag niet echt in het budget Sigaar
moest alles zelf betalen dusja Lachen

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:09

Zijn er wintecs van leer dan? Ik dacht alleen kunststof!
Ik vond de 2000 ook niet slecht hoor, maar de pro gewoon veel lekkerder (en de isabell werth ongetwijfeld nóg lekkerder maar die prijs is me te hoog als je naar de meerwaarde kijkt die het zadel voor mij heeft)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:12

Ik heb een wintec pro zonder cair systeem. Deze kostte mij 500 euro + inruil ander zadel (waar ze 80 euro voor wilde geven).

Met dit zadel valt ook te springen ja.. Doe het zelf ook zo afentoe.. Maar als je hoog gaat springen zal je er toch moeite mee krijgen. Het is en blijft een dressuur zadel.
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 03-02-08 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:12

ik weet dat de isabell werth in leer te krijgen is, bij bates.
maar dan was het ineens wel 1500 euro in plaats van 850.
zo veel wou ik er nu ook niet aan geven als ik de suede ook leuk vind Lachen

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 10:16

wat fijn dat het zo goed werkt voor je rugpijn Love_bichke! In jouw geval snap ik zeker datje dit zadel hebt gekozen. Waarschijnlijk had jij gewoon meer geld te besteden, en dan snap ik je keuze zeker.
Ik denk dat je de keuze van mij en misspromiss ook wel begrijpt, aangezien wij geen speciale redenen hebben zoals een lastige rug. En ik, en misschien misspromiss ook wel, hebben minder te besteden dus vandaar.
over het springen, wát is er precies niet fijn om met een dresuurzadel te springen? de diepere zit? de dikkere wrongen?
ik heb nu ook een wintec 2000 vzh met suede, dus dat ben ik gewend. Ik zit nu ook al redleijk stevig, iedereen zegt het tegen me: je zit zo mooi stil! Dus daar ben ik erg tevreden over Knipoog

ik weet dat er wintec zijn met leatherlook, dus wel kunstof maar zonder suede. Er zijn geloof ik geen lederen wintecs, dan kom je uit bij bates, en dat is geen wintec! Vork

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:25

ja je komt idd uit bij bates, maar het is gewoon krak hetzelfde zadel Lachen
ik vind het persoonlijk al niet fijn om kort te zitten op een dressuurzadel, en ik zit echt kort om te springen.
voor een klein sprongetje maakt het niet uit, maar toch gaan je benen dan automatisch achteruit.
dat is geen fijn gevoel voor de ruiter en het paard.
als dat gebeurt bij mijn paard dan heb je veel kans dat hij begint te bokken.
ik vind mijn 2000 vzh met suede een fijn zadel om mee te springen, ik spring 1X in de week.

gr

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 10:32

bedankt!
ja, ik denk toch dat ik mijn vzh 2000 houdt, voorlopig wel in ieder geval. Ik moet namelijk ookkort zitten, want hij springt nog wel eens opzij of te hoog. Maar ik spring nu ongeveer 60-65 cm met hem, want hij springt zo dat je het ervaart als een meter bij wijze van spreken Vork bovendien weet ik niet hoeveel hoger hij gaat komen.. Tong uitsteken maar das een ander verhaal.
ik spring toch wel 1x in de 2 weken, en les ook op de manege 1x per week Daar weet ik nooit wat ik a doen, en daar springen we dus ook 1x in de 2 weken.

maar bedankt voor de reactie's! Haha!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:20

De zweetbladen van de wintec dressuurzadels zijn niet extreem lang waardoor je nog best kort kunt zitten. Heb 90 cm dr mee gesprongen, hoger durf ik toch niet Tong uitsteken Ik heb overigens als ik spring de kniewrongen er af Haha!
Maar je kunt idd je 2000 eerst houden en kijken of je er fijn mee springt toch? Haha!

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:22

ik spring gem. iets hoger dan 90 Lachen
dan is het toch wel fijn voor paard en ruiter om een gemakkelijk zadel te hebben Knipoog

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:26

Als je echt serieus springt kan ik me voorstellen dat je ook een ander zadel neemt. Ik heb overigens absoluut niet het idee dat ik mijn paard er mee in de weg zit hoor, mijn houding blijft het zelfde.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:28

Ik heb er eentje gehad zónder cair systeem. Het zadel was mij te groot en zat mijn paardje achteraf gezien niet lekker. Maar buiten dat is het een prima zadel.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:29

MissPromiss schreef:
Als je echt serieus springt kan ik me voorstellen dat je ook een ander zadel neemt. Ik heb overigens absoluut niet het idee dat ik mijn paard er mee in de weg zit hoor, mijn houding blijft het zelfde.

ik denk dat dat ook persoonlijk is, hoe je houding is dan hé Knipoog

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 12:36

ik ben het met jullie eens Knipoog
het is inderdaad handig dat die wrongen eraf kunnen, vandaar dat ik me afvroeg of dát som het probleem is met springen met een dressuurzadel. Dt kon dan makkelijk worden opgelost door ze eraf te halen als ik ga springen. En als jullie er iets van 90 mee springen.. dan moet het bij mij vast ook wel lukken. Ik probeer het gewoon denk ik Knipoog

dan heb ik nog een vraagje, hoe verwissel je een boom van de wintec pro dressuur? ik weet dan het kan (kan dit ook bij alle zadels van wintec dressuur pro? of zijn er weer oudere modellen waarbij het niet kan?)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:39

Kan geloof ik bij alle zadels van Wintec..
Maar je moet het een keer gezien hebben. Het is heel simpel, als je weet hoe het werkt. Clown

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:06

Niet alle zadels hebben een verwisselbare boom, de nieuwere zadels wel geloof ik.
Kwestie van een schroevendraaier. Eerste keer is het wat lastig maar niet onmogelijk Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:07

Maar je moet wel weten hoe hij uitelkaar en inelkaar moet.. Ik had zelf namelijk nooit gezien hoe hij in elkaar moest als ik het van te voren niet had gezien hoor.. Dat je die dingen in dat schuifvakje moet doen zegmaar.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 13:09

Hmm ik heb het de eerste keer wel zelf gedaan, alleen alle dingetjes en schroefjes er stuk voor stuk uit gedaan en er even een tekening van gemaakt Clown