goede springschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

goede springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 10:32

Wat zijn goede en betaalbare springschoenen? En met betaalbaar bedoel ik max. 25 euro, liefst veel goedkoper. Ik heb ze niet vaak nodig namelijk.
Bevallen die gewone eenvoudige rubberen met een klitje goed? Die zijn namelijk het goedkoopst. Of kun je beter die van neopreen nemen? En dan welk merk?

Nathalie84

Re: goede springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:29

van rubberen springschoenen krijgt mijn paard brandwondjes, maar dat is per paard ook verschillend. Volgens mij heeft HH goedkope neoprene, maar dat weet ik niet zeker. Ik gebruik die van eskadron maar die zijn ook wat duurder.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:31

germie schreef:
Wat zijn goede en betaalbare springschoenen? En met betaalbaar bedoel ik max. 25 euro, liefst veel goedkoper. Ik heb ze niet vaak nodig namelijk.
Bevallen die gewone eenvoudige rubberen met een klitje goed? Die zijn namelijk het goedkoopst. Of kun je beter die van neopreen nemen? En dan welk merk?

Moet je ff kijken merklose Ik had van harry's horse een paar daar was ik 15 euro voor kwijt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 11:33

Wij hebben de rubberen met klitteband. Die werken goed hoor. Lachen
Klittenband plakt ook heel goed. Ja

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:24

Ik heb ze allebei maar heb nu de rubberen om deze zijn makkelijker schoon te maken.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:27

ik heb die rubbere ook , bevallen erg goed Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:28

Iemand op stal heeft die van BR. Die zijn volgens mij niet extreem duur. Knipoog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:56

Rubber is echt niet schokdempend. Ik heb zelf die van BR. 21,95 . Mooi prijsje (had eerst zelf rubberen, maar prijs-kwaliteit was niet echt goed. Na een paar keer aantikken waren ze kapot).

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:22

Ik heb een paar neopreen met nep leer erover heen.

Deze waren €5 en zijn heel fijn in gebruik Lachen

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:32

IK had eerst die van kieffer, maar daar kreeg ze plekjes van. Nu heb ik heb rubberen met een nepbondrandje. Ik heb ze bijna nooit om, maar hier heeft ze geen last van.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:35

Rubber irriteerd erg snel, en is naar mijn idee niet schokdempend en beschermend... Ik zou voor neopreen gaan, kost ook niet zo veel. Die van HH zijn idd goedkoop.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:55

Ik heb neopreen van Norton, bont van Kentaur en gewone simpele rubbere met een klitteband sluiting. De rubberen gebruik ik het vaakst, ook mede omdat die mooi ruim zijn, en meer bescherming bieden tegen het aftrappen. De neopreen vnid ik het minst fijnst, maar dat komt misschien ook omdat, ondanks dat het een L is, die niet voldoende beschermt tegen aftrappen. Maar wel voor de bescherming van de kroonrand bij de achterbenen dus daa rheb ik ze alltijd om.

Bij de rubberen is het net of je paard er tegen kan. Het ene paard krijgt er sneetjes en irritaties van, het andere paard niet. Mijn merrie doet het er prima op, die staat er ook vaak mee buiten etc. Maar nu zitten die ook wel ruim, niet steeds aansluitend, en heeft ze geen getoileteerde voetjes. Denk dat dat ook wel kan schelen.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:02

Rubberen vind ik vreselijk, mijn pony kon er niet tegen kreeg er wondjes van, en nu laatst had ik ze voor mn paard voor t buitenspelen in de modder lagen heel dr kootholtes open na een half uur! het gaat gewoon vreselijk schuren met zand en ik denk zelfs ook al zonder..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 19:54

Die van HH hebben een rare pasvorm, ze zijn veel te hoog, mijn paard slobbert er mee over de grond Verward

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:14

misschien kijken of je 2e handse van eskadron kan bemachtigen? die vind ik tot nu toe nog het prettigst.
de goedkoopste van eskadron zitten rond de 25 euro, die met kusntleer zitten op de 30/35 euro, zijn wel ideaal en gaan erg lang mee.
Biebel had er ook nog wat te koop, misschien heeft zij ze nog?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:53

Ik heb merkloze van neopreen, die bevallen érg goed!
Maar als ik nu nog weer nieuwe ga kopen, worden die zeker van BR, de neoprene!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:18

Springschoenen van eskadron, heb ze met bont en zonder bont.

Zonder kun je eigenlijk altijd gebruiken, die met bont echt alleen voor binnen of voor buiten met mooi weer want anders blijft er niets meer van over Bloos

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:53

Ik heb die van Kentaur met bont, die zijn heel fijn. Maar ik heb ook van Norton zachte, rubberen springschoenen waar mijn paard geen brandplekken van krijgt (van andere rubberen wel).

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 11:47

Eskadron vind ik echt de fijnste springschoenen heb er een hele berg van liggen.Met en zonder bont maar ze gaan lang mee en mijne paard heeft de neopreen zomers de hele dag om in de wei en altijd met rijden en nog nooit ergens last van gehad Lachen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 12:17

HB heeft neopreen spingschoenen met bontrand en buitenkant van kunstleer voor ongeveer €16,-
De verzendkosten komen daar nog wel bij,maar ik denk dat ik ze ga bestellen Lachen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:38

Ik heb rubberen voor in de bagger, vraag me neit welk merk. En Kavalkade, neopreen met leer voor als het droger is in de bak. Die zijn het fijnste, blijven mooi, schuren niet en zien er nog mooi uit ook. Wel met een prijskaartje, maar ikheb afgepingeld op zo'n paardenbeurs Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:04

Ik vind deze altijd heel fijn. Zijn goed op maat te maken, gaan niet snel kapot (die 'zachte' rubberen gingen bij mij altijd snel kapot, deze heb ik al 3 jaar en nog in prima staat) en mijn pony heeft er geen last van (krijgt wondjes van sommige springschoenen).

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:13

Ik heb verschillende gehad de beste waren eigenlijk van de tuigemaker zelfgemaakt van leer en super schoon te houden en geen wondjes of iets, nu alleen na ong. 7 jaar wel kapot
Verder ga ik toch voor de rubberen van Norton schuren niet (ik gebruik ze vooral in de SGW) en zijn zeer stevig, krassen staan erop maar ze zijn nog helemaal heel. Die Merkloze scheuren gewoon als ze erop staan en die van norton niet ik heb ze in het oranje en in het zwart. en kosten maar 7,95

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:34

ik vind de eskadron springschoenen erg fijn! ik heb de versie met het kunstleder aan de buitenkant en neopreen aan de binnenkant.
goede pasvorm, goede sluitingen en fijn materiaal.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:09

Ik heb laatst springschoenen van HH gekocht, maar nu heb ik even een vraagje: Waar moet je op letten als je wilt kijken of de springschoenen goed passen?
Moet het goed aansluiten of moet het juist loszitten?
Moet het net boven de kroonrand zitten of net onder de kogel?
Heeft iemand een goede foto van een passende springschoen?

Sorry, ben echt een leek op dit gebied Haha!
Zelf heb ik het idee dat de springschoen te krap zit namelijk...