Zadel van het merk SWIFT? ZADELMARKT

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Zadel van het merk SWIFT? ZADELMARKT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 23:47

SWIFT Springzadel set

Close contact, verbetert contact tussen ruiter en paard. Topkwaliteit, extra wrongen, platte lepel.

Compleet met :
- RVSbeugels
- Leren Beugelriemen
-Leren singel met elastiek ( 120 cm)
- Leren halster ( full en cob)
-Hoofdstel ( full en cob ).

Afbeelding
Leverbaar in 17 en 18 inch

330
EURO

Het gaat om deze set, wel zadelmarkt, het zou maar zijn om af en toe eens mee te rijden (springen en cavalettiwerk) anders heb ik mijn dressuurzadel, maar welke ervaringen zijn er bekend of dit merk? Hoe is de boom en de kwaliteit van het leder? Met welk ander merk is het te vergelijken? Ik heb nu een Rossner, is de kwaliteit vergelijkbaar? Ik vertrouw het niet zo omdat Zadelmarkt mij niet zo positief voorstaat, maar als dat merk opzich goed is wil ik er wel eens overdenken.

Graag jullie ervaringen over het MERK en niet over ZADELMARKT ZELF...

Bedankt!

unamie

Re: Zadel van het merk SWIFT? ZADELMARKT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:49

Voor die prijs heb je gewoon geen goed zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:50

persoonlijk dnek ik niet dat het erg goed zal zijn aangezien 330 euro voor hoofdstel zadel enz. er weinig is en je na mijn idee dan beter een wintec zadel kan kopen of een 2e hands zadel aangezien je dan in de zelfde prijsklassen blijft (zonder hoofdstel) maar dan heb je iig en echt goed zadel en omdat het toch zadelmarkt is zou ik het niet vertrouwen

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:50

Ach ja, af en toe schoenen aan die niet lekker zitten lijkt me nog steeds geen pretje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:51

Je kan bij elke zadelfabrikant een eigen merk laten maken. Het is maar net hoeveel je er neer wil leggen. Dit merk is bedacht door zadelmarkt, kleine kans dus dat je geen reacties krijgt over zadelmarkt...

Anoniem

Je kan daar geen goed zadel van maken, het goede leer alleen al kost meer.
En dat het voor een paar keer is, dat maakt niet uit. Genoeg voor rugproblemen.

L_ola

unamie schreef:

En toch ben ik heeel blij met mijn zadel van 195,- .
Het licht gewoon helemaal goed. Voor het paard goed hoor, misschien iets minder voor mijn kont, maar daar heb je ook weer oplossingen voor.
Ik heb tevens geen zadelmarktzadel. Dus kan er niet over meepraten. Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:53

Ik denk dat je beter voor dit geld een goed tweedehandszadel kan kopen. Het liefste bij een zadelmaker of een zadelverkoper, die MSFC'er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:57

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 00:00

Dat topic heb ik al gelezen, ik heb zelf ook als zo'n IJslands zadel van Zadelmarkt en een Meranodressuurzadel in handen gehad, die dressuur viel nog mee maar de IJslandse was na 4maand afgegaan en vervormd. Dit zadel hoef ik dus al niet, ik ga wel opzoek naar zoiets ongeveer van een bekender merk, wel zonde want vind de combinatie erg mooi. Maar zelfs voor 1330 Euro kon dit geen goeie kwaliteit zijn geloof ik. Zeker niet voor alle artikelen samen!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:57

L_ola schreef:
unamie schreef:

En toch ben ik heeel blij met mijn zadel van 195,- .
Het licht gewoon helemaal goed. Voor het paard goed hoor, misschien iets minder voor mijn kont, maar daar heb je ook weer oplossingen voor.
Ik heb tevens geen zadelmarktzadel. Dus kan er niet over meepraten. Knipoog

Of je paard er ook blij mee is is nog maar de vraag Scheve mond
mensen roepen al snel dat het "goed" ligt
Hoewel..Als je een 2e hands merkzadel op de kop hebt getikt voor dat geld, kan dat iid ook een prima zadel zijn!
Heb je het zadel nieuw voor 195,- is ook dát zadel géén goed zadel
Goedkope zadels komen veelal uit china en india, en daar kunnen ze gewoon geen zadels maken...
Daarom kun je beter een Duits of Engels merk nemen, maar je raad het vast al, die zijn dus veel duurder!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:02

Ik zou ofwel voor een Wintec ofwel voor een tweedehands gaan.
Mijn huisbaas heeft ook een swiftzadel, die ze gebruikt op haar warmbloedje en tjah; beestje neemt het bit vast en reageert niet meer, gaat ervan door, is chagrijnig... Ik denk dat zij gewoon niet WIL weten dat het zadel slecht is.
Paardje staat nu trouwens op stal met rugproblemen, zijn nek zit gans vast door ijn rug de gehele tijd weg te drukken...
Neen, voor mij geen enkel zadelmarktzadel...

Bitch; jouw onderschrift is echt toepasselijk! Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:12

Ik heb hier 6 maanden geleden ook een topic over gemaakt met mensen met ervaring blabla... Knipoog

Ik hoorde ook van alle kanten dat zadelmarkt zo slecht was alleen ik kon zelf niet oordelen ik had nog nooit een zadel er gekocht.
Zelf denk ik nog steeds dat het niet heel veel kwaad kan al gebruik je het 1 keer in de 2 weken.

Zelf ben ik ook op marktplaats gaan kijken hier stonden er toevallig 3 2dehands op ..
allemaal slechte kwaliteit jaartje oud maar helemaal versleten Bloos
Ook aan de staleigenaar had ik gevraagt wat hij van zadelmarkt vond.. hij zei ook dat hij er een stuk of 10 zadels vandaan had voor de manege paarden .. maar dat ze zwaar waardeloos waren.

Ik heb dus niet voor dit zadel gekozen omdat ik het toch niet aandurfde , alhoewel ik het plaatje wel erg mooi vind .. Knipoog

Ik heb nu gekozen voor een 2dehands springwintec cair zeer weinig gebruikt heb hier 300 euro voor betaald . en ben hier toch ontzettend blij mee .. ik zou zeggen kijk even verder . Knipoog
Een goede springsingel kost al 70/80 euro een hoofstel ook tegen de 50 reken dus maar uit hoe slecht de kwaliteit van binnen wel niet moet zijn als je zo iets voor 300 NIEUW kan kopen Knipoog

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:44

En dan durven ze er ook nog "Topkwaliteit" bij te zetten!!!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:51

Citaat:
Of je paard er ook blij mee is is nog maar de vraag Scheve mond
mensen roepen al snel dat het "goed" ligt
Hoewel..Als je een 2e hands merkzadel op de kop hebt getikt voor dat geld, kan dat iid ook een prima zadel zijn!
Heb je het zadel nieuw voor 195,- is ook dát zadel géén goed zadel
Goedkope zadels komen veelal uit china en india, en daar kunnen ze gewoon geen zadels maken...
Daarom kun je beter een Duits of Engels merk nemen, maar je raad het vast al, die zijn dus veel duurder!

En hoe kan jij dat weten achter je computer, terwijl een lees: deskundige o.g.v zadels heeft gezegt dat het goed licht. Het leer is van mindere kwaliteit, dat weet ik zelf ook. Maar ik ben niet zo verwent, dus ik kijk meer naar het paard en mijn spaarpotje dan naar mijn eigen kont. Knipoog

En ik heb inmiddels werk gevonden, dus er zal spoedig een nieuw zadel komen. Tevens omdat dit paard ook te koop staat, en we morgen gaan kijken naar een andere bouw pony. Hier gaat dit zadel dus ook niet op passen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door L_ola op 18-01-08 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:53

Anoniem schreef:
persoonlijk dnek ik niet dat het erg goed zal zijn aangezien 330 euro voor hoofdstel zadel enz. er weinig is en je na mijn idee dan beter een wintec zadel kan kopen of een 2e hands zadel aangezien je dan in de zelfde prijsklassen blijft (zonder hoofdstel) maar dan heb je iig en echt goed zadel en omdat het toch zadelmarkt is zou ik het niet vertrouwen

En als ze nu een lage waarde rekenen voor inkoop naar verkoop? De prijs is dan niet duur.. Ik denk dat je daar ook rekening mee moet houden..

Tja ik denk dat je het per individu moet bekijken. Elk paard is verschillend.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:58

Het ziet er mooi uit, maar als ik dan kijk naar het uit elkaar sloop topic van Bitch, dan zou ik dus met zekerheid zeggen dat ik nooit zo'n zadel zou kopen Knipoog

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:07

Tallie_Ho schreef:
Het ziet er mooi uit, maar als ik dan kijk naar het uit elkaar sloop topic van Bitch, dan zou ik dus met zekerheid zeggen dat ik nooit zo'n zadel zou kopen Knipoog

Oke.. Nu is dat topic heb gezien ben ik toch heeel blij dat ik niet zo'n zadel heb.
En binnekort een beter kwaliteit.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:10

@ L_ola, diegene die jij quote, in je eerdere post, heeft daar echt wel verstand van. Niet specifiek van het genoemde zadel, maar wel van dat soort zadels.

whisperramse schreef:
Bitch; jouw onderschrift is echt toepasselijk! Haha!

Haha! Haha! ( ik vind hem briljant )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-08 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:12

Ik heb zelf altijd oude Kieffer bessies en wintec gehad voor mijn fjord, ik heb nu een Kentaur, ook een fijn zadel! Ik heb liever een gevestigd merk waar weinig slechts over te vertellen valt, dat geeft mij toch veel meer gemoedsrust. Lachen

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:23

Weet je waar ik me zo over verbaas? Toen ik nog een meisje was en een eigen pony kreeg had mijn vader zoiets van een zadel dat goed ligt hoeft niet persee een naam aan geplakt zitten. Je betaald vaak voor een naam/merk. Ikzelf wou toen alleen maar een kieffer want daar reden de grote namen ook mee. Het geld was er toen gewoon niet voor. Maar nu zie ik prijzen voorbij gaan dat ik denk dat er meer mensen zijn die een goedkoop passend zadel hebben dan eentje die heel erg duur is..
En oke ook ik weet godkoop is vaak duurkoop. Wat zadelamrkt betreft ook ik heb een zadel hiervan gehad en heb er heerlijk mee gereden. Helaas is het kwalitatief niet zo erg best en het is helaas niet op te vullen. Ook ik zou dus gewoon even de tijd nemen en naar een ruitersportzaak gaan en ook daar hebben ze vaak tweedehandszadels liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:28

priscilla schreef:
Weet je waar ik me zo over verbaas? Toen ik nog een meisje was en een eigen pony kreeg had mijn vader zoiets van een zadel dat goed ligt hoeft niet persee een naam aan geplakt zitten. Je betaald vaak voor een naam/merk.

Ten dele waar.
Je betaald idd voor een merknaam. Maarrrrr, het grote verschil hierbij is, dat er bij de grote merknamen daadwerkelijk mensen werken die er verstand van hebben. Die snappen dat een boom recht moet zijn, die snappen waarom kussenleer niet van karton moet zijn, die begrijpen waarom er wol in de kussens moet, en hoe het erin moet.
Uiteindelijk zal altijd een deel van je geld in de naam moeten stoppen, maar met de bovenstaande wetenschap doen mensen dat liever. ( ik iig wel) Tevens, wat weten we nu van een zadel, in de vorm van drukverdeling, aanpasbaarheid, en de invloed op de rug, t.o.v. van het vroeger ?

priscilla schreef:
Maar nu zie ik prijzen voorbij gaan dat ik denk dat er meer mensen zijn die een goedkoop passend zadel hebben dan eentje die heel erg duur is..
En oke ook ik weet godkoop is vaak duurkoop. Wat zadelamrkt betreft ook ik heb een zadel hiervan gehad en heb er heerlijk mee gereden. Helaas is het kwalitatief niet zo erg best en het is helaas niet op te vullen. Ook ik zou dus gewoon even de tijd nemen en naar een ruitersportzaak gaan en ook daar hebben ze vaak tweedehandszadels liggen.

Het gaat er bij dit soort zadels om, dat ze gebreken vertonen die een leek niet ziet. En dat is het grootste probleem, want waar koopt een leek zijn zadel? Juist. Bij zadelmarkt ( -achtige) zaken. Lekker goedkoop.
Als het past, en het is recht, en de vulling is verend en zonder bobbels, of lege plekken, de singelstoten zijn juist gemonteerd, beugelriemhaken juist bevestigt, dan kan het voor een korte periode een prima zadel zijn.
Alleen wie zal dat bovenstaande na moeten kijken? De zadelmaker, en dat kost geld.. en dat is nu precies wat die klanten niet uit willen geven.
In samenspraak met je zadelmaker een zm-achtig zadel uitzoeken, daar zie ik het probleem totaal niet van in, zie het zelfs als een uitdaging, maar helaas, dat gaat heel erg vaak niet op............

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:11

Ik zou als je niet meer dan 200 euro te besteden hebt voor een KR of een Norton van kunststof gaan. Of Global.

Maar ik vind het hoofdstel dat je bij ZM bij de Swift kunt kopen wel heel mooi, brede neusriem en zo te zien GEEN sperriem, ideaal voor mij.
Maar 99% van de ruiters wil wel een sperriem. Ergens vind ik dat je bij dit springsetje een mexicaanse neusriem had moeten leveren. Ik weet wel dat die dingen bij verkeerd aansnoeren scherper zijn dan een gecombineerde, maar nu leveren ze een dressuurneusriem bij een springzadel. (zelf spring ik ook met een hoge neusriem, maar de gemiddelde ruiter niet).

De singel lijkt op de foto ook niet verkeerd, maar een leren singel moet wel heel goed zijn, anders krijg je al snel schaafwonden. Een goede leren singel is gemaakt van mooi fijn en zacht leer.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:17

@Bitch
Jij gaat door voor de koelkast Haha!
Ben het helemaal met je eens!
scheelt mij weer een hoop typewerk Tong uitsteken