Peesbeschermers maat extra full

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Peesbeschermers maat extra full

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:20

Ben op zoek naar peesbeschermers en strijklappen in maat extra full. In de ruitersportzaken hier in de buurt hebben ze die niet en kunnen ze ze ook niet bestellen, dus ben bang dat de 'normale' merken die niet leveren.
Weet iemand of die dingen echt niet bestaan of zijn er speciale merken / winkels voor paarden met dikke benen?

Ze hadden wel van die Kavalkade beschermers, ff gegoogled, dat zijn deze: http://www.ruitersport-levade.nl/index. ... rijk&id=92 . Die zijn er dus wel in de juiste maat, maar zijn die ook geschikt om mee te springen? Beschermen ze dan genoeg en zitten ze er niet teveel omheen zodat het paard z'n been minder goed kan buigen voor de sprong?

chicolover

Re: Peesbeschermers maat extra full

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:21

Je wil ook niet overgaan op bandages dan?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:23

Nee, heb beschermers nodig om te springen en imo helpen bandages daar niet zoveel mee.

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:25

Oké Lachen
Maar ik denk niet dat die beschermers die jij in gedachten in de weg zitten met springen, toch? Volgensmij zijn die goed voor alles?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:28

Wij hadden een paard die ook extra full had. Ik weet niet van welk merk ze zijn, en waar te verkrijgen. Maar dat zijn gewone peesjes en strijkjes. Ze zijn matzwart met glimmend zwart. en geloof aansnoer klitteband. Ik weet niet of we ze nog hebben, maar ik zou even kunnen zoeken voor je. Mss dat ik een merk oid kan vinden.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 18:30

Dat zou wel fijn zijn Jolienn Haha! bedankt alvast!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:46

de peesbeschermers van Harrys horse vallen ook groot

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:48

Van Harry's horse vallen juist ontzettend klein!
Niet aan te raden hoor!
Ben ook nog steeds op zoek naar XL.
We hebben alleen pijpekousen van Kieffer. Maar ons is verteld dat normale beschermers niet meer gemaakt worden.
Of die goed beschermen met springen geen idee!
Maar lees wel even mee Lachen

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:15

Ik heb me ook rotgezocht naar peesbeschermers die groot genoeg waren, Xfull heb ik toen wel gevonden, maar die waren te lang voor mijn tinker, wel breed genoeg. Stom genoeg weet ik niet meer welk merk ze waren helaas.
Maar inmiddels heb ik peesbeschermers gevonden die super passen, van Veredus, ik heb de Classic Pro. Kunststof buitenkant en leren binnenkant, door de kunststof buitenkant beschermen ze goed, maar ze zijn wel enorm soepel en vooral erg breed.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:18

@ Supertje: waar heb je die gekocht en hoeveel kosten die? En denk je dat die ook groot genoeg zijn voor een Fries van 1.75m. met hele dikke benen?

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:21

mijn paard heeft ook x full maar br valt groot hoor! passen die niet?
harry's horse valt klein die passen mijn paard gewoon nooit.
br vind ik zelf erg fijn in gebruik en grote kans dat ze passen hoor!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:23

Bij Br zijn bij mijn paard de elastieken te kort ( kan je voorstellen wat voor enorme benen dat beest heeft ).
HH werkt ook niet bij die van mij, die klemmen.
Ik lees even mee, tot nu toe gebruik ik hele oude, uitgelubberde beschermers, die alleen had zijn aan de binnenkant. Ik zou liever een harde schaal hebben, maar nog geen passende gevonden.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:24

Als alleen de elastieken te klein zijn kunnen ze in de ruitersportzaak ook het elastiek verlengen, dan zouden die bij jouw paard wel passen Lachen
Dus als ik voor Boris niks beters vind probeer ik dat maar denk ik, maar weet niet of het harde deel dan groot genoeg is of dat alsnog klemt.
Laatst bijgewerkt door Renza op 12-01-08 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:25

BR heeft XFull weet ik toevallig. Liggen hier gewoon in de winkel..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:25

Renza schreef:
Als alleen de elastieken te groot zijn kunnen ze in de ruitersportzaak ook het elastiek verlengen, dan zouden die bij jouw paard wel passen Lachen
Dus als ik voor Boris niks beters vind probeer ik dat maar denk ik, maar weet niet of het harde deel dan groot genoeg is of dat alsnog klemt.

Ik denk dat je bedoelt als de elastieken te klein zijn ?? Lachen

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:27

@ Allejandro: Ja kan niet typen Clown

En over BR extra full: vandaag in de winkel hebben ze naar zo'n beetje alle reguliere merken gekeken en was er geeneen die die dingen in maat extra full levert.
En daar hadden ze ook BR.

Ben nu even alle onlineshops aan het afgaan, maar dan vind ik ook geen BR extra full. Wel een paar hele dure eventingbeschermers in de goede maat, maar dat is een beetje te duur aangezien het voor af en toe een sprongetje voor de lol is.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:28

Nou wat gek..ze liggen hier gewoon standaard.
speciaal omdat hier veel friezen in de omgeving zijn, die moeten echt wel x-full hebben..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:31

Zou het eskadron kunnen zijn? dat die x full levert.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:31

Renza schreef:
Als alleen de elastieken te klein zijn kunnen ze in de ruitersportzaak ook het elastiek verlengen, dan zouden die bij jouw paard wel passen Lachen

Ik zou ze nog eens moeten passen, ik heb er toen geen aandacht aan geschonken of ze voor de rest goed zaten ( kreeg ze niet dicht, dus heb ze meteen bij een ander paard neergelegd ). Als de schaal op zich breed genoeg is, kan dat een oplossing zijn idd.
Overigens verkopen ze hier in de buurt ook nergens BR x-full ( en op webshops ook nog niet gevonden ).

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:32

je hebt toch ook van die extra grote voor aan de achterbenen?
waarom die je die niet voor dan Lachen ?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:33

Ik zal eens kijken als ik er weer kom ,maar kom er niet zo vaak want koop dan weer teveel Bloos haha.

zou ook kunnen dat die voor de achterbenen als "x full" bestempeld worden maar volgens mij was het echt BR extra full..
ik weet namelijk wel dat er ook "XL" strijklappen zijn, groter dan een gewone full voor friezen dus ook.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:36

Tsja ik weet het allemaal niet precies, maar ruitersportzaak waar ik geweest ben is wel een goede winkel en die levert gewoon alle merken als BR, eskadron etc. en in de catalogus staan die alleen maar in de gewone full variant.
En voor de achterbenen kan ik wel extra lang vinden, maar heb extra wijd nodig Tong uitsteken .

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:46

Ik heb full beschermers van BR, maar dan met langere sluitingen. Het klitteband is vervangen door een langer stuk en dat voldoet uitstekend. Langer elastiek wordt ingewikkelder, want dat zit tussen het "plastic" gestikt. Ik heb 1 paar door de ruitersportzaak laten doen (voor 5 euro dus dat ging nogal) en 1 paar heb ik zelf gedaan, als je een naaimachine hebt en een beetje handig bent is dat verder ook niet zo ingewikkeld.
Strijklappen heb ik ook zelf verlengd.

Ik heb die voor de achterbenen (met 3 sluitingen ipv 2) wel eens gepast om de voorbenen, die kreeg ik wel dicht zonder aanpassingen, maar ze waren veel te hoog in z'n knieholtes.

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:48

Ik vind BR full anders heel groot ogen.. maarja dat komt vast omdat ik shetlandpeesjes gewend ben voor mijn pony Tong uitsteken .

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:56

Ik heb een fries met dikke benen en voor hem heb ik peesbeschermers van norton. hier zit een extra stuk tussen waardoor hij goed past.
Afbeelding