zadel en jong paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

zadel en jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:34

Ik ben bezig mijn haflinger aan het inrijden, nu heb ik een wintec zadel, maar ik ben er niet kapot van..
Nu wil ik dus een dressuur zadel aan gaan schaffen, maar mijn haf is 3,5 jaar en die groeit natuurlijk nog wat, zonde dus om nu al veel geld neer te leggen voor een zadel dat misschien met de tijd niet meer past.

hoe hebben jullie dat aangepakt met een zadel en een jong paard?

MissDonna

Re: zadel en jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:40

you've got mail Knipoog

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:41

Je kunt ook een 2e hands zadel kopen , en dat later weer verkopen en een nieuwe kopen als hij uitgegroeid is. Haha!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:45

lynne8 schreef:
Je kunt ook een 2e hands zadel kopen , en dat later weer verkopen en een nieuwe kopen als hij uitgegroeid is. Haha!

ja dat had ik ook al bedacht, maar eigenlijk wil een nu een goed zadel kopen waar ik ook de komende jaren mee kan doen.. maar ja of het zal blijven passen? ik wacht nog even op bericht van een zadelmaker, maar dacht misschien dat ik hier al wat antwoorden vind Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:47

Gewoon tweedehandse kopen en die kunnen ook heel goed zijn. Knipoog

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:49

Bates dressuur? Leren zadel van zeer goede kwaliteit waarbij je de boom kan verwisselen, je kunt er dus wel even mee vooruit!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:00

ik ga zelf ook een nieuwe kopen als me paard beleerd is:p ik ga voor stubben..... je moet gewoon een zadel hebben wat je zelf fijn vind

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 20:02

Ik wil of voor Ainsley of voor Rossner gaan, maar hij is nog in de groei en zal nog wat breder worden, maar waarschijnlijk toch nog even wachten dus Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:07

Het zadel waar een paard nooit uitgroeid is de WOW, zeer prijzig, maar je koopt dat voor een heel paardenleven. Ik overweeg het nu zelfs, voor een 24 jarig paard..... Maar je moet ff slikken als je hem afrekent.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:08

heb je een site of iets van dat WOW zadel?

gr, madieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:12

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:15

Bitch schreef:
Het zadel waar een paard nooit uitgroeid is de WOW, zeer prijzig, maar je koopt dat voor een heel paardenleven. Ik overweeg het nu zelfs, voor een 24 jarig paard..... Maar je moet ff slikken als je hem afrekent.

bitch,vertel jij me is wat meer a.u.b. over het wow zadel.
mij werd het namelijk sterk afgeraden en darom heb ik me daar niet meer verder in verdiept Bloos
[maar klinkt toch goed]

ik heb zelf voor mijn jonkie een kentaur gekocht,2e hands kon ik niet slagen en dit was redelijk betaalbaar en paste het beste.
de bedoeling is dat het voorlopig aangepast word en later als ze meer ontwikkeld is ga ik voor het echte werk.
wil dan echt een goed merk op maat laten maken.
de kentaur is redelijk veel gevraagd dus ik denk het wel weer kwijt te raken,en ik vind de kussens lekker zacht voor de rug Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:41

De WOW is leverbaar in elke kamerbreedte. De boom heeft geen takken, daardoor is het geschikt voor zeer veel verschillende ruggen. De boom zelf is van leer en carbon. Zeer flexibel.
De singelophanging is ook geheel anders dan bij elk ander zadel.
De kussens zijn gevuld met lucht, dit is beter aanpasbaar dan wol, en simpeler ( dus minder duur aan onderhoud-kosten)
Dan de ruiter, de zit en zweetbladen zijn los te wisselen, alle zitten en zweetbladen passen erop. Je kan dus van een dressuur een springzadel maken. Er zitten aan beide kanten 2 beugelriemhaken op, voor verschillende beenposities.
Je kan het zadel zo samenstellen als jij wilt, de prijs blijft hetzelfde. Ook hebben ze bv wel 7 of 8 kleuren bruin.
Het is zit ook nog eens heerlijk, en dat zegt iemand die een prestige topdressage rijdt, die zijn ook niet verkeerd voor de bips Lachen

Al met al ( ik verkoop ze niet hoor, ben gewoon enthousiast over de zadels) is het gewoon een superaanpasbaar zadel.
Hij kost 2400 euro. Kedeng, denk je dan, had ik ook, alleen als ik het 15 jaar geleden had geweten, had ik niet duizenden euro's aan alle zadels die ik nu heb gehad, gespendeerd. Maarja... achteraf kijk je een koe in den ....

Hoezo werd het afgeraden dan?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:02

mij werd verteld [uit ervaring gezien] door een instructriese dat het wow zadel niet zo optimaal voor de rug is als word beweerd.
[ik kan het niet beamen,heb zelf geen ervaring ermee]
2400,- is veel geld maar dat heb ik er straks ook wel voor over.
wil alleen zeker weten dat het dan ook goed is.
voor nu weet ik niet wat ik moet denken,ik denk dat ik maar een topic open voor de gebruikers ervaringen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:04

Ik ken weinig WOW-eigenaren die niet tevreden zijn over hun zadel,en de bewegingen van het paard wat het draagt.
Mocht het zadel afgeleverd worden met de verkeerde hoeveelheid lucht en een verkeerde boom, ligt elk zadel slecht, maar degene die ze verkoopt weet wat hij doet.

Zoek even naar topics over de WOW, ze zijn er genoeg.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:08

wat jij zegtm over optimaal over de rug. Dat heb ik ook over barefoot gehoord.weet jij dat ook temindste?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:24

Ben totaal geen voorstander van boomloos. Ik geloof niet in het principe, een zadelboom is niet voor niets uitgevonden. De druk wordt niet verdeeld, centreert zich in het midden van de rug.

Boomloos is imo alleen maar voortgekomen uit de onkunde om passende zadels. Er is (
zeker in nederland) te weinig kennis over een goed liggend zadel, er worden te smalle bomen verkocht, puur en alleen omdat ze bredere niet standaard op voorraad hebben, en wel willen verkopen.
Maar dat is mijn mening.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:32

MissyPalonie schreef:
ik ga zelf ook een nieuwe kopen als me paard beleerd is:p ik ga voor stubben..... je moet gewoon een zadel hebben wat je zelf fijn vind

Het lijkt me iets belangrijker dat het zadel goed op je paard past. Hamer

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:36

Mijn moeder rijdt trouwens met een WOW zadel, ze is er erg over te spreken!
Het schijnt lekker te zitten en haar paard loopt er super onder, stukken beter dan haar vorige, ook goed passende zadel. Het is alleen wel een lelijk ding, maar goed je zit er toch op. Knipoog

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 21:40

ik heb op mijn bijna 4 jarige haf een boomloos zadel liggen. past perfect ook als ze doorgroeit. kan niets aan kappot en dat zul je ook nodig hebben als ze derzelfde rare streken als die van mij uit gaat proberen. mogt je in de buurt wonen mag je hem een keer testen hoor

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 00:10

o0eefje0o schreef:
ik heb op mijn bijna 4 jarige haf een boomloos zadel liggen. past perfect ook als ze doorgroeit. kan niets aan kappot en dat zul je ook nodig hebben als ze derzelfde rare streken als die van mij uit gaat proberen. mogt je in de buurt wonen mag je hem een keer testen hoor

Heel erg bedankt voor je aanbod!! helaas woon ik nogal uit de buurt.. Dieren bij Arnhem.
Boomloos heb ik ook zitten denken, maar dat zit me weer een beetje tegen qua de verhalen die de ronde gaan of wel echt goed is..

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:20

eefjuh112 schreef:
MissyPalonie schreef:

Het lijkt me iets belangrijker dat het zadel goed op je paard past. Hamer

de wintec is ook goed hoor maar ik wil daarna als ze wat meer spieren heeft pas een stubben vind het zo zonde mocht er iets mee gebeuren en als ze beleerd is dan zal het miss minder snel gebeuren Knipoog

dus bij deze het zadel past wel is alleen niet bruin en ik wil voor bruin gaan! Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 07:57

Wesseltje schreef:
o0eefje0o schreef:

Heel erg bedankt voor je aanbod!! helaas woon ik nogal uit de buurt.. Dieren bij Arnhem.
Boomloos heb ik ook zitten denken, maar dat zit me weer een beetje tegen qua de verhalen die de ronde gaan of wel echt goed is..

als je het een keer wil uitproberen, je kunt bij boomloosrijden.nl links vinden waar je testzadels kunt uitproberen, deze krijg je een week thuis, en het kost je alleen 1x verzendkosten (naar de volgende tester) Lachen

mardeleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:56

ik kreeg als advies om wel een tweedehands zadel te kopen van een goed merk. Anders heb je toch veel kans op schade en lelijk worden van een zadel. En een (nieuwe) wintec is beter dan goedkope leren zadels

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:58

bij mij op het werk hebben ze 3 zadels waar ze alle paarden mee rijden. mijn 2 bazen hebben ieder hun eigen zadel en de 3e worden de paarden zadelmak mee gemaakt.
In het begin dacht ik dat het wel goed zou zitten, maar hoe langer ik er werkte, zag ik steeds vaker dat ze niet keken of het zadel wel pastte. ach ja.. niet relefant op dit moment Knipoog