hoe ligt dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

hoe ligt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:10

weet niet of het hier goed staat, zoniet, dan zie ik het wel Haha!

ben benieuwd hoe jullie dit zadel vinden liggen. voor zover dat te beoordelen is vanaf een foto natuurlijk

Afbeelding
Afbeelding
hij ligt iets te ver naar voren, ikzie het nu, maar met het opzadelen lijkt het vaak net alsof ie erg ver naar achter ligt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze stond bij deze foto op rust, vandaar dat ie scheef lijkt
Afbeelding

Somebitch

Re: hoe ligt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:16

Het diepste punt van het zadel ligt voor zover ik het kan zien niet in het midden..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:18

in het midden vande rug bedoel je neem ik aan. Het zadel ligt, zag ik dus op de foto , iets te ver naar voren maar in het echt lijkt het soms of ie te ver naar achter ligt, dus dat vertekend denk ik?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:19

Ik bedoel dat het zadel nu dus naar achteren kantelt. Op foto 2 zie je dit redelijk.. Bij foto 3 lijkt het dan toch weer anders. Knipoog

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:22

ok. ik had het idee dat ie mischien iets teveel naar voren kanteld, omdat ie van achter niet perfect aansluit, maar hij klapper NIET!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:23

Ik vind het heel moeilijk te beoordelen vanaf een foto.. Maar dit was dus mijn commentaar erover. Lachen

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 11:24

hihi, ja dat is het ook, snap ik. bedankt voor je mening!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:40

Denk dat je beter even nieuwe foto kan maken, want het zadel lig hier op de foto te ver naar voren. En zoals ik nu op de foto zie is het zadel aan de voorkant te wijd en aan de achterkant te smal. Waardoor het zadel naar voren kantelt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:25

Dit kun je absoluut niet vanaf een plaatje beoordelen. Laat er iemand naar kijken die er echt verstand van heeft!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:29

leg er een schoondekje onder en ga daarmee rijden...
als het goed is kun je na die tijd heel mooi aan de onderkant van dat dekje zien waar de grootste drukpunten liggen van dit zadel.
ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo verkeerd liggen Knipoog

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:36

Tessebes schreef:
Dit kun je absoluut niet vanaf een plaatje beoordelen. Laat er iemand naar kijken die er echt verstand van heeft!

dat is wel het meest standaard antwoord, en dat snap ikzelf ook wel. Ik was gewoon ff benieuwd naar jullie reactie.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:42

karev schreef:
Tessebes schreef:

dat is wel het meest standaard antwoord, en dat snap ikzelf ook wel. Ik was gewoon ff benieuwd naar jullie reactie.

Onze reacties zijn voor jou toch compleet nutteloos? We kunnen allemaal zeggen dat het er op de foto redelijk uit ziet, terwijl het zadel in werkelijkheid misschien totaal niet ligt.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:47

[/quote] Onze reacties zijn voor jou toch compleet nutteloos? We kunnen allemaal zeggen dat het er op de foto redelijk uit ziet, terwijl het zadel in werkelijkheid misschien totaal niet ligt.[/quote]

dat maakt toch voor jou niet uit wat jullie reacties voor mij zijn?
Het is maar net wat ik er mee doen wil.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:50

ik denk dat de kunnens te dicht op elkaar zitten(dit kun je alleen veranderen door een ander zadel te kopen) voor bij de boom ziet het er goed uit hoewel ik aan de eerste foto dacht dat hij te smal was.

simpelweg zoek een goede zadelmaker die het kan beoordelen op de plek

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:53

karev schreef:

Waarschijnlijk, als iedereen zegt dat ie op het oog goed ligt, zo op je paard stappen en er niet eerst iemand die er echt verstand van heeft naar laten kijken. Bloos

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:09

zadel ligt 1e al te ver naar voren(op/over schouderblad)
Moet toch 1 handbreedte naar achteren..MAAR dan ligt hij op 18e rib,,dus zal zadel ook nog eens te lang zijn..

Tja,, het is al eerder gezegt in het topic,, maar laat er toch maar aub een zadelmaker na kijken..

Als het echt helemaal verkeerd ligt/verkeerde maat is,, is dat niet aan te raden voor je paardje Pling

Ook heeft je paardje een buikie,, singels gaan dan toch naar smalste plek toe trekken,,waardoor ook het zadel mee naar voren getrokken wordt en WEER op schouderblad terecht komt Pling

Tip: een bananensingel,,deze is speciaal voor ronde paardenbuikjes

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:21

okay, thnx!, maar opzich is een wintec toch niet een heel groot zadel ofwel? Ik bedoel, ik heb wel een 18 inch nodig, maar in wat voor zadel kom je dan, als ie te groot voor de pony is?
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 13-01-08 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:32

Tessebes schreef:
karev schreef:

Waarschijnlijk, als iedereen zegt dat ie op het oog goed ligt, zo op je paard stappen en er niet eerst iemand die er echt verstand van heeft naar laten kijken. Bloos

nou er is bij aanschaf wel degelijk door een zadelmaker naar gekeken, dus ik stap er niet zomaar op.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:40

Hmmm... natuurlijk ben ik geen zadelmaker, en dus ook van mij het advies: laat er een andere zadelmaker naar kijken.

Als ik het zo zie, maar goed, dat is vanaf de foto he... denk ik dat als je het zadel meer naar achteren legt, het misschien inderdaad wat aan de lange kant is. Ik denk dat de voorboom goed zou kunnen zijn als het net wat verder naar achteren ligt, maar het ziet er een beetje uit of de kussens wat te dicht op elkaar staan. Ik denk dat dit meer een zadel is voor het 'standaard' rijpaard, terwijl een zadel van een ijslander er misschien beter op zou passen.

Ja, en de singel mag inderdaad ook een handbreedte naar achteren, maar dat probleem ken ik Bloos!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:12

LovesHerPony schreef:
ik denk dat de kunnens te dicht op elkaar zitten(dit kun je alleen veranderen door een ander zadel te kopen)

Wat een onzin. Een goede zadelmaker kan dit bij elk zadel gewoon veranderen. Bij mijn zadel is de ruimte tussen de kussens ook veranderd t.o.v. het zadel standaard uit de fabriek.
Ik vind de ruimte tussen de kussens heel redelijk zo op de foto.

Overigens, ijslanderzadels zijn meestal niet korter dan een rijpaardzadel.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 14:40

ik vindt juist dat de kussens vrij ver van elkaar staan, maar dat is weer mijn mening Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:44

germie schreef:
Overigens, ijslanderzadels zijn meestal niet korter dan een rijpaardzadel.

Nee, niet wat dat betreft, maar ze liggen meestal qua zweetbladen en vooral boom/kussens gunstiger op paarden met een wat bredere rug.

Karev: Misschien lijkt het ook alleen maar zo door de foto, maar dat kunnen wij natuurlijk niet beoordelen Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:47

gooi dat zadel zoiezo 10 cm naar achteren, het schouderblad kan nu NIET vrij onder de voorboom door bewegen en dit houdt de beweging van je paard tegen!

verder, laat iemand met verstand komen, het gaat er niet om hoe het LIGT. maar hoe het verdeeld wordt qua druk, dus onder het zadel, onder de kussens, onder het zweetblad.

ellepel schreef:
leg er een schoondekje onder en ga daarmee rijden...
als het goed is kun je na die tijd heel mooi aan de onderkant van dat dekje zien waar de grootste drukpunten liggen van dit zadel.
ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo verkeerd liggen Knipoog

doe dit zonder dekje, je dekje vernauwd weer de ruimte en houdt drukplekken tegen
als ik zonder dekje rij heeft toska 1 drukplekje, met dekje heeft ze dit niet!
dit zadle vna mij wordt nog aangepast.
maar even als voorbeeld.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:50

Over het zadel kan ik niet veel zeggen want dat kan je niet goed zien op een foto. Wel een truukje. Als het zadel zonder singel niet van zijn plaats komt als je je paard aan de hand een klein drafje laat maken ziet het er goed uit. Pasop, zadel kan dus wel vallen..
De singel loopt niet recht nu. Dat kan een aanwijzing zijn dat het zadel (en dus de singelstoten) niet goed recht ligt. Kan echter ook met de vorm van je paard te maken hebben, moet je eens bekijken. Als dat zo is, is een banaansingel misschien een goed idee.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 14:52

Bandida schreef:
Over het zadel kan ik niet veel zeggen want dat kan je niet goed zien op een foto. Wel een truukje. Als het zadel zonder singel niet van zijn plaats komt als je je paard aan de hand een klein drafje laat maken ziet het er goed uit. Pasop, zadel kan dus wel vallen..
De singel loopt niet recht nu. Dat kan een aanwijzing zijn dat het zadel (en dus de singelstoten) niet goed recht ligt. Kan echter ook met de vorm van je paard te maken hebben, moet je eens bekijken. Als dat zo is, is een banaansingel misschien een goed idee.

weet wel zeker dat het iig met de vorm van de buik te maken heeft, die is wel iets te dik ja, hihi