Kwaliteit van een wintec zadel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisah1989

Kwaliteit van een wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 15:18

Hee mensen,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuw zadel.
De wintec zadels spreken we qua prijs en uiterlijk wel erg aan!

Wie heeft er ervaring met Wintec zadels?
En welk model is echt aan te raden, en welke echt niet?

Alsvast bedankt!!

Liefs Elisah

vuurneon

Re: Kwaliteit van een wintec zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:03

Ik ben zelf erg tevreden met de wintec 500 vhz Lachen Die verwisselbare bomen zijn ideaal! Onderhoud is nog makkelijk, vooral als je veel te maken hebt met veel modder bij de stal Knipoog
Ik zit er lekker op, mijn bijrijdster ook Lachen ik zou niet anders willen (ben begonnen met een wintec sport, model jaar 0, daarna leer en nu toch weer wintec: kan er niet zonder Knipoog )

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:06

prijs kwaliteit verhoudingen zijn ze super. Onderhoud is gemakkelijk en de zadeltjes zijn lekker licht dus ook fijn voor op de rug van je paard. Verder is de vertelbare boom ook fijn, aangezien je het zadel passend kan maken op iedere paarden rug

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:07

Ik heb sinds een paar weken een wintec springzadel (met equiseude). Dit zadel bevalt super goed. Veel steun en een slanke zitting.

Over de kwaliteit op lange duur kan ik je zelf niet zo veel vertellen maar mijn twee stalgenoten die beide minimaal 2 jaar een wintec hebben zijn nog erg te spreken over het uiterlijk van het zadel. Dit heeft voor mij ook de doorslag gegeven om het te proberen met een wintec.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:11

Mijn vorige wintec was ruim 10 jaar oud en nog steeds goed (al hij niet stuk was gegaan tijdens een val van mijn pony...)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:15

Ik heb ook een Wintec 500 dressuur,, ik vind het een fijn zadel, en paard loopt er ook wel lekker op Lachen.

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:42

oke..
ja ik ben dus aan het kijken voor de Wintec 500 dressuur.
Ik vind alleen wel dat de prijzen per winkel wel heeel veel verschillen!
Bij de een kom ik hem tegen voor 500 euro, en bij de ander 299.. Blond

Is de "gewone" (zonder cair) Wintec 500 dressuur altijd met verwisselbare boom? (staat er bij de meeste bij, maar bij sommige niet)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:46

Het moet erbij staan Lachen
als het er niet bij staat dan kun je te maken hebben met het vorige model (en die is waarschijnlijk ook goedkoper). Gemiddeld kost een wintec 500 dressuur rond de 350 euro.

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:01

Wat is eigenlijk het verschil en voordeel van cair ten opzichte van een gewone?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:04

Ik ben erg te spreken over de wintec 2000 en de Isabell Werth. Zijn ook de duurdere versies, maar die vind ik kwalitatief net wat beter. En zitten ook beter naar mijn mening. Lachen

Mijn vorige wintec, de Isabell Werth, ging al heel wat jaartjes mee en was, toen ik 'm verkocht, nog steeds keurig. Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:05

ik ben zelf geen fan van kunstof zadels. heb liever leer.

maar een verstelbare boom vind ik wel heel handig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:08

Cair is een soort foam, dat iets lucht gebruikt. De meeste zadelmakers zijn er niet blij mee, niet alle kunnen ze bijvullen en sommige willen ze niet bijvullen, alleen overzetten op wol (of flair, echt lucht)

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:09

ik heb ook de isabelle werth, met diepe zit. is de duurste uitvoering van wintec. maar zit als een huis.je krijgt er gewoon vanzelf een mooie rechte houding van, en door de verwisselbare kniewrongen kan je zelf bepalen hoe dik je die wilt hebben. ik wil nooit meer leer, met dit zadel doekje erover en klaar. idiaal haha

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:10

Ik heb een wintec springzadel, heb hem denk ik nu 4 jaar, en hij ziet er echt nog uit als nieuw. Geen beschadiging of iets! En hij zit heeeeeeerlijk!
(en ik heb hem nog nooit hoeven poetsen, zeer belangrijk voor mij Clown ROFL )

peter_pan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:19

ik heb ook de Isabele Werth Cair dressuur, echt een zalig zadel!
wel wat duurder in aankoop, das waar, maar t zadel heeft een zalig diepe zit!
ook heel handig dat de kniewrongen te verstellen zijn, boom kan aangepast worden,....
kheb mijn zadel nu ongeveer anderhalf jaar en t ziet er echt nog goed uit. makkelijk te onderhouden,.....
héél wat voordelen dus Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:27

ik heb de wintec 500 dressuur sinds oktober 2003 en hij is nog steeds in goede staat
alleen de singelstoten vervangen voor leren

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:29

Mizora schreef:
Cair is een soort foam, dat iets lucht gebruikt. De meeste zadelmakers zijn er niet blij mee, niet alle kunnen ze bijvullen en sommige willen ze niet bijvullen, alleen overzetten op wol (of flair, echt lucht)

Je kunt dus eigenlijk beter zonder cair kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:34

Ja.

De kwaliteit van de wintecs zijn absoluut niet slecht, en de verwisselbare boom maken het zadel heel handig in gebruik bij verschillende paarden.
Echter, de aanpasbaarheid van de 250 en de 500 vind ik om te huilen, de kussens staan zo star in de vorm, daar kan je weinig mee.
De Pro en de Werth daarentegen zijn imo volwaardige zadels.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:59

Ik vind ook over het algemeen dat wintec's niet slecht zijn heb er ook een en dat zit buitengewoon zalig!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:43

Ik heb er 2, een wintec 2000 (vzh) en sinds kort een Isabelle Werth. Zitten beide super, heb ook al een 500 dress. geprobeerd maar daar zat ik niet zo lekker in . Dus ik kan je wel de duurdere versie (met die suede bovenkant) aanraden.
Qua onderhoud is het ook zeer gemakkelijk, doekje erover en klaar Haha! modder, zee, zand,.. allemaal geen probleem voor de Wintec.
Heb er mijn paard mee zadelmak gemaakt, zadel is toen ook meerdere keren gevallen en is niet beschadigt, wel was er een scheurtje in de lepel (zadel viel recht op een scherpe steen met de lepel naar beneden Clown ) maar dit is keurig hersteld Lachen .

Ben zeer tevreden met deze zadels, wil dan ook nooit geen andere meer!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:09

( even tussendoor trouwens over de wintec, kan het kwaad als je zomers het water in gaat met wintec en al ??,, een paar spetjes kan zowiezo geen kwaad natuurlijk maar helemaal kopje onder is dat erg voor het zadel of kan dit geen kwaad ? )

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:44

Ik heb het zadel juiste gekocht met het oog op SGW. Als ik dan op zijn kop in de waterbak beland lijkt me dat met een kunstof zadel het minst erg....

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:48

Ik heb een thorowgood maar die valt er wel mee te vergelijken ze zitten fijn en handig in gebruik licht gewicht handig schoon te maken

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 09:57

Ranovich schreef:
Verder is de vertelbare boom ook fijn, aangezien je het zadel passend kan maken op iedere paarden rug

Dat klopt dus niet Knipoog Een boom kan je idd veranderen, maar daarmee verander je niet de hele vorm van het zadel. Mijn paard had nog steeds de goede boommaat, maar kreeg plots wel drukkingen van de Wintec Knipoog

Maar verder zijn ze idd heel handig, ook in onderhoud. Ik had de 2000 en die vond ik heel fijn.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:02

Ik heb ook een Wintec Pro dressuur, die met suede. Echt een prima zadel! De stofzuiger er even overheen, en hij is weer haartjes vrij.