Valentijn schreef:Ik heb ook eens een rubber bitje gehad, maar dat werd fijngekauwt zodat er scherpe randjes aankwamen.
Ook niet erg ideaal.
Je hebt ook bitjes die naar de mond zijn gevormd, weet alleen niet welke dat ook alweer precies zijn.
Die Aurigan (met koper) zijn toch ook voor de gevoelige mond?
Aurigan is een kpoerlegering die ervoor zorgt dat het paard gaat schuimen. Veel paarden vinden het koper in het bit namelijk lekker smaken. Het slijt sneller dan een gewoon stalen bit. De Sprengerbitten die jij bedoelt zijn inderdaad wel van aurigan gemaakt.
Ik ken een paard, een halfarabier met ook een gevoelig mondje, die een plastic bit had dat in het midden een knik had, net of het een gebroken bitje was alleen dan uit 1 stuk. Hij liep er super op! maar kijk inderdaad wel uit dat je geen scherpe randjes krijgt, gewoon even op letten wanneer je het bit afspoelt. het bitje dat jij hebt gevonden ken ik niet, het lijkt wel erg op die ik bedoel alleen dan recht. En de voordelen van rechte bitten die ik hier lees vind ik erg overtuigend. Kun je niet regelen dat je een dergelijk bit van tevoren kunt proberen bij die merrie? Dat je er een leent van iemand die zo'n bit al gebruikt?