Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en het tuig gewoon invetten, laat het niet echt glimmen zegmaar
Vind het met vet ookal mooi
geweldig spul! Lenneke_ schreef:Door het leer na het invetten op te poetsen met een panty gaat het heel erg glimmen
Maar vaak doe ik nog met wollen handschoen erover heen en voor extra glans op wedstrijden spray ik wat glans spray en veeg dat uit met de wollen handschoen.Ukkiee schreef:Hoofdstel en laarzen schoonmaken met zadel zeep en daarna invetten. Voor mijn laarzen heb ik was en voor mijn hoofdstel vet. In laten trekken en daarna oppoetsen.
Paard glimt al vlug genoeg als je er enkel een zachte borstel over haalt, lekker makkelijkMaar vaak doe ik nog met wollen handschoen erover heen en voor extra glans op wedstrijden spray ik wat glans spray en veeg dat uit met de wollen handschoen.
Borstels en peesbeschermers doe ik gewoon onder de koude kraan en dan met een vaatdoek schoonpoetsen.
Want ik heb zo'n blok zadel zeep.. maar ik kan er dus echt niet mee overweg..

daNiielle_ schreef:Ukkiee schreef:Leg eens uit hoe je dat doet..Hoofdstel en laarzen schoonmaken met zadel zeep en daarna invetten.Want ik heb zo'n blok zadel zeep.. maar ik kan er dus echt niet mee overweg..
Ik vind glimmend tuig dus echt lelijk. Mijn schoenen en chaps hoeven ook echt niet te glimmen en mijn cap heeft suede dus kán niet glimmen.lausan schreef:Paard met een schapenwollen handschoen.
Harnachement en laarzen na schoonmaken met een babydoekje.
Ukkiee schreef:Eerst haal ik de vieze rotzooi (stro, mest, e.d.) van mijn laarzen af, daarna pak ik gewoon een vaatdoek en houdt die onder de kraan. Het blok zadel zeep maak ik aan de rand ook een beetje nat en dan wrijf ik die hard en vaak over die natte vaatdoek heen, tot het uiteindelijk een beetje gaat schuimen. En dan die vaatdoek over je laars/hoofdstel halen om het schoon te maken.
kleinelinda schreef:Ja nou ja de titel zegt het al een beetje.
Hoe laat jij je zadel , hoofdstel , laarzen, chaps, cap , schoentjes , paard weer mooi glimmen!!!!
Kom maar op!! Ik benieuwd hoe iedereen alles mooi schoon maakt of geef jou beste tips
Ze heeft het toen een tijdje met van dat spul gedaan wat je warm moest maken en daar glimmen ze gigantisch van!!lausan schreef:Paard met een schapenwollen handschoen.
Harnachement en laarzen na schoonmaken met een babydoekje.