[WN] bestellen in amerika

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

bestellen in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 11:26

Ben ik uiteindelijk ook goedkoper uit als ik een bit koop in amerika die in nl 2 keer zo duur is? ik heb er de ballen verstand van! wat komt er allemaal nog overheen?

xjudithx

Re: bestellen in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:31

Vraag altijd naar de verzendkosten en let op invoerrechten. Als je iets koopt boven de 22 euro moet je invoerrechten betalen (of niet als je toevallig gelukt hebt, maar de verkoper moet de waarde op de envelop, of het pakketje aangeven). Als je geen invoerrechten hoeft te betalen kun je uiteindelijk inderdaad goedkoper uit zijn. Zeker nu de dollar zo laag staat.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:13

Ik dacht dat invoerrechten er pas bij kwamen kijken wanneer het bedrag hoger was dan 175.- ??
Of is dat alleen als je vanuit Amerika zelf in je koffers 'invoert'?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:15

Ja je kunt goedkoper uitzijn. Afhankelijk van het gewicht van het pakket betaal je rond de 20 Euro, en als je nu besteld kan het zijn dat het in de drukte van de kerst gewoon er doorheen glipt en je er geen invoer over hoeft te betalen.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:26

yvvv schreef:
Ik dacht dat invoerrechten er pas bij kwamen kijken wanneer het bedrag hoger was dan 175.- ??
Of is dat alleen als je vanuit Amerika zelf in je koffers 'invoert'?

Dit staat op de site van de douane bij 'aankopen via internet':

Als u via internet goederen bestelt buiten de landen van de Europese Unie (EU) voert u goederen in. En bij invoer van goederen moet u belastingen betalen. Die belastingen kunnen zijn: douanerechten, omzetbelasting (btw) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen.

Uitzondering:

Als de waarde van de gekochte goederen niet hoger is dan € 22 per zending betaalt u geen belasting. Maar voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette geldt dat niet. Daarvoor moet u altijd belasting betalen.
Lees meer informatie op deze website in de rubriek aankopen via internet.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:51

Ook als het als "gift" wordt verstuurd komen er vaak geen invoersrechten overheen.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:54

sliding schreef:
Ook als het als "gift" wordt verstuurd komen er vaak geen invoersrechten overheen.

Klopt, als je iets bij een particulier bestelt kan je dat laten doen en dan betaal je geen invoerrechten. Bedrijven willen het meestal niet als gift aanmerken omdat dat illegaal is, maar vragen kan altijd...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:07

Onder een bepaalde prijs hoef je meestal geen invoerrechten te betalen. Ik heb al zo veel over laten komen en tot nu toe maar 2 keer bij moeten betalen.
Shipping is via USPS het goedkoopste.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:52

sliding schreef:

Bedrijven versturen zelden als gift, maar kunnen en willen soms wel het totaalbedrag van het pakket verlagen zodat, als er invoer overheen komt, dit een stuk lager is dan wat je anders zou moeten betalen.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 16:06

crazycactus schreef:
Onder een bepaalde prijs hoef je meestal geen invoerrechten te betalen. Ik heb al zo veel over laten komen en tot nu toe maar 2 keer bij moeten betalen.
Shipping is via USPS het goedkoopste.

Kreeg je de aanslag van de invoerrechten en belasting snel of ging daar een tijdje overheen?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:09

Die krijg je direct, moet je aan de postbode betalen.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:33

Gellukkig, dan ontspring ik de dans met mijn bestelling van showkleding uit Amerika

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 18:22

Als het voor de kerst binnen is wel. Na kerst/oud&nieuw doen ze het bij de pakketdienst rustiger aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:13

sliding schreef:

Dit is dus een heel hardnekkig misverstand. ALLE dingen hebben waarde en het maakt voor de douane niet uit of iets nieuw of tweedehands is. Of het commerciele handel is of een gift van je oma Haha! .
ALLES wat boven de 22 euro komt moet BTW/invoerrechten over betaald worden en als je iets meeneemt in het vliegtuig heb je een vrijstelling van 175 euro.

Natuurlijk zijn er trucjes om onder de rechten uit te komen, maar als een pakje wordt gekontroleerd (en het blijven steekproeven) en je beduveld de boel kun je nog rekenen op een boete ter hoogte van de invoerrechten ook.

Het is dus een kwestie van geluk hebben, en geluk kun je best een handje helpen Knipoog
Maar 'gift' helpt iig niet Haha!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:37

Ook ik heb pas voor het eerst iets in Amerika besteld. Laarzen! Die vond ik zo mooi en omgerekend waren ze 'maar' 87 euro. Het verzenden was omgerekend 37 euro en ookal wist ik dat er waarschijnlijk invoerrechten en belasting overheen kwamen, ik schrok toch wel een beetje toen ze het pakje kwamen brengen. Ik kon 50 euro afrekenen, anders namen ze het weer mee. Ik vind het toch eigenlijk best wel veel, 50 euro voor een product van 87 euro Gestoord
Het is helemaal verzonden door DHL en alle pakketten gaan door de douane, aldus de koerier. Er zit een bon op de doos met de waarde van de inhoud, dat is verplicht.
Al met al vind ik het dus eigenlijk niet zo aantrekkelijk om het zo te doen, maargoed ik heb dan ook wel bij een firma besteld en niet bij een particulier, dus daar heb ik geen ervaring mee. Nou ja, ik wilde het proberen, weet het nu, zou nu heel blitse laarzen aan mijn voeten kunnen hebben.... Mits ze gepast hadden, want helaas zijn ze ook nog te klein! Bloos
Hoe zit dat trouwens met Ebay? Er zijn hier wel mensen die spullen kopen via ebay toch? Gaat dat ook via de officiele weg, of is dat dan weer particulier en werkt dat anders?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:39

@SusanW : je moet ook geen verzender nemen als DHL etc. Altijd USPS (de Amerikaanse versie van onze TPG). Die zijn qua tarieven een stuk voordeliger.

Aankopen via Ebay.USA werkt precies hetzelfde. Het maakt niet uit of je via een particulier iets koopt of via een bedrijf.

Overigens zijn veel ebay-verkopers ook gewoon een 'bedrijf'. Soms aan huis en soms hebben ze ook gewoon een winkel.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:48

Ja maar, ik had niks te zeggen over wie het vervoeren zou... Helaas. Maar een eventuele volgende keer zal ik erop letten dat het dan met USPS wordt verstuurd.
Bedankt voor je uitleg over Ebay!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:49

Als iets niet via USPS kan, dan koop ik het niet; geen hand vol maar een land vol Haha!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 20:52

Weer wat geleerd Haha!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:37

DubbelDun schreef:
sliding schreef:

Dit is dus een heel hardnekkig misverstand. ALLE dingen hebben waarde en het maakt voor de douane niet uit of iets nieuw of tweedehands is. Of het commerciele handel is of een gift van je oma Haha! .
ALLES wat boven de 22 euro komt moet BTW/invoerrechten over betaald worden en als je iets meeneemt in het vliegtuig heb je een vrijstelling van 175 euro.

Natuurlijk zijn er trucjes om onder de rechten uit te komen, maar als een pakje wordt gekontroleerd (en het blijven steekproeven) en je beduveld de boel kun je nog rekenen op een boete ter hoogte van de invoerrechten ook.

Het is dus een kwestie van geluk hebben, en geluk kun je best een handje helpen Knipoog
Maar 'gift' helpt iig niet Haha!

Dan heb ik zeker heel veel geluk gehad Clown . Want ik heb al behoorlijk wat keren iets uit Amerika en Duitsland gekocht en nog maar twee keer invoerrechten betaald namelijk voor mijn Hilason zadel en één keer kleding. En bijna altijd zijn het bedrijven waarbij ik bestel. Pling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:34

Dan heb je idd geluk gehad, maar dat heb ik ook meestal. Maar je mag er niet van uitgaan natuurlijk.
Overigens zul je vanuit Duitsland geen extra invoerkosten hebben Haha!

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 07:26

Ik heb ook gewoon bij een bedrijf (fabrikant van kleding) in Amerika besteld, verstuurd met USPS inderdaad en hier afgeleverd door Fedex.
Doordat in Amerika bij de fabrikant de kleding in de uitverkoop was zou ik inclusief eventuele invoerrechten alsnog goedkoper uit zijn dan als ik deze kleding in Duitsland of Oostenrijk zou kopen (in NL is dit bepaalde merk niet te koop volgens de fabrikant).
Had vooraf al wel uitgezocht op de site van de belastingdienst wat de invoerrechten zouden zijn.
Maar goed, 2x pakket ontvangen en dus geluk gehad dat ik niets extra heb moeten betalen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:57

hoi,
ik heb ongeveer een keer of 70 paardenspullen gekocht in de VS. via ebay en via bedrijven. dit maakt idd nix uit. ook een gift niet. soms heb je geluk en gaat je pakje klakkeloos door. soms heb je pech en betaal je best wel veel. onlangs nog een pad en singel binnengekregen en daar ging 75 euro invoer op. Boos!
niet vergeten; je betaald ook belasting op de verzendkosten!! waarde plus verzendkosten worden bijelkaar opgeteld, dus je zit er gauw overheen.zoals gezegd, ik heb veel besteld, dus ik weet er wel wat van.....en ook de waarde die er opstaat geld niet altijd, als ze t niet vertrouwen, berekent de douane zelf wat, wat natuurlijk altijd hoog uitvalt... heb daarover met hun een discussie gehad!
ruwweg gezegd; je betaald 20 % BTW over de waarde + transport.en daarbij inklaringskosten.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:11

Ik heb ook al een paar keer via ebay in de VS wat gekocht en gelukkig niet door de douane eruit gepikt. Maar ik had wel rekening gehouden met de invoerrechten...
Het verhaal van spicegirl klopt, zo was het bij mij ook.

Als het een paar euro zou schelen, zou ik persoonlijk de moeite niet doen en het in NL kopen.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 06:31

Mijn nichtje bestelde een paar Ariat boots via mij. Ze kreeg het pakketje en moest 30 euro bij betalen. Zij had dus gewoon pech. Toch was ze nog een stuk goedkoper uit dan dat de boots in NL zouden kosten.
Je moet gewoon voor jezelf alvast de invoer er bij rekenen. Als het dan nog de moeite waard is om toch iets uit Amerika te laten komen valt het altijd mee als je niks extra's hoeft te betalen.