Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wat een kaloteding...hij vond het zelf wel handig!
MissPK schreef:Ik kan het me voorstellen hoor, hoe dat eruit ziet! Ik heb er ook één gehad van hem en na 3 dagen vloeken er alsnog af laten halenwat een kaloteding...hij vond het zelf wel handig!
![]()
Maar hoe heet dat ding? Ik weet het helaas niet meer...
...misschien wel omdat ik dan een gewone kreeg? 
sjuutje schreef:Deze is het:
Is er iemand die dit bekend voorkomt en weet hoe het heet en hoe te gebruiken?
Groetjes, Susan
DubbelDun schreef:Kan het de bedoeling zijn dat het linkerdeel rond de singelring komt en dat cinchstrap dubbel door deze gesp gaat, zoals je normaal de strap door de singelring haalt.
Je hoeft dan bij losmaken niet meer de hele cinchstrap los van de singel te halen, maar door hem iets losser te maken klik je gewoon de 'haak' van de singel af.

Citaat:Ik heb er ook eentje bij mijn Muijs zadel gehad. Het is best simpel. Je haakt het "ding" (lees: snelsluiter) vast aan de ring waar je normaal je singel doorheen haalt. Vervolgens singel je aan als normaal, maar dan door het "ding". Als je klaar bent met rijden maak je je singel niet los maar haak je het "ding" los.
susan schreef:nee het linkerding komt aan de ring aan het zadel
het stuk leer dat dara normaal hangt zit dan vast tussen singel en dit ding.
zo hoef je alleen dat te haken en het leer iets aan te trekken
rom gebruikt dat ding ook
), kom binnenkort wel even kijken bij jullie. Kan rom me dat mooi even laten zien! DubbelDun schreef:Aha dat part snapte ik al niet. Dus je cinchstrap blijft nu aan de cinch zitten ipv aan het zadel.
susan schreef: