zadel op maat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

zadel op maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:46

hallo allemaal,

welke zadels zijn er nog meer die op maat gemaakt worden voor paard&ruiter,naast Daaleman en Hulsebos?

ik hoor t graag!

HippoLogic

Re: zadel op maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:48

Midway USA Saddlery. Zit in het noorden van het land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:53

Wat is op maat?
Daaleman zet zadels in elkaar, en Hulsebos neemt af bij Idealsaddles.

Als je echt een daadwerkelijk op maat gemaakt zadel wil hebben, moet je minimaal 2500 euro in gedachte hebben. Dan wordt de boom puur en alleen voor jouw paard gemaakt, mag je het leer en de kleur uitzoeken, alles wordt opgemeten, dat is op maat. Het zadel is heel uniek.

Daaleman kan je wel heel goed helpen aan een zadel wat past op hun type bomen. Maar in die ben je niet geinteresseerd, neem ik aan?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:43

@Bitch: wanneer je kijkt op de site van Daaleman zie je dat de zadels daar beginnen bij 1550 euro, dus die 2500 is wel erg ruim.

Hulsebos zou ik mee uitkijken (mocht je daar interesse in hebben), aangezien sinds de 'oude' Hulsebos de zadels niet meer maakt er erg veel slechte verhalen over zijn opvolger de ronde doen (via de zoekfuntie kan je waarschijnlijk wel heel wat vinden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:53

Waar zeg ik dan dat het maatwerk is van Daaleman?

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:58

Ik heb een Black Country saddle, maar ik raad hem absoluut niet aan ik heb hem om maat laten maken maar hij past voor geen meter en hij heeft zachte kussens maar dat lijk net echt te zacht (voor leer) Misschien dat het ligt aan mijn pony omdat ze bijna geen schouder en schroft heeft en een hoge achterhand, maar dan nog zouden ze hem goed moeten kunnen maken. Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:08

Daaleman is wel maatwerk hoor! Mijn zadel is (10 jaar geleden) daar helemaal op maat van de pony en mij gemaakt, extra singelstoot ed om aan mijn wensen te voldoen. Ook daar kan je de kleur leer enzo kiezen! Erg fijne zadels, goede service en een uitstekende kwaliteit! (maatwerk is daar volgens mij wel duurder dan de standaardzadels!)

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:15

Morris & Nolan wordt ook op maat gemaakt. Nog niet erg bekend maar dat komt snel!

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:20

en hoe zit dat met Black Country dan, die worden toch ook op maat gemaakt? Dat wordt er tenminste gezegd. Of Frank Baines?

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:58

Black Country word ook op maat gemaakt, alleen bij mij was het niet zo'n succes zie mij eerder gepostte bericht!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:49

Bitch schreef:
Waar zeg ik dan dat het maatwerk is van Daaleman?

Je zegt dat Daaleman zadels in elkaar zet en dus niet helemaal maatwerk is.
Wat is dan wel helemaal maatwerk?
Daaleman wordt namelijk door velen (ook op bokt) aangeprezen als het gaat over zadels die op maat worden gemaakt voor paarden en pony's, is dat dan geen maatwerkzadel?

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:05

het lijkt wel of je gewoon ''geluk'' moet hebben tegenwoordig dat je zadel goed past, de boom recht is bij een nieuw zadel etc. No Cheer

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:51

Daaleman maakt het zadel van uit de huid en met een goede boom. Ja tuurlijk zet Daaleman zadels in elkaar maar wel met onderdelen uit eigen werkplaats......

Vind het niet kloppen dat dergelijke verhalen de wereld in worden geholpen terwijl de waarheid anders is.....

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:45

Ik verzin dat niet!! Dat wil ik nog wel even duidelijk maken. Wat heb ik er voor belang bij. Ik heb juist interesse in een Daaleman ivm het maatwerk en kreeg dat toen te horen in de desbetreffende winkel.

Het werd trouwens verteld door een afgestudeerde MSFC-er Haha! en die zal het toch wel weten hoop ik.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 07:44

oh maar ik heb zeker intresse in Daaleman,ik wilde alleen graag weten wat er nog meer te 'koop' is,over Hulsebos hoor ik gemengde verhalen.
Morris&Nolan heb ik weleens voorbij zien komen hier op bokt,nog niet echt ervaringen over gelezen verder

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:39

Morris & Nolan hebben tot voor kort geen vertergenwoordiging gehad in Nederland. Er zijn wel mensen die zo'n zadel hebben oudere types en zadels die recent zijn geleverd.

Pilou: ik heb ze daar in de werkplaats toch regelmatig de onderdelen zien snijden...... en daarvan de onderdelen maken.

Wat heb ik er voor belang bij? Helemaal geen want het is rechtstreekse concurrentie voor Morris & Nolan wat ik distruibueer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:38

harnessmaker schreef:
Daaleman maakt het zadel van uit de huid en met een goede boom. Ja tuurlijk zet Daaleman zadels in elkaar maar wel met onderdelen uit eigen werkplaats......

Vind het niet kloppen dat dergelijke verhalen de wereld in worden geholpen terwijl de waarheid anders is.....

Dit is anders wat ik uit JOUW mond heb horen komen.....

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:21

Je hebt wat anders gehoord dan ik gezegd heb.

je krijgt zo PB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:02

Ik weet precies wat ik gehoord heb.
Je hebt pb terug.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:21

Ik had een Daaleman op maat laten maken 1.5 jaar geleden, maar het zitvlak was veel te groot ik schoof alle kanten op. Heb nu een Morris en Nolan, mijn paard loopt er veel ruimer onder en ik zit er ook goed op ben er uiterst tevreden over Pling

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:31

Snoevie schreef:
over Hulsebos hoor ik gemengde verhalen.

Over Hulsebos heb ik ook gemengde verhalen gehoord, maar dat heeft in mijn gevallen te maken met het hebben van een 'oud' Hulsebos zadel of van een zadel van hooguit een paar jaar oud.

De oude Hulsebos had liefde voor zijn vak en leverde echt goede maatwerkzadels. Zijn opvolger (zal hem niet de jonge noemen, want zo jong is hij ook niet meer) schijnt helaas minder liefde te hebben voor het vak en meer liefde te hebben voor het hoogst haalbare rendement. (die kelder kostte natuurlijk ook een stuk minder dan het pand in Empe en daar betaal je ook aan mee!)
Van de zadels die zijn geleverd door de Hulsebos die het nu runt hoor ik dus mindere verhalen (als: goedkoopste van de goedkoopste vulling in zadels, bomen binnen paar jaar kapot e.d.), maar een deel zal je ook wel via bokt kunnen vinden.

Maar: nou weet ik nog niet wat jullie dan zien onder een echt maatwerkzadel?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 20:37

nouja van een maatwerk zadel verwacht ik dat die precies op maat voor mijn pony&mij op maat word gemaakt,dus echt aanmeten,ed

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:12

Nerootje schreef:
Ik had een Daaleman op maat laten maken 1.5 jaar geleden, maar het zitvlak was veel te groot ik schoof alle kanten op. Heb nu een Morris en Nolan, mijn paard loopt er veel ruimer onder en ik zit er ook goed op ben er uiterst tevreden over Pling

Moest je niet zelf aangeven welke zit je fijn vond dan? Moest ik namelijk wel...!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 10:37

kan je dan bij Daaleman ook aangeven of je een vlakke of diepe zit wil?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:44

Snoevie schreef:
kan je dan bij Daaleman ook aangeven of je een vlakke of diepe zit wil?

Ja, je kan echt alles zelf aangeven... Zoals ik al eerder zei, zijn het gewoon super fijne zadels, die op veel paarden passen. Ik heb inmiddels twee daalemans, één (veelzijdig) is al 12 jaar oud en ziet er nog super uit ondanks dat er per dag toch tenminste 2 paarden onder lopen en de andere heb ik nu een jaar (is echt een springzadel), maar die is 2e hands dus die zal een jaar of 3 oud zijn en die is ook helemaal super. Beide hebben een verende boom en beide passen op al mijn 3 paarden.

edit: Niet relevante info weggehaald! Knipoog