In de tijd dat ik m'n dressuurzadel kwijt was heb ik dus met m'n springzadel gereden. Dit zadel schuift niet, ook niet met springen. Zadel heeft dezelfde boommaat, 31, en is van hetzelfde merk.
Verder heb ik nog een ander springzadel geprobeerd van ook weer hetzelfde merk met ook boommaat 31 en deze bleef ook liggen. Een dressuurzadel van een ander merk met boommaat 32 bleef ook gewoon liggen. Ook een ander springzadel met boommaat 32 blijft liggen.
Ik heb de zadelmaker na die 2 rijpogingen weer gebeld. Hij zegt dat het zadel moet passen. Ja, het kantelen is over. Maar het zadel blijft gewoon echt niet liggen. OP de vraag waar ik de singel langs laat lopen heb ik gezegd dat ik alles geprobeerd heb: netjes 1 handbreedte achter de benen, maar ook direct achter de benen. Verder diverse singels geprobeerd, dus daar ligt het ook niet aan. Mijn paard is ietsje buikig, maar het probleem ligt niet bij het paard, want andere zadels blijven wel liggen. Verder heeft ze een enorme megaschoft, dus een zadel moet daar ook nog eens achter kunnen blijven hangen. Op mijn mededeling dat 4 andere zadels wel blijven liggen werd gezegd dat ik niet met andere zadels mag vergelijken

Maar goed, ik heb dus nog nooit problemen met deze zadelmaker gehad en hij wil het ook wel oplossen. Hij zegt dat de stoten verplaatst moeten worden, dus dat 1 stoot bij de voorboom gezet moet worden en de andere op de normale plaats. Dan moet het schuiven over zijn. Hebben jullie hier wel eens van gehoord? En zou dit echt werken? Ik laat de stoot dus nu verplaatsen, maar ik ben gewoon bang dat het niet aan de plaats van de stoten ligt. Het ligt ook niet aan mijn paard, want andere zadels blijven wel liggen, ook als de stoten gewoon normaal in het midden zitten.
Maar kan schuiven ophouden als je stoten meer naar voren zet?