Bestaan er uitrijdekens met hals?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Bestaan er uitrijdekens met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 09:28

Ik wil graag een uitrijdeken kopen. Nou vind ik het stomme, dat die dingen allemaal zo kort zijn (de z.g. nierdekens). Ik vraag me dan af wat je daar aan hebt Verward. Ik vraag me dus ook af of er uitrijdekens bestaan met hals (en ook met zadeluitsparing). Dus als iemand zo'n deken heeft, dan zou ik erg graag willen weten waar ik die kan kopen Haha!.

ps: ik bedoel dus geen vliegendeken (die heb ik inmiddels kunnen vinden Knipoog), maar eentje voor de koude dagen.

nikki160287

Re: Bestaan er uitrijdekens met hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:32

Waarom moet je er 1 met hals hebben. De hals is niet belangrijk. Hetgene wat belangrijk is zijn de lendenen end. waar de 'nierdeken' dus overheen ligt. Die moeten niet te snel afkoelen.

Ik heb er ook nog nooit 1 gezien met hals.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 09:46

Ik wil er eentje met hals hebben, omdat ik mijn paard graag na het rijden uitstap in het bos. Maar hij zweet altijd nogal (scheren is geen optie) en is nogal gevoelig op de hals. Ik wil dus niet dat hij kou vat op z'n hals. Vandaar dat ik er eentje met hals zoek Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:49

Kan je dan niet een losse halszweetdeken aanschaffen? Dan heb je hetzelfde effect. Ik zeg maar wat hoor.

Ik heb ze namelijk nog nooit gezien. dus het kan misschien een optie zijn. En dan zou je er ook wel bandjes aan kunnen zetten die je aan de ringetjes van het zadel doet.

Haha:d Misschien een optie

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:52

Een uitrijdeken voor een ongeschoren paard vind ik als ik eerlijk mag zijn een beetje overdreven....

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 09:55

Nibbit schreef:
Een uitrijdeken voor een ongeschoren paard vind ik als ik eerlijk mag zijn een beetje overdreven....

Dat mag, maar dat is niet waar ik om vraag Knipoog

Een losse hals zweetdeken zou idd een idee zijn. Alleen die heb ik ook nog nooit gezien Verward

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:59

OneDesire schreef:
Een losse hals zweetdeken zou idd een idee zijn. Alleen die heb ik ook nog nooit gezien Verward

Gewoon een maatje (of 2) groter dan de maat van je paard?

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 09:59

ik heb geen uitrijdeken met hals, maar wel een uitrijdeken met borststuk. Het is een gewone wollen deken, alleen dan met zadeluitsparing.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:02

rohotje schreef:
ik heb geen uitrijdeken met hals, maar wel een uitrijdeken met borststuk. Het is een gewone wollen deken, alleen dan met zadeluitsparing.

Nou, dat vind ik ook al een hele verbetering t.o.v. die nierdekens. Mag ik vragen waar je die uitrijdeken vandaan hebt? Dan kan ik nl. nog op zoek naar een halsstuk van een zweetdeken.

Ik heb gisteren met mijn zweetdeken (met hals) over het zadel heen gereden, maar dat zit toch niet echt fijn.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:04

ik heb hem bij het drunens ruiterhuis gezocht, ik zal het merk eens opzoeken Knipoog

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:05

Zou je niet een fleecedeken met hals zelf kunnen vermaken? Gat erin en omzomen lijkt me toch best te doen denk ik.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:08

Er zijn wel losse halzen te koop hoor.
Ik heb er ook eentje, een wollen.
In mijn profiel is wel een foto ervan te vinden...
Ik heb die van mij bij Van rijs in Zevenhuizen gekocht maar bioj Divoza hebben ze ze ook wel geloof ik...
En anders vragen of ze er eentje kunnen bestellen...

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:12

@rohotje: als je voor mij het merk op zou willen zoeken, graag. Drunens Ruiterhuis kom ik wel eens, dus dat is wel te doen voor mij. Haha!

@Speedster: dat zou idd ook een idee zijn. Alleen ben ik niet handig met draad en naald/naaimachine Bloos .

@Raja: ik heb in je profiel gekeken. Zou idd een hele goede oplossing zijn, in combinatie met zo'n uitrijdeken als rohotje heeft Knipoog .

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:12

Ik weet zeker datdie dekens er zijn wat jij wilt hebben, heb ze al vaak langs zien komen.
Heb nu geen tijd voor je te zoeken maar zal vanavond eens kijken.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:13

Ik denk, als het alleen om het uitstappen gaat, dat je net zo goed een gewone hals deken op kunt doen zonder uitsparing. Ga je er toch gewoon boven opzitten en weet je zeker dat je paard het warm genoeg heeft.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:14

Gewoon een zweetdeken met hals dan..? Zonder uitsparing wil prima hoor! Doe ik ook altijd gewoon over het zadel heen en dan wel je voeten in de beugel natuurlijk! Pling

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:15

Mummie schreef:
Ik denk, als het alleen om het uitstappen gaat, dat je net zo goed een gewone hals deken op kunt doen zonder uitsparing. Ga je er toch gewoon boven opzitten en weet je zeker dat je paard het warm genoeg heeft.

Haha dat bedoelde ik dus ook! Haha!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:15

ik kan het nu niet vinden, maar vanavond ga ik naar stal en dan zal ik even kijken Lachen ik vind hem super makkelijk! hij neemt snel het vocht op en dus ook bij de borst, omdat ze daar vaak nog erg nat zijn kun je dan geen deken op doen en nu wel!

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:16

Iorrr schreef:
Mummie schreef:

Haha dat bedoelde ik dus ook! Haha!

Twee zielen een gedachte heet zoiets toch ha ha ha Knipoog

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:31

Iorrr schreef:
Gewoon een zweetdeken met hals dan..? Zonder uitsparing wil prima hoor! Doe ik ook altijd gewoon over het zadel heen en dan wel je voeten in de beugel natuurlijk! Pling

Dat heb ik dus gisteren gedaan, maar ik vond het nogal onhandig, en niet zo lekker zitten Knipoog

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:32

Mummie schreef:

Het is ook voor op buitenrit Tong uitsteken

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:33

Ezumii schreef:
Ik weet zeker datdie dekens er zijn wat jij wilt hebben, heb ze al vaak langs zien komen.
Heb nu geen tijd voor je te zoeken maar zal vanavond eens kijken.

Heel graag. Ik ben erg benieuwd. Haha!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:35

De losse halsdekens zijn ook gewoon te koop of te bestellen bij divoza dat weet ik wel.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 10:58

Idd, ze zijn gewoon bij Divoza te koop. Had er eigenlijk nooit op gelet, als ik op hun site keek Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb eigenlijk nog nooit iets bij Divoza gekocht, over internet dan. Is dat een beetje redelijk te doen? Zag nl. dat je onder rembours moest bestellen, of anders per creditcard?

Ik voel wel steeds meer voor een uitrijdeken met borststuk, en dan een losse hals er bij. Ga ik uitstappen (na het rijden), kan ik de hals er om heen doen. Ga ik op buitenrit, dan hoeft de hals er niet om heen, want dan zweet hij niet zo erg.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:03

Ik heb gewoon een stap/uitrijdeken met hals in de winkel gekocht! Zou even moeten navragen bij mijn moeder waar want heb zelf geen idee meer Scheve mond