Hoe laat jij je spullen weer mooi glimmen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Hoe laat jij je spullen weer mooi glimmen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 13:09

Ja nou ja de titel zegt het al een beetje.
Hoe laat jij je zadel , hoofdstel , laarzen, chaps, cap , schoentjes , paard weer mooi glimmen!!!!
Kom maar op!! Ik benieuwd hoe iedereen alles mooi schoon maakt of geef jou beste tips

daNiielle_

Re: Hoe laat jij je spullen weer mooi glimmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:13

Mijn zadel en hoofdstel maak ik eerst schoon met een handdoek, daarna ledervet, dat laat ik opdrogen, en daar weer lederolie over heen. Glimt hard genoeg Ja

Voor mijn laarzen heb ik zo'n geel met rood flesje van rapide. Die maak ik ook eerst schoon met een handdoek. Is trouwens erg irritant als die pluisjes van de handdoek tussen de rits van je laars komen.. Scheve mond

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:50

Paard met schapenwol (van eigen schapen Cool ) en het tuig gewoon invetten, laat het niet echt glimmen zegmaar Lachen Vind het met vet ookal mooi Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:06

Door het leer na het invetten op te poetsen met een panty gaat het heel erg glimmen

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:53

met urad van de tellsell reclame Lachen geweldig spul!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:19

Lenneke_ schreef:
Door het leer na het invetten op te poetsen met een panty gaat het heel erg glimmen

Op www.anky.nl staat ook een hele goede tip met een panty. Knipoog

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 18:30

Mijn paard opblinken doe ik met een manen en vacht ontklitter Wat op hem sprayen (als ze er niet tegenkunnen kan je ook wat op een spons doen) en dan met een wolle 'handschoen' erover, helpt echt en dat wolletje kan je in ruitersportzaken verkrijgen (heb de mijne van Kerckhaert)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 19:38

leuke tips zeg. Zo kan kunnen we er voor zorgen dat we een 10 krijgen op verzorging hahaah nee hoor grapje. Maar deze dingen zijn wel handig om te weten

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:43

Hoofdstel en laarzen schoonmaken met zadel zeep en daarna invetten. Voor mijn laarzen heb ik was en voor mijn hoofdstel vet. In laten trekken en daarna oppoetsen.
Paard glimt al vlug genoeg als je er enkel een zachte borstel over haalt, lekker makkelijk Tong uitsteken Maar vaak doe ik nog met wollen handschoen erover heen en voor extra glans op wedstrijden spray ik wat glans spray en veeg dat uit met de wollen handschoen.
Borstels en peesbeschermers doe ik gewoon onder de koude kraan en dan met een vaatdoek schoonpoetsen.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:00

Paard met een schapenwollen handschoen.
Harnachement en laarzen na schoonmaken met een babydoekje.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:38

Ukkiee schreef:
Hoofdstel en laarzen schoonmaken met zadel zeep en daarna invetten. Voor mijn laarzen heb ik was en voor mijn hoofdstel vet. In laten trekken en daarna oppoetsen.
Paard glimt al vlug genoeg als je er enkel een zachte borstel over haalt, lekker makkelijk Tong uitsteken Maar vaak doe ik nog met wollen handschoen erover heen en voor extra glans op wedstrijden spray ik wat glans spray en veeg dat uit met de wollen handschoen.
Borstels en peesbeschermers doe ik gewoon onder de koude kraan en dan met een vaatdoek schoonpoetsen.

Leg eens uit hoe je dat doet.. Bloos Want ik heb zo'n blok zadel zeep.. maar ik kan er dus echt niet mee overweg.. Nagelbijten / Gniffelen

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:41

Zadel; Invetten.
Hoofdstel; Invetten.
Laarzen; Invetten.
Chaps; Heb ik niet Tong uitsteken
Cap; Vochtig doekje erover haren eraf en ziet er weer goed uit.
Schoentjes; Met doekje afnemen, of in de was.
Paard; Schapenwol.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:10

daNiielle_ schreef:
Ukkiee schreef:
Hoofdstel en laarzen schoonmaken met zadel zeep en daarna invetten.
Leg eens uit hoe je dat doet.. Bloos Want ik heb zo'n blok zadel zeep.. maar ik kan er dus echt niet mee overweg.. Nagelbijten / Gniffelen

Eerst haal ik de vieze rotzooi (stro, mest, e.d.) van mijn laarzen af, daarna pak ik gewoon een vaatdoek en houdt die onder de kraan. Het blok zadel zeep maak ik aan de rand ook een beetje nat en dan wrijf ik die hard en vaak over die natte vaatdoek heen, tot het uiteindelijk een beetje gaat schuimen. En dan die vaatdoek over je laars/hoofdstel halen om het schoon te maken.

DollySnolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:21

Ik doe eerst mn tuig afnemen met een vochtige doek, zodat ie schoon is en vervolgens doe ik het met de zachte kant van een spons en lederbalsem invetten. Ziet er altijd erg mooi uit.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:39

Hoe laat ik mijn spullen mooi glimmen? Gewoon niet Knipoog Ik vind glimmend tuig dus echt lelijk. Mijn schoenen en chaps hoeven ook echt niet te glimmen en mijn cap heeft suede dus kán niet glimmen.

'Mijn' paard laat ik glimmen door haar goed te verzorgen. Zo vaak mogelijk naar buiten, veel hooi, niet te veel brok, niet te zware arbeid en gewoon veel afwisseling.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 21:57

lausan schreef:

Babydoekjes dat is nieuw voor me nog niet van gehoord

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:10

Werkt super Ja
Ik doe er alles mee... Maak ook de ogen en neus van San ermee schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:26

Ukkiee schreef:
Eerst haal ik de vieze rotzooi (stro, mest, e.d.) van mijn laarzen af, daarna pak ik gewoon een vaatdoek en houdt die onder de kraan. Het blok zadel zeep maak ik aan de rand ook een beetje nat en dan wrijf ik die hard en vaak over die natte vaatdoek heen, tot het uiteindelijk een beetje gaat schuimen. En dan die vaatdoek over je laars/hoofdstel halen om het schoon te maken.

Ik doe het meestal met een schuursponsje (zachte kant natuurlijk). Sponsje vochtig maken, over het blok halen tot het schuimt, dan het leer ermee insmeren. De zeep die overblijft op het leer veeg ik af met een oude theedoek na ongeveer 10 minuten, daarna vet ik het leer in.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:27

Poetsen, poetsen en nog eens poetsen Vork

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:30

Hier op bokt.nl heb ik de tip gekregen om alles met leer mooi te laten glimmen m.b.v. een panty. En dit werkt inderdaad prima.
Je cap kun je ten eerste goed schoon krijgen met een nat borsteltje en als het droog is glimt ie ook al weer stukken meer.
Je paard glimt na het gebruik van zo'n borstel met lange zachte haren ook prachtig en daarnaast vind ik zo'n schapenvacht handschoen echt ideaal.
Succes, dat alles straks maar mooi glimt!

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:33

Leren rijlaarzen!

Schoenpoets uit een blikje even aansteken, doven met de deksel. De gesmolten poets met een dot natte watten insmeren, uit borstelen en nawrijven met een panty!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:56

kleinelinda schreef:
Ja nou ja de titel zegt het al een beetje.
Hoe laat jij je zadel , hoofdstel , laarzen, chaps, cap , schoentjes , paard weer mooi glimmen!!!!
Kom maar op!! Ik benieuwd hoe iedereen alles mooi schoon maakt of geef jou beste tips

Zadel: zadelzeep en ledervet. Mijn nieuwe met dressing maar dat moet ik nog kopen.
Hoofdstel: zadelzeep en lederolie. Heb gisteren neusriem en frontriem met glimmende schoenpoets gedaan en dat werkte als een trein.
Chaps en schoenen en laarzen: Schoonmaken met warm water, afdrogen, dan die glimmende schoenpoets erop en dat een nacht laten drogen.
Cap: Niet, netjes in de tas bewaren zodat hij niet vies wordt. Binnenkort een keer uitdoen met een Dettoloplossing tegen het zweet.
Paard: Wordt gewassen, dan glansspray erover. Cowboy magic in de staart. Babydoekje nog even over het hoofd, vooral neus en de holtes boven de ogen.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:05

Meestal 1x in de 2 weken pak ik een emmer lauw water met een doekje. Daar maak ik eerst mijn zadel en hoofdstel mee schoon, dan laat ik het opdrogen en daarna vet ik alles in.
Mijn leren rijlaarzen doe ik niet, die doet mijn moeder Bloos Ze heeft het toen een tijdje met van dat spul gedaan wat je warm moest maken en daar glimmen ze gigantisch van!!

Succes!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:47

Ik zoek nog de Beste methode om een nieuw dressuurzadel goed te onderhouden...
Zadelzeep vind ik altijd zo irri want dat gaat altijd zo tussen de naadjes zitten.. hetzelfde met die lederdressing

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:34

lausan schreef:

droogt het leer daar niet van uit? Blond