Ervaringen Prestige zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Floress

Ervaringen Prestige zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:39

Als het zadel past, ga ik normaal gezien volgende week over tot de koop van een Prestige Doge. Heeft iemand ervaring met dit zadel of met de prestige zadels in het algemeen?

detour

Re: Ervaringen Prestige zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:41

Heb prestige appaloosa gehad, heerlijk zadel, topkwaliteit, echter smalle boom, klemde om de ruggengraat, volgens fysio was het ding niet passend voor paarden (mijn merrie was al vrij smal)...

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:46

Zijn ze eigenlijk aan te passen aan de boom?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:48

Volgens fysio kon dat met dat zadel niet. Heb het toen verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:50

Ik heb een prestige Venus
En ik vind het een super fijn zadel.

Ik heb gehoord dat ze te verbreden zijn door het kunststof warm te maken, maar of dat correct is?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:19

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:10

ik heb een Prestige Top Dressage gehad en hij zit heerlijk maar op den duur voor mij niet goed Lachen

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:14

Ik heb sinds twee weken een nieuwe bruine prestige golden star. Wat een heerlijk zadel zeg. De mijne is wel aangepast in de boom, dus met die van mij kon het wel. Hij zit ook heerlijk zacht Cool.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:16

Enig idee hoe dat kwam Ezmee?

Ik vrees ook dat ik het verschil erg ga voelen t.o.v. mijn oude kieffer. Hopen dat de Doge op alle 2 de paardjes past, dan mag papa de oude kieffer gebruiken Haha!

Bedankt voor de reacties! Nu kijk ik er nog meer naar uit. Normaal gezien werd hij morgen gepast maar ik kan niet rijden omdat de grond te hard is in de piste. Dus nog wachten tot de vrieskou voorbij is Boos!

Dat zou wel heel handig zijn moest de boom aangepast kunnen worden. De paardjes zijn nog jong en zullen nog wel uitzwaren waardoor het misschien wel nodig gaat zijn om de boom te verbreden. Hopelijk niet maar je weet nooit.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:23

Ik heb eigenlijk geen idee. Misschien verslaaft aan de echte diepe zitjes. Ik vond dat hij een vrij vlakke zit had, maar met grote blokken. Voorde rest een goed zadel hoor Knipoog

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:23

Als ik ooit nog eens goed m'n geld wil spillen doe ik dat aan een Prestige Top Dressage SP

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:29

Haha! Ja, geld is wel nodig of de kerstman Haha! En mijn verjaardag voor de komende 10 jaar, hihi

Ik ben ook eens benieuwd hoe het zadel gaat zijn om te rijden. Erop gaan zitten in de winkel is toch nog wat anders dan ermee rijden. In ieder geval was ik in de winkel al meteen verkocht.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:33

Mijn moeder heeft ook net een nieuw zadel gekocht en die was ook helemaal verkocht in de winkel, maar thuis ze heeft er nog noiit op gereden en ik al 5x inmiddels Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:34

De zadels valle nvrij groot heb ik het idee. Gisteren op een 18 inch top dressage gezeten en deze was beduidend groter dan mijn Maestoso of de Zaldi New Kent.
Ik vind Prestigezadels wel fijne zadels hoor.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:35

ik vindt het leer alleen wat irri. Als je erover wrijft dan zie jedat gelijk. typisch italiaans leer. Dat vond ik echt een nadeel. Je zit er alles op.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:04

Ezmee schreef:
ik vindt het leer alleen wat irri. Als je erover wrijft dan zie jedat gelijk. typisch italiaans leer. Dat vond ik echt een nadeel. Je zit er alles op.

Hoe bedoel je?? Ik vind juist het leder echt super, ik rij er nu een maand ofzo mee, en heb m'n beugels bovenlangs en je ziet nog geen enkel dingetje van de beugelriemen, terwijl mijn euroriding dat na een paar dagen al had.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:16

#Ymke# schreef:
Ezmee schreef:

Hoe bedoel je?? Ik vind juist het leder echt super, ik rij er nu een maand ofzo mee, en heb m'n beugels bovenlangs en je ziet nog geen enkel dingetje van de beugelriemen, terwijl mijn euroriding dat na een paar dagen al had.

Als ik er rapide opdeed dan zag je allemaal sporen. Er zit een soort laagje op. Misschien is dat uit de oude door omdat jij een nieuwe zadel en model hebt?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:17

Ik zie wel m'n vette vingers, maar dat komt gewoon doro het laagje dat ik erop smeer. Ff doekje erover en hij is weer schoon.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 20:55

#Ymke#: heb je er zachte beugelriemen bij of harde? Wist niet dat er ook zachte bestonden maar deze zou ik erbij krijgen moest ik het zadel nemen. Zachte om het leer niet te beschadigen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:14

Ik heb de non-stretch van prestige zelf, denk dat dat dezachte zijn.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:23

Ik een heb een golden star springzadel echt te lekker zit ie! heb ook een top dressage gehad maar lag niet goed meer op m'n paard en met pijn en in m'n hart moeten verkopen. Ze zitten zoo lekker en kwaliteit vind ik super.
Voor mijn springzadel heb ik de boom laten verbreden weet niet of het bij elk type kan.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:08

Hey Pasi, ik heb zelf ook een Prestige Doge Knipoog Ben er heel tevreden over, ik heb deze gekocht toen mijn Anky gestolen is...
Waar ga je het zadel kopen? Moest het bij ons in de buurt zijn, pb me dan eens even, heb nog een mededeling te doen dan Knipoog

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:32

detour schreef:
Heb prestige appaloosa gehad, heerlijk zadel, topkwaliteit, echter smalle boom, klemde om de ruggengraat, volgens fysio was het ding niet passend voor paarden (mijn merrie was al vrij smal)...

geld natuurlijk niet voor alle prestiges.

ik rijd ook een paard van een klant met een prestige, maar ik ben er niet echt weg van.
veel te dwingend in mijn ogen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:44

te dwingend?...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:45

Maar dat zal de top dressage zijn, prestige heeft nog meer modellen hoor Haha!