Passier GG van 2 jaar oud voor 1400€?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x__laura

Passier GG van 2 jaar oud voor 1400€?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:36

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een passend zadel voor mijn merrie. Ze heeft namelijk geen makkelijke rug + heel gespierde schouders. Nu is vandaag de zadelmaker geweest en zij had een Passier Grand Gilbert mee van 2 jaar oud. Het ligt heel goed op mijn paard en ik zit er ook wel lekker in.
Het zadel ziet er nog heel goed uit en is goed onderhouden. De eigenaar wil er nog 1400€ voor, zij heeft er 2300€ voor betaald.

Nu vind ik dat dit een goeie koop is, het is tenslotte toch 900€ minder dan als ik het nieuw zou kopen, waar ik geen geld voor heb. Maar nu vertelde ik dit tegen mijn instructrice en zij zei dat het toch veel geld is voor een tweedehands zadel.

Wat vinden jullie daarvan, goeie koop of niet?

Sisco4life

Re: Passier GG van 2 jaar oud voor 1400€?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:37

ik vind het wel een goede koop. Alleen zou ik even de arme sloeber spelen en nog gaan afdingen Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:38

Ik vind het toch nog best prijzig voor een zadel van 2 jaar oud..Ik heb zelf een zadel gekocht wat 1500 euro nieuw was, en dat was na 2 jaar 500 euro, in zeer goede staat..Nu heb ik er wel geluk mee gehad..Maar ondanks dat het zadel er dan nog wel goed uitziet, word het toch wel iets minder waard..Kun je niet wat bij andere zadelmakers informeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:48

Een zadel waar je nieuw 2300 euro voor hebt betaald, en 2 jaar oud is, doe je niet weg voor 900 euro. Dat is het banketstaaf met zeer jonge zadels verkopen, je moet er maar net iemand voor vinden die het het ook waard vindt.. Maar als het zeker te weten past.... zou ik niet zo twijfelen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:07

De Passier GG Extra is idd nieuw gewoon een duur zadel. Maar ze gaan erg lang mee, hele goede kwaliteit.
De gewone Passier GG is minder duur (1800 Euro) dus ik zou wel even goed kijken of je de juiste voor je hebt.

En even ter vergelijking: mijn Passier GG (gewone) van 16 jaar oud, wel in superstaat, heb ik voor 800 Euro verkocht, kaal. Ze zijn dus ook zeer waardevast.

Aan de andere kant: voor 1400 Euro heb je ook wel nieuwe zadels..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:31

Bitch schreef:
Een zadel waar je nieuw 2300 euro voor hebt betaald, en 2 jaar oud is, doe je niet weg voor 900 euro. Dat is het banketstaaf met zeer jonge zadels verkopen, je moet er maar net iemand voor vinden die het het ook waard vindt.. Maar als het zeker te weten past.... zou ik niet zo twijfelen..

Jammer genoeg is dat helemaal waar. Ik heb een Schumacher van nog geen half jaar oud te koop. Je ziet er nog niet eens één enkel krasje op! Het zadel gaat alleen weg omdat het niet meer past op mijn paard.
Ik heb er 2000 euro voor betaald en ik zou er nu nog graag 1200 voor terug krijgen. Als ik dat bedrag vraag, dan word ik bekeken alsof ik ze niet meer alle 5 heb... Scheve mond Alsof ik dat zadel nu echt voor 500 euro gaat laten gaan...

Maar om op jouw vraag te antwoorden: 1400 euro voor een 2 jaar oude Passier vind ik zeker niet te veel. Het is natuurlijk een heel bedrag maar Passiers zijn idd topzadels die erg waardevast zijn!
Als het zadel er nog goed uitziet en de boom ook volledig in orde is, dan zou ik er niet over twijfelen!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:38

Meis, als je het geld hebt...DOEN!

Het is gewoonweg een tópzadel.
Onthou wel dit: na de Passier zul je niet zo makkelijk op een ander (goedkoper) merk kunnen wegrijden...je gaat héél erg verwend worden.
Maar heb je het geld: dóen...

Ga je het niet doen...geef mij dan ff een seintje... Haha! Knipoog

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:10

ik zal idd wel even kijken of je de duurdere versie voor je hebt, en probeer er anders nog iets af te krijgen.

Voor zo'n goed zadel is het best een goede prijs hoor...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:11

Goh, heb ik mijn toen 6 jaar oude Passier GG even te goedkoop verkocht zeg.. Nagelbijten / Gniffelen
Maar een goede prijs iig.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:16

is zoiets niet gewoon wat de gek ervoor geeft ?

als het zadel goed past en je denkt dat het goed blijft passen
en jij zit er lekker in gewoon doen

passier's zijn gewoon goede zadels
en de prijs vind ik an sich meevallen voor een zadel wat goed past
maar ik zou wel proberen er nog wat vanaf te krijgen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:21

dit type is het duurste type zadel dat er hier in nederland is volgensmij
en daar rijd hij ook naar!!

ik heb heel erg veel geluk gehad, en dit type voor heel wat minder op de kop getikt, en nog afgepingeld ook,
mensen wisten niet wat ze verkochten, zadel was van hun dochter geweest die het huis uit was en niet meer naar de spullen om keek.

het is veel geld, klopt, maar als het zadel goed ligt en jij zit er lekker in,
dit zadel gaat echt wel 30 jaar mee als je het goed bijhoud.
dat kun je lang niet van alle andere merken zeggen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:14

Pas mijn Passier Optimum verkocht.
Was 3 jaar oud, weinig gebruikt en in super staat. Nieuwprijs is € 2400,00.
De zadelmaker gaf me inruil € 900,00. Volgens hem was dit heel normaal voor inruil.

Ik heb toen besloten om particulier te verkopen. Ging helaas best wel moeilijk. Uiteindelijk heb ik 'm voor € 1175,00 verkocht. Daarna besloten om zelf geen nieuw zadel meer te kopen, maar alleen nog maar goede gebruikte. Scheelt een hoop geld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:16

idd boemel, dat is de reden dat ik geen nieuw zadel koop, als je paard veranderd, verkocht word of overlijd, en je zadel past niet op je nieuwe paard, dan krijg je er nooit meer voor terug wat je ervoor betaald hebt,
zelfs niet al is ie maar een week oud.
zelfs niet al loop je net de winkel uit...

maar 2400 euro ??
das wel heel duur, die zijn hier goedkoper !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:17

Een passier GG is nieuw nieteens 2400 euro geloof ik.
Ik betaalde er toen in ieder geval minder voor.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:28

Ik vind het op zich wel een redelijke vraagprijs, maar ik zou wel goed kijken welk type het is. Je hebt een dure en een goedkopere uitvoering van dat type zadel.
Ik kon twee jaar geleden ook zo'n zadel kopen toen ik aan een nieuwe toe was, was toen ook 2 jaar oud, het duurste type en vroeg mijn zadelmaker 1500 euro voor met vullen en alles erbij dan. Ik heb toen gekozen voor een nieuw Anky zadel. Een tweedehands zadel kan natuurlijk nog heel goed zijn maar heeft op een ander paard gelegen en het is de vraag of er veel mee gereden is. Een leer zadel gaat toch wel naar de rug van het paard liggen en naar de billen van de ruiter. Als een ruiter scheef zit wordt het zadel ook scheef, dat zie je als je hem op de kop houdt en van onderen van achter naar voren bekijkt over de twee kussens. De een rijdt er elke dag mee en de ander gebruikt hem voor wedstrijden, het is zo niet te zeggen of hij het waard is. Ik vond het echt een mooi zadel en het was best aantrekkelijk maar ik heb toch voor een nieuwe gekozen Knipoog . Alleen een Anky zadel blijft helaas ook niet zo waarde vast als een Passier. Maar er zijn best goede nieuwe zadels in die prijsklasse Knipoog van bekende en goede merken en blijven ook beetje de waarde houden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:32

Passier GG met extra diepe zit is inderdaad 2300 euro.

Passier GG met normale zit is 1900.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:36

Bij divoza;
Passier GG extra
Topkwaliteit dressuurzadel met diepe zit en keilkussens.
€ 2430.00

Maar een KN kost daar 1549. Niet dat ik een zadel bij Divoza zou kopen maar vind het altijd wel makkelijk om te vergelijken. Ergens anders is hij misschien goedkoper. Blijven ook beetje waarde houden.

Bij ruitershop Boxmeer hebben ze ook wat afgeprijsde zadels Knipoog waarschijnlijk zijn het zadels die ze gebruikt hebben om te passen maar misschien een tip. Zo zijn er vast meer winkels die leuke aanbiedingen hebben. Heb je wel een nieuwe Knipoog

PASSIER Gr. Gilbert € 1995,00
voor € 1495,00
PRESTIGE Top Dres € 1750,00
voor € 1150,0
Laatst bijgewerkt door sarosxx op 04-01-08 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:38

sarosxx schreef:
Passier GG extra
Topkwaliteit dressuurzadel met diepe zit en keilkussens.
€ 2430.00

Bij divoza

Maar een KN kost daar 1549. Niet dat ik een zadel bij Divoza zou kopen maar vind het altijd wel makkelijk om te vergelijken.

Bij ruitershop Boxmeer hebben ze ook wat afgeprijsde zadels Knipoog waarschijnlijk zijn het zadels die ze gebruikt hebben om te passen maar misschien een tip. Zo zijn er vast meer winkels die leuke aanbiedingen hebben. Heb je wel een nieuwe Knipoog

PASSIER Gr. Gilbert € 1995,00
voor € 1495,00
PRESTIGE Top Dres € 1750,00
voor € 1150,00

Hebben die een site?

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:39

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:18

Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik heb er vandaag naar gekeken en het is geen Extra. Het staat er niet op (staat gewoon Grand Gilbert), echt diepe zit en keilkussens heeft het zadel niet, dus het zal wel de gewone zijn. Ik woon wel in België, ik weet niet of er een verschil is tussen de prijzen in Nederland en België, maar zo enorm zal dat wel niet zijn zeker? Nu, mijn zadelmaker (die ik echt wel vertrouw, zij is niet het type dat liegt om te verkopen, dan had ze mij al lang een nieuw zadel van bij haar aangesmeerd) zei wel dat een nieuwe echt zo veel kost. Maar nu twijfel ik toch, want als ik hoor dat op sommige plaatsen een nieuwe 'maar' €1900 kost, dan is dit toch niet zo'n goeie koop als ik eerst dacht...

Nu ja, ik heb het zadel tot woensdag om te proberen, ik zal zien of ik er dan nog afscheid van kan nemen, want het rijdt toch wel geweldig!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:24

hoelang ben je al aan het kijken voor een goed zadel ?

het klinkt raar maar als jij vind dat dit zadel goed bij jou en je paard past en je rijd er lekker op
dan zou ik het er toch wel ergens voor over hebben
maar als dit soort zadel past en het is niet de duurdere uitvoerong kun je altijd verder kijken
mar je weet nu wel welke richting je nu moet kijken

tja weet niet
ik vind het moeilijk
ik zou als ik al lang zocht er wel wat voor over hebben voor een goed passend zadel
maar ik zou er ook niet meer dan nodig voor willen betalen eigenlijk
de passier's gaan naar mijn mening toch zeer lang mee
aan de andere kant als je weet da

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 00:21

x__laura schreef:
Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik heb er vandaag naar gekeken en het is geen Extra. Het staat er niet op (staat gewoon Grand Gilbert), echt diepe zit en keilkussens heeft het zadel niet, dus het zal wel de gewone zijn. Ik woon wel in België, ik weet niet of er een verschil is tussen de prijzen in Nederland en België, maar zo enorm zal dat wel niet zijn zeker? Nu, mijn zadelmaker (die ik echt wel vertrouw, zij is niet het type dat liegt om te verkopen, dan had ze mij al lang een nieuw zadel van bij haar aangesmeerd) zei wel dat een nieuwe echt zo veel kost. Maar nu twijfel ik toch, want als ik hoor dat op sommige plaatsen een nieuwe 'maar' €1900 kost, dan is dit toch niet zo'n goeie koop als ik eerst dacht...

Nu ja, ik heb het zadel tot woensdag om te proberen, ik zal zien of ik er dan nog afscheid van kan nemen, want het rijdt toch wel geweldig!

Als het geen Extra is dan vindt ik het eigenlijk best wel veel geld, als ik vergelijk dat je voor bijna honderd euro meer een nieuwe hebt

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:14

zydeco schreef:
hoelang ben je al aan het kijken voor een goed zadel ?

Al een hele tijd, maar tot hiertoe niks gevonden dat écht past zoals die Passier.
Net daarom dat ik nog steeds twijfel om het te nemen, ik heb echt al veel zadels geprobeerd (Kieffer, Zaldi, Bates, Prestige, toch ook geen goedkope prullen) maar er scheelde altijd wel iets.

Nu heb ik een beetje gegoogled op Belgische webshops (niet dat er veel zijn) en daar verkopen ze eigenlijk altijd maar 1 soort Grand Gilbert; ik zie nooit iets staan van Extra. De prijs zit tussen de €2100 en €2400.

Ik snap er niets meer van om eerlijk te zijn Bloos Kan het dat ze de extra niet verkopen in België?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:28

mmm, misschien kun je aan de verkopende partij vragen of ze de aankoopsbon etc nog hebben?
omdat het zadel nog zo jong is is die kans vrij groot, dan weet je met zekerheid welk zadel het is
en waarschijnlijk heeft het wel ene serienummer staan op het onderste zweetblad? (ben niet echt bekend met passier, maar gezien het merk , prijs/kwaliteit is de kans op serienummer vrij groot)
daarmee kun je vaak ook achterhalen welk zadel het precies is en wanner het gemaakt is (kwa jaar)

als het daadwerkelijk de extra is , is het op zich geen verkeerde prijs, de nieuwprijs in acht genomen

als het zadel het zadel is wat ze zeggen (de extra) het het paard goed past en jij rijd er fijn op weg en je hebt het geld er voor over, sja... dan lijkt het mij een goede koop(je kunt altijd proberen nog een 1 a 200 euro ervanaf te praten)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:40

Afschrijvingstechniek bij zadels: 1e jaar 25% van nieuwwaarde, ieder jaar daarna 10% van de boekwaarde.

Een 2 jr oude Passier GG met nw € 1.900 zou dus € 1.285 mogen kosten. Een 2 jr oude Passier GG Extra met nw € 2.400 zou € 1.620 mogen kosten.

Vanuit eigen ervaring kan ik je vertellen dat Passier GG (Extra) hele fijne zadels zijn. Ik heb er 2, voor ieder paard één. Even langs een goede zadelmaker om het zadel pas te laten maken.. en je hebt werkelijk nog voor jáááren plezier van een Passier.

Zeker eentje van 2 jaar oud. Daar kan je nog wel dik 15 jaar mee vooruit Ja.
De kwaliteit en duurzaamheid is echt een heel stuk beter dan bijv. een Prestige, Kieffer of KN. Ik vind het dus heel aannemelijk dat een tweedehands Passier van dit gewilde model, iets duurder is dan kwa zit vergelijkbare concurrenten.