Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Concorde schreef:Ik gebruik er weleens een voor paarden die erg zitten te rommelen met de tong. Het bit is een ongebroken trens (minder beweeglijk dus) en heeft een soort boog waardoor ze minder geneigd zijn de tong over het bit te gooien. Het helpt wel wat, maar ik zou er zelf niet snel 1 kopen, 'tong-gerommel' is toch rijtechnisch of medisch, dus zo'n bit is alleen maar symptoombestrijding. (paarden die ik er wel mee rijd zijn voor de handel... Dus ja, moet allemaal zo snel mogelijk)
ElCamino schreef:Wilde mijne er ook op zetten maar krijg het niet voor elkaar om een plaatje erop te krijgen.... hoe doen jullie dat, grrrr ben echt en bokt-falbeet wat dat betreft
pasdedeux schreef:Het nut van een correctiebit is het gebrek aan een
correct(i)eruiter
Judje schreef:ElCamino schreef:Wilde mijne er ook op zetten maar krijg het niet voor elkaar om een plaatje erop te krijgen.... hoe doen jullie dat, grrrr ben echt en bokt-falbeet wat dat betreft
Ik weet niet over 'welk plaatje' jij het hebt,
maar zoals gezegd is het een bit waar je goed over na moet denken om hem te gebruiken, omdat hij vrij scherp is (en dus zou je een zeer meegaande hand moeten hebben die wel stil is in verhouding tot de paardenmond).
Als je onder het fourm Rijtechnisch - Rijproblemen uitlegt waar je mee zit, zal je rijtechnische tips krijgen waar je het waarschijnlijk beter mee zou kunnen oplossen.