Ervaringen met wintec zadels

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Ervaringen met wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:25

hey,
wat zijn jullie ervaringen met wintec zadels?
hoorde vanmiddag dat deze zadels erg snel kapot gaan? Ik ben namelijk van plan om een wintec te kopen voor een paard met een hoge schoft. Dus zou dat hier op passen?
alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Evel_Knievel op 21-10-07 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceasar2015

Re: Ervaringen met wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:27

Ik ga dit even volgen. Zit er namelijk ook over te denken Wintec aan te schaffen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:28

Gebruik de zoekfunctie eens Knipoog . Er zijn over Wintec zadels al zoveel topics geweest.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:30

Nee hoor heb zelf ook een wintec en snel kapot gaat hij niet hoor Ik heb een wintec pro

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:49

naja het is ook belangrijk of het zadel op een paard mnet veel schoft past? dus iemand ervaring hiermee? kom maar op Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:50

Mijn pony heeft een hoge schoft, weet niet of je dat bedoelt?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:56

Ik heb mijn Wintec 500 dressuur te koop.
Het zadel is een paar maandjes gebruikt en verkeerd in nieuwstaat. Ben zeker wel tevreden over het zadel, heb alleen nu een kleinere maat erop liggen en wil deze dus verkopen. Ik woon zelf ook in Groningen dus als je wilt kun je hem wel passen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:06

ik pm je even Lachen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:07

Ik heb een wintec pro isabel werth en ben er super gelukkig mee. Alleen is mijn paard waar het zadel voor is gekocht langdurig geblesseerd en heb ik een paard in bruikleen gekregen om toch te kunnen blijven rijden. Helaas heeft dit paard een hoge schoft en past mijn wintec hem niet zo lekker. Dus ik ga op zoek naar een ander zadel.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:08

ik heb ook een wintec zadel (VHZ 2000) en ben er zeer tevreden over

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 15:12

rissa schreef:
Ik heb een wintec pro isabel werth en ben er super gelukkig mee. Alleen is mijn paard waar het zadel voor is gekocht langdurig geblesseerd en heb ik een paard in bruikleen gekregen om toch te kunnen blijven rijden. Helaas heeft dit paard een hoge schoft en past mijn wintec hem niet zo lekker. Dus ik ga op zoek naar een ander zadel.

oww, dus voor een paard met een hoge schoft is dit zadel niet echt geschikt?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:25

Macchiato, voor mijn paardje met hoge schoft in ieder geval niet. Maar ik zou zeker even gaan passen op je eigen paard.... Paarden met een hoge schoft hebben vaak een zadel met teruggesneden kamer nodig is mijn ervaring.
Erg jammer, want ik ben echt heel tevreden over mijn wintec.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:49

Ik heb de Wintec Isabell Werth gehad, geweldig zadel! Denk dat de mijne wel rond de 3/4 jaar oud was, en dit was nog helemaal netjes en kan bij haar nieuwe eigenaar nog wel heel wat jaartjes mee denk ik!
Ik vind trouwens die Isabell Werth versie idd meer geschikt voor ronde paarden, met weinig schoft. Wegens overgang andere pony met hoge schoft heb ik dit zadel moeten verkopen.

Ik heb nu weer een wintec, een bruine wintec 2000, deze is nog wat nieuwer maar ook deze zal zeker nog heel wat jaartjes mee gaan hoop ik! Het gaat natuurlijk niet zo lang mee als leer..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:23

Wintec zijn goede zadels, prima prijs kwaliteit verhouding.
Nadeel vind ik dat de pasvorm voor veel paarden niet echt goed is. De kussens zijn iets bol en de kussens onder de kniewrongen zijn heel recht.
Bovendien vind ik het kunststof niet lekker zitten, maar dat is persoonlijk natuurlijk

cantecleer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:32

Wesley heeft ook een wintec, zelf vind ik het niet heel erg lekker zitten, zeker in het begin. Nu ben ik er wel aangewend. Het is makkelijk schoon te houden. En ik vind dat er amper slijtage te zien is. Het gaat zoals hierboven ook al gezegd niet zolang mee als leer maar de prijs is daar natuurlijk ook naar. Een nadeel vind ik dat ze heel snel zweet bij de singel door het materiaal van de singel en ik nog geen stoffen singel heb gevonden die ook op de gaatjes van de stoten past. Misschien kun je erachter proberen te komen wat er precies kapot gaat, wat bij mij niet het geval is, maar dan kun je ook kijken of het klein is of dat het echt iets wezelijks is.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:37

Ik heb zelf een aantal jaar een wintec op mijn paard gehad.
Kwaliteit vond ik super. Makkelijk ook in onderhoud.
Heb hem voor reserve bewaard want mijn paard heeft nu een ander zadel omdat de wintec niet optimaal meer op haar lag.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:40

ik had mijn wintec ook op een paard met hoge schoft. paste prima. mijn vriendin met paard met moeilijke rug heeft m ook een tijdje gebruikt.

Hij is trouwens ook te koop. Wintec pro dressuur maat 17,5.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:42

ik heb een Fries gereden met een Wintec zadel. Vind het echt belabberd zitten dat kunstof, bovendien scheurden de naden van de zweetbladen, waardoor het zweetblad los ging hangen.

Is netjes gerepareerd door de zadelmaker, maar ging na 3 weken weer los. Toen zijn de eigenaren overgestapt naar een Kieffer dressuurzadel.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:44

ik heb 2 wintecs en ben super tevreden met die zadels. Kunnen erg goed tegen een stootje enzo,..
Voor mij niet snel een ander zadel.
(en de mijne passen wel op een paard met hoge schoft, dus gewoon passen)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:54

heb een wintec 500 veelzeidigheids zadel.
Ik zelf vind hem niet zo fijn zitten en ga daarom ook opzoek naar een andere zadel maar dat is voor ieders anders of die hem fijn vind zitten of niet. voor hoge schoft zijn ze wel geschikt bij de nieuwste wintec hebben een verwisselbare boom.
bij mij is 1 van de bovenste sierknopje er af en is bij het blad de onderkant los gegaan. Met het zadel werd netjes om gegaan en is 2 a 2.5 jaar oud. Ik zelf ben er niet zo tevreden mee maar ieder heeft andere smaak. ( heb hem bij me pony gekregen) Wel ligt die mooi op me pony

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:14

Ik heb al jaren een Wintec Isabell Werth pro die perfect op mijn paard ligt ....Aangezien ik moeite had met het vinden van mijn balans en evenwicht in een leer zadel was dit de ideale oplossing voor mij , ik zit er als een huis in .
Mijn zadel is inmiddels 8jaar oud en vertoont geen slijtage plekken .....ik denk dat het voor ieder zadel geldt als je er netjes en correct mee omgaat blijven ze mooi

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:21

Ik heb zelf ook een wintec. Van de 12 zadels die ik heb gehad voor mijn paard is dit toch echt het fijnste zadel, ligt perfect! Daarnaast is het fijn dat je er verschillende bomen in kan zetten, zodat deze ook goed kan liggen op een paard met hoge schoft. Dit zijn standaard maten dus het zou best kunnen dat het op jou paard met hoge schoft niet past en op een ander wel. Bij ons staat er een met hoge schoft en die heeft ook een wintec.. ligt prima!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:36

Zoals je boven kunt lezen, verschillen de meningen nogal. In de wintec heb je aardig veel verschillende soorten en bij de meeste kan je ook verschillende bomen erbij krijgen. Zou inderdaad eens een zadelmaker bellen, ook dat je er zelf op kunt rijden, de een vind het niks en de ander zweert erbij.. ik vind ze heerlijk zitten..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:11

Ik vond mijn wintec veel fijner dan mijn leren zadel, vooral omdat ik geen bak oid bij de stal heb en wel veel kleigrond (lees: blubber in de winter). Kunstof was beter bestend tegen alle blubber en nattigheid dan mijn leren zadel Lachen

EquiNatura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:27

Ik heb ook een tijd een wintec pro veelz gehad om te beleren. Een mooi licht gewicht zadel en makkelijk schoon te houden. Daarbij kan je desgewenst makkelijk de boom en kniewrongen verstellen.