welke merken dekens?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

welke merken dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 19:02

Wat voor dekens gebruiken jullie? Welke merken en wat is jullie ervaring daarmee? Wat raden jullie aan om te kopen, kwa prijs-kwaliteit? En wat zijn jullie berijdt voor een deken te betalen en waarom?
Laatst bijgewerkt door woeliej op 17-11-07 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

elizahbep

Re: welke merken dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:16

ik heb een merkloze, die was 35 euro maar ik vind de kwaliteit egt bagger, heb er 2 van harry's horse en die vind ik persoonlijk heel goed! en je betaald er niet zoveel voor. (zomerdeken was 28 euro en 250 gram winterdeken voor 55 euro) BR heb ik ook en ja die is toch wel mijn favoriet! hij koste 130 euro maar hij licht egt zuper en is lekker warm. dan heb ik ook nog een duits merk kan ff niet op de naam komen, hij was 145 euro is super warm en vind hem ook wel goed liggen.

wat voor deken zoek je? een staldeken of een water dichte deken? hoeveel gram?

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 19:37

ik heb net 2 nieuwe dekens (200gr rhino en 340gr BR) gekocht dus ik zoek nix meer, ben gewoon benieuw wat de rest gebruikt en waarom

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:41

ik heb ooit een ongevoerde regendeken gehad van harry's horse.die kostte toen geloof ik 80 euro?
die is 3 herfsten/voorjaar meegegaan en toen was ie lek Knipoog

toen heb ik een QHP regendeken gekocht,van 45 euro,maar die was na 1 jaar al lek

ik heb een S&K Panther 300 grams winterdeken en die heeft mijn pony nu voor de 5e winter op, onverwoestbaar en is nog steeds waterdicht!
deze deken kost wel 120 euro,maar zijn geld voor mij dus echt wel waard Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:44

Mijn dekens hebben allemaal een ander merk en ze bevallen allemaal prima.
Ik heb: Rambo, Kieffer en HKM. En ze doen allemaal wat ze beloven Haha!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:47

ik heb een regendeken en een 340 grams van BR, over alletwee erg tevreden; goed sterk en waterdicht, wel vrij prijzig 115 en 134 euro. Verder heb ik nog 1 pessoa deken van 180 gram, ook vrij duur maar super kwaliteit en pasvorm!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 20:33

rohotje schreef:
ik heb een regendeken en een 340 grams van BR, over alletwee erg tevreden; goed sterk en waterdicht, wel vrij prijzig 115 en 134 euro. Verder heb ik nog 1 pessoa deken van 180 gram, ook vrij duur maar super kwaliteit en pasvorm!

Die BR deken die jij hebt, is dat toevallig deze? http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=3014

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:41

Ik heb net via bokt een bijna nieuwe winterdeken met hals gekocht voor niet te duur met hals, en het bevalt me perfect... ik heb nog pagony dekens liggen die ook altijd super zijn, en de bucas prachtige dekens wel prijzig maar de sterkste van de sterkste en dan de canvas dekens ook de super sterkste dekens fijn hoor.. ik heb ook lekkere dekens van gewoon Harry horse hoor! haha

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:05

Ik heb alleen maar dekens van Harry's Horse;
Bevallen super! Lachen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:08

wij hebben een kieffer deken thuis liggen Tong uitsteken alleen die heeft er 1 keer opgelegen om te passen Huilen van het lachen

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:10

ben sinds kort helemaal into bucas!!ik had vorige winter een oud dek gekregen van een stalgenootje die een groter paard had dus de deken niet meer paste(dek was al 10 jaar oud)en nog steeds waterdicht en heel!!!!!
dus heb nu een nieuwe gekocht

vliegendeken heb ik van s&k,maar die ik had kan ik nergens meer vinden,heb gelukkig nog even de tijd om een nieuwe te zoeken...
en de rest van mn oude dekens liggen klaar om verkocht te worden!!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:11

ik heb zelf een pagony (divoza) en harrys horse deken. vind zelf de harrys horse deken makkelijker in gebruik, maar kwaliteit van pagony vind ik toch beter. Zover ik nu kan oordelen, of ik heb gewoon pech gehad met die Harrys Horse.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:59

Ik heb zelf een staldeken van dominick hele fijne deken goede pasvorm.
Heb ik nog een merkloze regendeken met een fleece voering. In de winkel konden ze mij vertellen dat het van dezelfde fabriek kwam als rhino maar dat het label ontbreekt. Dat kan ik best geloven. Hij ziet er hetzelfde uit als mijn bucas en kwa pasvorm en waterdichtheid is hij perfect.
Dan heb ik nog een bucas smartex rain.
En een 300 grams global. Die vind ik minder fijn. Mijn paard is van voor behoorlijk smal en vind de deken vrij ruim vallen aan de voorkant waardoor hij over de schouders zakt. Dan vind ik de sluitingen ook heel vervelend.
En dan heb ik nog een hele dikke weather beetha een heel oud model en lekker dik. Daar ben ik ook dik tevreden over.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:25

HH dekens passen bij mijn paard het beste qua pasvorm, maar ik heb ook een aantal BR dekens, Eskadron en een Rabobank zweetdeken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:41

Ik heb allemaar bucasdekens in gebruik voor de paarden. 1 staat zonder. En de rest ip onder een smartex rain. De laatste aanwinst was al verwend met een behoorlijk dikke deken en die heeft een all-in-one opgekregen.
Goede ervaringen mee. super waterdicht en zeer goed ademd. Ondanks ruig spel zijn ze niet zo heel gemakkelijk kapot te krijgen.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:47

Horseware Rambo en Dominick. Zijn misschien de iets duurdere dekens, maar gaan wel jaren mee.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:49

Ik heb de Rambo Duo kost wat (oke heel wat) maar ligt super en is beresterk! Vosje heeft ook een Rambo deken 200 grams. Voor mij nooit andere dekens als de horseware en dan met name de Rambo's. Helaas wel de duurste dekens maar ze zijn het echt waard.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:56

Ik heb 2 winterregendekens van br en heb er 2 van harry s horse vind zelf die van harry s horse toch wel iets fijner ook betere pasvorm.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 23:59

Ik heb twee HH dekens; een canvas zomerdeken en een 300g staldeken. Ik vind het prima dekens! Prima pasvorm voor mijn paard, of mijn paard past goed in de HH dekens natuurlijk.... en zeer betaalbaar. Winterdeken 300g kostte 59 euro.
Verder heb ik een welkoop Fleece deken, die gebruik ik alleen voor korte stukjes in de trailer (zomerseizoen). Maar die zit ook prima. ik heb nog een canvas winterdek om mee in de modder te banjeren, geen idee welk merk, zit ook wel goed maar ik vind de HH dekens toch beter zitten.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 01:18

woeliej: nee, niet die deken maar wel van de gelijksoortige collectie Lachen

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:15

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 11:15

oke, dan hoop ik dat de mijne net zo goed gaat bvallen als jou de jouwe Knipoog

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:18

Ik heb alleen maar dekens van Dominick. Iets duurder maar een super pasvorm en kwaliteit. De winterdeken heb ik in de aanbieding gekocht bij Piaffe voor 80 euro. De waterdichte zomerdeken heb ik voor de "volle mep" gekocht voor 135 euro.
Succes met kiezen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:21

heey,

ik heb zo'n beetje alle dekens van pagony, ook 1 of 2 van baseline. die zijn goed, en goedkoop, dan is het ook niet erg als ze een keertje kopat gaan, maar over het algemeen kunnen ze 2tot4 jaar mee.

mijn vroegere instuctrice van de ponyclub heeft altijd heel nodrukkelijk gezegd dat we geen harry's horse moesten kopen, voor eigen bestwil. zij had een keer een waterdichte winterdeken van hh, en die was kapot gescheurd, dus zij kijken naar de voering, deken was immers toch los, en toen zat er plastic in, ze vond ook altijd dat haar paard zo zweette, en ze had de reden gevonden, later hoorde ik weer zo'n geval, en oo wel meer.

xxx mirthe

nicoleV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:25

Ik heb de Rambo duo echt een super deken, schuurt niet en scheurvast vanwege de kogelvrije buitenkant(sorry klinkt raar maar zo staat het beschreven Knipoog . Ik kan mij op moment geen betere deken wensen Pling, maar wel prijzig(ze zeggen vaak goedkoop is duurkoop en dat heb ik meegemaakt met de HH de binnenkant was na een winter al bij de borst stuk en was niet scheurvast Bloos ) , Hiervoor had ik een Bucas maar wel scheurvast en zeker waterdicht maar hij schuurde bij de borst Boos! .Ik heb de Rambo duo trouwens tweedehands gekocht voor 200 Geld, geld! en ziet eruit als nieuw, normaal zijn ze 300 Geld, geld!