Bruin weer helemaal in?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Bruin weer helemaal in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 23:09

'vroegah' had iedereen een bruin zadel en bruine hoofdstellen zag je ook best vaak. De meeste hoofdstellen hadden een lage neusriem Toen moest alles zwart: zadels zwart en hoofdstellen zwart. Lage neusriem was úit, gekruisde neusriem ín. Toen kwamen de zwarte hoofdstellen met neusriemen met een wit randje.

Dat is al weer zoooooooooooooo uit. En ook de aansnoerneusriem lijkt op z'n retour.

Ineens zie ik overal bruine zadels en jawel.. bruine hoofdstellen en bruine rijlaarzen.

Verward

Vertel me, wat zijn de trends van nu?

Krijgen we straks 'retro' in de paardenmode? Iedereen weer op een bruin zadeltje met jodhpurs eronder?

Afbeelding

mariska1989

Re: Bruin weer helemaal in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:18

Ik vind er op zich niets mis mee.

Zolang het zadel netjes past, beide partijen plezier beleven aan rijden, dan maakt kleur denk ik niet uit Lachen

Het is ook per paard verschillend wat voor een neusriem deze prettiger vind. #Ymke rijd meen ik met een lage neusriem omdat haar paard dit prettiger vind.

Jopper niks op tegen Tong uitsteken Zolang er maar chaps overheen zitten, anders vind ik het persoonlijk geen gezicht..

En wat er in is?

Bruin is wel populair, maar toch weer gevaarlijk omdat bepaalde kleuren dekjes er niet onder passen voor de dekjesfreaks onder ons Knipoog

Ik vind zwart lekker gewoon, er valt lekker mee te combineren Haha!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:41

Alles is gemoderniseerd. Ik ben super blij met mijn Bruine spullen (zadel, toebehoor en singel, hoofdstel, derby laarzen, cap en beenbescherming) Het is dat mijn zadel niet meer goed ligt, maar ik zal zeker weer een bruin zadel laten meten Knipoog Op en Top Bruintuigfreak! Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:55

ik ben ook een bruinfreak. maar het bruin van tegenwoordig is zo anders dan van vroeger.

ik vind het super chique staan en toen ik de kans had om een prachtig bruin zadel te kopen heb ik dat gedaan Lachen ben inmiddels zo goed als compleet, alleen nog een bruine cap... maar mijn blauwe doet het nog prima, dus vind het zonde om nu een bruine te kopen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:05

ik vind zwart juist weer mooier
soms zie ik plaatjes met paard en mooi bruin tuig, maar om nu alles te gaan omschakelen...
daarbij vind ik zwart veel makkelijke rom dingen mee te combineren, bv andere frontriem.
bruin moet je echt de goede bruintint zoeken en met bruine cap mag je niet starten en vind lelijk om alles bruin te hebben en zwarte cap op te zien

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:06

Rondgenaaid lijkt nu weer helemaal in te zijn, en inderdaad bruin tuig komt ook weer terug.
Bling is alweer uit heb ik me laten vertellen Haha! Bitloos is nu ook in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:08

idd, rondgenaaid zie je ook steeds meer
de pads beginnen ook uit te raken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:32

Lynn_Nikita schreef:
ik vind zwart juist weer mooier
soms zie ik plaatjes met paard en mooi bruin tuig, maar om nu alles te gaan omschakelen...
daarbij vind ik zwart veel makkelijke rom dingen mee te combineren, bv andere frontriem.
bruin moet je echt de goede bruintint zoeken en met bruine cap mag je niet starten en vind lelijk om alles bruin te hebben en zwarte cap op te zien

daar is creme en blauw voor uitgevonden Lachen ik had alles bruin, en dan met creme (rijbroek, handschoenen, plastron en dekje) en blauw (cap, jasje en laarzen)
stond echt poepiechique!!

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:37

Je vergeet nog iets Knipoog Vroeger waren de zadels ook lekker vlak, tegenwoordig heb je van die diepe kuipjes.
Mag hopen dat de zadels met een vlakke zit terug komen, kan niet in kuipjes zitten. Heb altijd van de hele oude zadels met vlakke zit gehad maar die leven ook niet eeuwig dus als ze weer nieuw gemaakt worden zou dat erg fijn zijn Cool

@LiSSy, idd! Creme is idd erg mooi bij bruin, hou zelf helemaal niet van wit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:39

ik vind bruin vreselijk, echt niet mooi, zeker niet bij hoofdstellen.

maar goed, ik vind die snowboots (hoe heten die lelijke krengen ook alweer van n paar jaar trug) ook lelijk, en ik vind het ook lelijk als mensen van die hoge schoenen over hun spijkerbroek dragen , misschien ben ik niet zo modegevoelig Clown

die lage neusriemen zijn voor sommige paarden misschien iets beter, maar vind het absoluut lelijk, een hoge neusriem geeft een veel sjieker beeld

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:43

Ik rijd al 6 jaar met een rondgenaaid hoofstel, wel zwart. Was toen dus ouderwets Haha! Mijn paardje is zwart en dan blijf ik zwart tuig toch het mooist vinden. Mijn jaarling is zwart/bruin, dus daar kan ik zo meteen beide kanten mee op.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:46

Ik vind een lage neusriem ook niet mooi staan. Vroeger niet, nu niet en ook al wordt het een trend, mij zie je er niet mee.
Aansnoerneusriemen vind ik trouwens wel mooi maar zeer onhandig om vast te maken, dus die mogen wmb ook weg Nagelbijten / Gniffelen

Bruin tuig met creme en blauw tenue vind ik ook erg chique, maar voor mezelf hou ik het bij zwart. Tong uitsteken

En zouden die dikke vilten onuitwasbare dekjes dan ook weer terug komen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:48

ik ben gaan zoeken naar een passend zadel, en de zadelmaakster had bruine zadels die net iets ''goedkoper'' waren
toevallig ligt er al een bruin hoofdstel..

Als het past maakt het me geen drol uit Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:53

Nibbit schreef:
Bruin tuig met creme en blauw tenue vind ik ook erg chique

Het klinkt wel mooi, maar als ik het dan in de praktijk zie valt het vaak toch een beetje tegen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:54

Nibbit schreef:
En zouden die dikke vilten onuitwasbare dekjes dan ook weer terug komen?

Die zijn er al Haha! Je kunt ze ergens nieuw online kopen, ben alleen vergeten waar. Zal ff zoeken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:07

Misser schreef:
Nibbit schreef:
Bruin tuig met creme en blauw tenue vind ik ook erg chique

Het klinkt wel mooi, maar als ik het dan in de praktijk zie valt het vaak toch een beetje tegen.

staan foto's in mijn profiel. zijn alleen niet van hele beste kwaliteit

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:09

Alleen mijn bitloze hoofdstel en springzadel zijn bruin... de rest is gewoon zwart... ben niet van plan om te gaan schakelen naar bruin omdat het 'in de mode' is Clown
Sowieso vind ik jodphurs met een jodphur rijbroek niet lekker rijden Clown

(mijn ene paard komt trouwens wel uit dat tijdperk Knipoog Haha! )

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:15

ik vind dat bruin alleen maar staan bij vosse paarden , geen donkerbruine of ander gekleurde paarden . Dan vind ik het weer té

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:19

Er is dus kennelijk toch nog hoop voor mij. Haha! Haha! Clown Clown

Plat bruin zadel en bruin hoofdstel met lage neusriem.

Afbeelding

Het gaat erom wat het comfort van je paard het best dient. Welke kleur dat dan heeft maakt verder niet uit, en als mensen dat zo nu en dan wisselen: prima. Dat echter ook het type optoming (om de mexicaanse neusriem maar als voorbeeld te nemen, of de bandage-rages) aan 'mode' onderhevig is vind ik wat bedenkelijker.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 09-12-07 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:23

Ik heb een donkerbruin hoofdstel met hoge neusriem (wit ondergelegd), Donker bruine martingaal, ene zwart zadel + zwarte single.
hmmm ben ik nu 'uit'? Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:26

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:59

Maar Nouvel, wat een mooi hoofdstel!!! Staat goed bij een schimmel.
Ik hou het lekker bij zwart, vindt bruin niet bij alle paarden passen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:04

AaronYve schreef:
Maar Nouvel, wat een mooi hoofdstel!!! Staat goed bij een schimmel.
Ik hou het lekker bij zwart, vindt bruin niet bij alle paarden passen.

Dank je!

bij sommige paarden/kleuren vind ik zwart ook veel mooier staan hoor!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:15

Bruin vind ik specialer dan zwart,op de meeste paarden-kleuren vind ik choco of roodbruin mooier staan.
Helaas past mijn mooie bruine KN niet meer en de oude KN zadels met wijde kamer liggen niet voor het oprapen dus ben ook weer over op zwart Ach gut Tong uitsteken

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:27

Ik vind allebei mooi, hangt van de kleur van het paard af.
Voor m'n schimmel heb ik een zwart hoofdstel met een zwart zadel en voor m'n vosje met lichte manen wil ik als ze later groot is alles bruin. Het liefst een bruin KN, maar daar schijn je niet zo makkelijk aan te kunnen komen. Als het niet lukt dan maar zwart, het moet natuurlijk wel goed passen Knipoog .