Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MISTRAL94 schreef:Ik heb een aansnoer niet omdat het mode is omdat het me prettiger lijkt zitten dan een normale neusriem. Overigens is aansnoer een verkeerde benaming voor deze neusriem!
joy76 schreef:MISTRAL94 schreef:Ik heb een aansnoer niet omdat het mode is omdat het me prettiger lijkt zitten dan een normale neusriem. Overigens is aansnoer een verkeerde benaming voor deze neusriem!
Ja, sorry, zo noem ik ze nou eenmaal.. maareh.. hoe heten ze dan?
MISTRAL94 schreef:Het merendeel vind het mooi maar het zal ook prettiger zitten voor het paard (mits niet aangesnoerd uiteraard) Doe maar eens een dik haar elastiek om je pols en trek die eens aan, dat is veel zachter als dat jij bijvoorbeeld een dun elastiekje om je pols hebt en deze aantrekt beetje krom omschreven maar ik kom vandaag niet zo goed uit mijn woorden![]()
Judje schreef:Het voordeel van een gecombineerde neusriem (voornamelijk de sperriem) vind ik dat het bit stiller in de mond blijft liggen.
Daarnaast vind ik lage neusriemen helemaal niet fijn, want op de een of andere manier weet ik geen hoofdstel waarbij deze zo vast te maken is zonder dat je het bit veranderd van plek.
Of je kiest voor dik of dun heeft vaak te maken met het hoofd van het paard. Een arabier met een megadikke neusriem zal niet erg charmant staan waarschijnlijk en een paard met een groot hoofd met smalle riempjes overal zal ook niet erg mooi stan waarschijnlijk. En daarnaast is alles in de paardensport natuurlijk aan zeer mode onderhevig.
aafje87 schreef:zweedse neuriem!
ejpook schreef:Al een tijdje vraag ik me af, welke reden sommige hebben om met een brede gecombineerde neusriem te rijden. En wat het nut daarvan is.