Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:18, en je bent al bezig dat ie zo om kanvallen
een jong paard kan ook ziek worden of ongeluk kirjgen, dus dat vind ik onzin
als je paard nog goed te rijden is, moet je het doen
als dit de enige manier is om een goed passend zadel te krijgen is
_Sammie_ schreef:Ik zou me eerst afvragen wat er mis is met het zadel wat je nu hebt... En anders tja... even heel kort door de bocht van mij kant: waarom koop je geen leuk nieuw jong paard en geef je je paard van 18 zijn pensioen? Als dat geen optie is voor jou, zou ik gewoon lekker een nieuw zadel voor hem kopen!
_Sammie_ schreef:Nee ik bedoel dit niet sarcastisch... Als ik een paard van 18 zou hebben en ik zou over een grote uitgave (1500 euro vind ik een aardige uitgave) praten, zou ik er over nadenken om geen nieuw jong paard te kopen die nog een hele toekomst voor zich heeft.
Oudere paarden hebben meer kans op een zeer lijf.
Dat zou ik denk ik overwegen.
Randy01 schreef:_Sammie_ schreef:Nee ik bedoel dit niet sarcastisch... Als ik een paard van 18 zou hebben en ik zou over een grote uitgave (1500 euro vind ik een aardige uitgave) praten, zou ik er over nadenken om geen nieuw jong paard te kopen die nog een hele toekomst voor zich heeft.
Oudere paarden hebben meer kans op een zeer lijf.
Dat zou ik denk ik overwegen.
Bij mij is het alleen het overwegen totaal niet waard. Ik heb het dier inmiddels 14 jaar, heeft zijn sporen in de sport verdiend, is nog hartstikke fit aan alle kanten en ik ben bovendien echt gek op hem! Waarom een paard dat nog fit en gezond is met pensioen sturen? Nee hoor, dát wordt zijn dood juist en bovendien heb ik hem beloofd hem te houden tot zijn dood. Onze band is echt heel erg sterk (lees desnoods mijn profiel maar ff) dat het echt niet tot de opties behoort. Nieuw jong paard komt héél misschien wel weer...als mijn huidige paard er niet meer is...
Ik kan het financieel niet bolwerken om voor 2 paarden te zorgen en wat betreft tijd ook niet...