Niet al te lang geleden heb ik een topic geopend over de boomloze Cheyenne. Tot mijn grote spijt moet ik nu nog een topic openen, het zadel lag namelijk niet goed en mijn knul ging onregelmatig lopen. Het zadel drukte tegen zijn schouders en lag (door de grootte, was maat 1) ook bijna op zijn nieren.
Zodra ik merkte dat het niet goed lag, heb ik een zadelmaker laten komen, en die heeft een mooie 17 inch JC voor mij gevonden. Helaas liep Logey na enkele dagen weer onregelmatig. Ik ben op dat moment het zadel en de ligging ervan gaan onderzoeken, en ook bij dit zadel wordt zijn schouder fijn geknepen. Dat is alleen te merken na het aansingelen en daarom heeft de zadelmaker dit ook niet ontdekt (ik weet het, ik ga de volgende keer ook werkelijk proefrijden, ik ben nog nieuw in het zadelgebeuren, en ben nu door schade en schande wijzer geworden

Nu komt de zadelmaker weer op komende donderdag, maar ik dacht dat Bokt mij misschien al iets wijzer kon maken.
Beetje lang verhaal, maar hier gaat het om:
Het is een vijfjarige arabier (erg gevoelig type, snel last van druk bij zijn schouder). Hij is 1,46 m hoog, en heeft in verhouding tot zijn (ook al geringe) lengte, een nogal korte rug. Om het nog lastiger te maken, ligt zijn schouder behoorlijk naar achteren.
Ik ben op zoek naar een dressuur/endurence zadel met een kleine maat. Ik zat zelf misschien te denken aan Wintec (lichte kleine zadels), maar misschien hebben jullie een beter idee. Natuurlijk gooi ik er niet zomaar een zadel op, maar ik vind het fijn om met ideeen bij de zadelmaker aan te komen.
Even een foto van mijn knul met het boomloze zadel:
De rode strepen geven (ongeveer natuurlijk) zijn schouder en nieren aan. Lijkt mij duidelijk dat dit zadel te groot is

Is iemand op Bokt bekend met dit probleem, of heeft iemand er een oplossing voor? Ik begin nu namelijk zelf (zeker na het tekenen van de rode lijnen op de foto) een toekomstige oplossing erg somber in te zien.
Als ik met barebackpad rijd, loopt hij volkomen correct, het ligt dus werkelijk aan het zadel.