Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
#Ymke# schreef:Ok, uit een test is gekomen dat die 3-1 uit geheel neopreen juist warm zijn.
Letizia schreef:Ik vind deze net op een Italiaanse site:
En wat betreft omschrijving perfect:
Absolutely innovative boot in breathable neoprene (AEROX) with inside and rear protection pads in Veredus Gel (SHOCK-ABSORBING ACTION).
• Reduces heating of tendon-system.
• Side and rear protection against impact injuries.
• Suspensor support and subsequent reduction I overload and overstretching of ligaments and flexor tendons.
• Lycra edging to stop foreign bodies from getting into the boot.
Nu nog even uitvinden waar ze deze in nederland verkopen
Citaat:Letizia schreef:
Ik vind deze net op een Italiaanse site:
En wat betreft omschrijving perfect:
Absolutely innovative boot in breathable neoprene (AEROX) with inside and rear protection pads in Veredus Gel (SHOCK-ABSORBING ACTION).
• Reduces heating of tendon-system.
• Side and rear protection against impact injuries.
• Suspensor support and subsequent reduction I overload and overstretching of ligaments and flexor tendons.
• Lycra edging to stop foreign bodies from getting into the boot.
Nu nog even uitvinden waar ze deze in nederland verkopen
#Ymke# schreef:Ben benieuwd waarom je perse 3-1 wilt en geen andere versie met een harde schaal erin?
Lotje85 schreef:Elke beschermer, zowel harde schaal, als alleen een neopreen beschermer, als bandage zorgen ervoor dat de temperatuur oploopt. Dit heb ik niet verzonnen, daar hebben ze in het BIT een onderzoek naar gedaan. Hierbij was er geen onderscheid in bandageren of peesbeschermertjes omdoen. De temperatuur stijgt tijdens het werk, hoeveel zou ik even na moeten kijken, maar echt tot net onder de kritieke maximale temperatuur en deze ligt bij elke beschermer hetzelfde (met enkele tienden graden verschil daargelaten). Een 'koele' beschermer bestaat gewoonweg niet.
Letizia schreef:@Charlot, wil je die test eens aan me laten zien, ben er erg benieuwd naar, heb het Bit niet meer, dus heb hem niet gelezen(hoewel ik 10 graden verschil best veel vind
)
Overginds snap ik ook wel dat een beschermer het been niet zal afkoelen, dat is logisch, maar ik wil oververhitting voorkomen.