Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aleida_thijs schreef:kaat18: Volgens de maker wordt het juist níet krapper, omdat het hele zadel 'omhoog' wordt gehaa;d, zeg maar. Daardoor komt er meer ruimte.
En een nieuw zadel is duur...
shcmarathon schreef:Maar als een zadelmaker zulk advies geeft zou het mijn zadelmaker niet meer zijn!
aleida_thijs schreef:De zadelmaker heeft vandaag naar mijn zadel gekeken, en zei dat het te krap ligt, vooral aan de voorkant. Te dicht bij de ruggegraat, mijn paard heeft ook 2 gevoelige plekken...
Ik heb het advies gekregen om een lamsvacht te kopen, zodat het zadel wat hoger kwam te liggen, niet zo krap meer zat, en de druk beter wordt verdeeld.
Wie heeft hier ervaringen mee??
Needje schreef:NIet banketstaaf bedoeld, maar als je geen geld hebt om een degelijk zadel te kopen wat doe je dan met een paard?
Needje schreef:Dat vind ik appels met peren vergelijken.
Ik ben van mening dat als je begint aan een paard, je ook moet weten dat het geld kost. En dat een goed passend zadel enorm belangrijk is. Juist ook om later vervelende DAkosten te voorkomen.
Dat je niet een nieuw zadel van 200 euro kan kopen OK, maar een goeie 2e hands moet toch kunnen. Een zadel hoeft niet duur te zijn, maar wel passend.
Needje schreef:Dat vind ik appels met peren vergelijken.
Ik ben van mening dat als je begint aan een paard, je ook moet weten dat het geld kost. En dat een goed passend zadel enorm belangrijk is. Juist ook om later vervelende DAkosten te voorkomen.
Dat je niet een nieuw zadel van 200 euro kan kopen OK, maar een goeie 2e hands moet toch kunnen. Een zadel hoeft niet duur te zijn, maar wel passend.