Dág Kieffer neusriem...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Dág Kieffer neusriem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:38

Een poosje geleden heb ik een Kieffer hoofdstel gekocht, omdat ik best zuinig op mijn spullen ben, dus wel wat extra geld uit durfde te geven voor zoiets.

Nou vond Tivara laatst dat ze wel mocht schuren tegen de trailer met hoofdstel om, en ik had dat nét iets te laat in de gaten. Dus bleef ze met haar sperriem achter de trailer haken en trok het lusje van de neusriem eraf. Zonde Scheve mond Dus mijn neusriem naar de schoenmaker gebracht om hem te laten maken, wat gelukkig kon. Maar helaas is dat niet zo goed bevallen Scheve mond Mijn 'mooie' neusriem ziet er nu namelijk zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Het nieuwe 'lusje' is van heel hard dik leer, en nou niet echt paard vriendelijk vast gemaakt

Afbeelding

Dit is de binnenkant, waar je gewoon alle knoopjes voelt zitten van het draad. Dus ik heb zeker geleerd dat mijn neusriem niet meer naar de schoenmaker gaat Vork

Sisco4life

Re: Dág Kieffer neusriem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:40

oh, das mooi kl*te zeg Bloos

Misschien handig om een bontje oid onder de neusriem te doen? Volgens mij kan je er niet veel meer aan doen nl Clown

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:41

Zonde zeg Nagelbijten / Gniffelen
Lostornen en kijken wie hem wel netjes kan restaureren zou ik zeggen....

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:43

Zonde van die mooie neusriem.. Ik zou het voortaan naar een zadelmaker brengen. Lachen Verders niks meer aan te doen, zoals Sisco4life al zei, een bontje eronder.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:43

Ja, dat is inderdaad niet echt heel mooi meer, en die knoopjes zullen wel gaan schuren aan de achterkant. Zonde van je neusriem maarja gebeurt wel vaker, als paard gaat schuren dat er iets kapot gaat..

De reparatie is niet echt mooi geworden en zal wel gaan schuren aan achterkant dus dan heb je er waarschijnelijk nog weinig aan..

Mischien kan je net nog netjes laten maken bij Divoza? Maarja voor geld dat je bij Divoza betaalt of andere paardenwinkel end at van de schoenmaker erbij koop je al bijna weer een nieuwe..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 17:45

Ik denk dat ik inderdaad maar een nieuwe neusriem ga halen, achja een wijze les Vork

Het voordeel van de schoenmaker was dat het stukken eerder klaar was, en dat het niet opgestuurd hoefde te worden Ja

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:45

Ik heb precies het zelfde gehad! Bij mij was ook het lusje stuk, dus ik naar de schoenmaker gegaan maar ik kreeg hem mooi helemaal kapot terug, bij mij was het alleen ook nog scheef gestikt.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:46

Oh wat sneu voor je !
Ik zou er een bontje onderdoen mss zie je het dan al minder ..
Of opnieuw laten maken maar dan zal je wss wel duur uitkomen denk ik

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:46

Zonde zeg van die neusriem! Nagelbijten / Gniffelen

Zou es na de zadelmaker gaan of die miss nog beetje kan fatsoeneren??..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:48

Bij een schoenmaker moet je altijd even erbij zeggen dat het voor een paard is en knoopjes oid dus niet mogen schuren is mijn ervaring. Mijn peesbeschermers zijn erg netjes gemaakt. Ja Neemt natuurlijk niet weg dat dit ontzettend balen is!

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:50

Zonde zeg, van zo'n mooie neusriem !

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:51

Het is inderdaad erg lelijk gemaakt, wat je ook kan doen is zelf een reparatie set halen/bestellen.
Wij maken nu zelf al het kleine tuig, ziet er vaak mooier uit dan dat we het wegbrengen
en zo moeilijk is het niet om te doen. En je hebt het zoals je het wilt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:06

SCHOENmaker........................ Slapen

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:43

@Bitch; een schoenmaker maakt niet alleen schoenen hoor Rolleyes

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:16

Wat zonde Ach gut echt balen van je hoofdstel. Misschien toch nog even naar de zadelmaker brengen?? denk dat ze dat draad aan de binnekant nog wel los kunnen maken?. Is vast ook niet duur (ik heb mijn bakstukken een keer laten repareren, was toen 3 euro.) is ook netjes gemaakt..

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:26

dat heeft Tivara ff lekker gemolesteerd zeg, balen, maar kan altijd een keer gebeuren. Wel zonde dat het zo slordig gemaakt is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:26

_Kiki_ schreef:

Nee, maar laten we de paardenspullen toch gewoon naar iemand brengen die wat met paarden heeft, die snapt dan iig de waarde van wat zij/hij repareert...

elmiran schreef:
Wat zonde Ach gut echt balen van je hoofdstel. Misschien toch nog even naar de zadelmaker brengen?? denk dat ze dat draad aan de binnekant nog wel los kunnen maken?. Is vast ook niet duur (ik heb mijn bakstukken een keer laten repareren, was toen 3 euro.) is ook netjes gemaakt..

Dit is niet meer te herstellen, er zitten nu teveel gaten in. Een heel nieuw stuk leer over bovenkant zou een oplossing kunnen zijn...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:41

Jeetje wat zonde! Echt niet netjes gemaakt hoor..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:45

ik had hem terugebracht naar die schoonmaker met het verzoek of ie em nu wel wilde repareren.

echt waardeloos gedaan zeg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:47

Dat heeft de schoenmaker JUIST wel gedaan. Het is gerepareerd. Maar netjes.... dat is dus het verschil tussen een schoen- en zadelmaker.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:49

Dit komt helaas veel vaker voor. Dit is nou zo'n klusje dat je met de hand naait en niet op de machine.
Maar de meeste schoenmakers naaien alleen nog machinaal en dan krijg je veelal dit soort reparaties. Heb ooit eens met iemand samen gewerkt die sprak over "kapotrepareren".... is hier wel van toepassing.

Dit met de hand onzichtbaar gerepareerd kost niet veel meer dan 3 a 4 euro dus dat zijn de kosten niet.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:29

Mijn schoenmaker heeft tevens eigen paarden.. gelukkig houdt hij er wel rekening mee dat een hoofdstel op het hoofd van het paard komt en het ook aan de binnenkant netjes afgewerkt moet worden en hij is sneller en goedkoper dan de zadelmaker. Maar had ik hem niet gekend, was ik inderdaad naar de zadelmaker gegaan, dan maar meer geld kwijt.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:33

nu is ze meer geld kwijt.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:49

Bitch schreef:
SCHOENmaker........................ Slapen

Ligt heel erg aan de kwaliteit van de 'vakman'.

Ik heb in mijn oude woonplaats een ontzettend goede vakman gehad, daar durfde ik alles met een gerust hart naartoe te brengen want die repareerde dat allemaal ontzettend netjes en een stuk sneller dan de plaatselijke zadelmaker (een halve werkdag vs. een dikke week!)

Maar in mijn nieuwe woonplaats heeft de schoenmaker mijn dure rijlaarzen (600 Euro) compleet vernield met er een nieuwe zool onder laten zetten. Ze waren pas een half jaar oud, tjemig wat was ik daar ziek van! Daar breng ik dus niet eens mijn schoenen meer naartoe Clown

abcheffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:50

_Kiki_ schreef:

maar dat zou hij wel moeten doen ,hoe is het spreekwoord ook al weer
Schoenmaker blijf bij je leest Knipoog