Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zadelboer schreef:31 -32 is de meest standaard maat in de zadels

Urielle schreef:Zadelboer schreef:31 -32 is de meest standaard maat in de zadels
Excuus voor de foute info. Het komt van Bokt

Urielle schreef:Nou, ik was het tegen gekomen in relatie tot KWPNers.
maar sorry voor de verwarring, ik moet ook eens afleren zomaar mensen na te kwaken...
germie schreef:Boommaat 33? Dat is wel breed hoor, welke zadelmaker heb je? Van Triest? Ja, dan weet ik genoeg. Maar op mijn paard hoef je dat echt niet te proberen, 31 of 32. 30 is duidelijk te smal en 33 is zekerweten te breed.

taffy schreef:germie schreef:Boommaat 33? Dat is wel breed hoor, welke zadelmaker heb je? Van Triest? Ja, dan weet ik genoeg. Maar op mijn paard hoef je dat echt niet te proberen, 31 of 32. 30 is duidelijk te smal en 33 is zekerweten te breed.
Sommige paarden zijn idd smal maar de meeste niet,tenzij ze weggevallen schoft spieren hebben
Van Triest wil de zadels altijd voldoende ver naar achter hebben waardoor een brede boommaat nodig is.
germie schreef:Boommaat 33? Dat is wel breed hoor, welke zadelmaker heb je? Van Triest? Ja, dan weet ik genoeg. Maar op mijn paard hoef je dat echt niet te proberen, 31 of 32. 30 is duidelijk te smal en 33 is zekerweten te breed.
germie schreef:en dus liggen ze dan op de lendenen.
Een paard met boommaat 31 hoeft echt geen weggevallen spierne te hebben hoor.
unamie schreef:Als paarden onbeleerd zijn hebben ze vaak een mooie gespierde rug en boom -maat 32/33/34 maar zodra mensen met zadels in de weer gaan, gaat de rug qua bespiering vaak achteruit
Dan hebben ze ineens maat 30/31
Zelf werk ik als paardensport-therapeut, en zie vaak dat dit toch eerder regel dan uitzondering is
Onze paarden hebben maat 32 - 33 - 34 - 34½
en dat zijn hele normale paarden hoor
Behalve die van 32
asjemenou schreef:poedersuiker!
Heb ik alleen nog maar verprutste paarden gehad!!
En ik koop ze nog wel rechtstreeks uit de wei, en dan passen ze mijn stubben 31.