Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Heb hem destijds moeten verkopen wegens overgang andere pony, maar als mijn veulen oud genoeg is wil ik zeker dit zadel weer aanschaffen mits het past. draumpje schreef:ik vind het op zich een heel mooi, net zadel
alleen persoonlijk vind ik hem iets te diep kwa zit
(bates) daarom mn wintec te koop
Ment schreef:Voor mijn paard met een chronisch rugprobleem ben ik op zoek naar een nieuw zadel. Ik dacht aan een Wintec Isabell Werth dr met CAIR systeem (de duurste versie van Wintec) omdat deze licht is en luchtkussens heeft.
Nou vroeg ik me af wat voor ervaringen jullie hebben met dit zadel?
Cair is foam met daartussen lucht belletje, het is dus niet "echt" lucht zoals bij Flair. Het grote nadeel van Cair is, is dat het met name in het begin van het rijden heel stroef en onbuigzaam is. Het moet echt "warm" worden voordaat het zich een beetje gaat vormen naar de rug. Cair is een goedkopere varriant dan Flair en imo kun je voor een paard met rugproblemen beter voor Flair gaan. Flair bestaat namelijk wel uit "echt" lucht dat zich aanpast aan de rug van het paard en heeft geen opstart problemen.