amigo deken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kepo

amigo deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:04

wie heeft er ervaring met een amigo winterdeken , ik heb er onlangs 1 gekocht en ik hoor verschillende reacties

Caroowtje

Re: amigo deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:42

Mij lijke het fijne dekens! Bij ons op stal hebben verschillende mensen die voor hun paard.
Ik zelf heb er geen, maar ik zou er best ooit nog wel 1 willen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:06

Ik vind ze super, goede pasvorm, stevig. En goed waterdicht (ik had er een voor buiten)
Het is absoluut mijn merk Haha!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:18

Ik heb de ongevoerde regendeken van Amigo. Pasvorm is goed, hij schuift niet en blijft er altijd mooi op liggen, maar bij veel regen lekt hij wel door. Het is bij mijn paard vorig seizoen een keer gebeurd dat zijn rug toch nat was aan het einde van de dag. Het had die dag wel behoorlijk geregend, maar dat zou niet uit mogen maken bij een waterdichte deken.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:01

Ik heb een ongevoerde regendeken van Amigo. Ik kan je er nog niks over vertellen want mijn paard heeft hem nog maar 1 nacht opgehad Haha!
Ik heb een paar weken geleden een topic geopend over dit merk, misschien heb je er wat aan? viewtopic.php?f=120&t=813841&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:17

VSW-->HAR

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:21

ik heb de amigoregendeken, is supersterk en zit mooi, met genoeg ruimte bij de schouder

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:22

Gebruik de zoekfunctie eens. Lachen Erg fijne dekens. Ik vind dat ze niet snel kapot gaan en een fijna pasvorm hebben.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:23

zelf geen ervaring mee maar uit mijn omgeving alleen maar goede berichten erover !!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:19

Ik heb ze in 3 verschillende diktes, 0, 200 en 350 grams. Ik ben er erg goed over te spreken. Vorig jaar heeft mijn Fjord er in weer en wind mee buiten gestaan en ze is er nog nooit nat onder vandaan gekomen. De pasvorm is perfect en de buitenstof is sterk. De voering is erg zacht en schuurt niet op de borst. Het enige nadeel vind ik het bilriempje wat er bij wordt geleverd. Daar zitten mega-grote musketonhaken aan die precies boven de hak slaan bij het lopen. Deze sloop ik er dan ook meteen af Haha! en er komt een gewoon touwtje voor terug. Verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken bij deze dekens.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:38

L_ola schreef:
Gebruik de zoekfunctie eens. Lachen Erg fijne dekens. Ik vind dat ze niet snel kapot gaan .

Vandaar al die scheuren in mijn deken Haha!
Qua sterkte vind ik ze dus tegenvallen. Mijn deken was binnen 2 weken al dusdanig toegetakeld dat het mij verbaasd dat hij niet doorlekt. Ik heb winkelhaken van 15 cm er in zitten op diverse plaatsen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:40

Belker schreef:
L_ola schreef:
Gebruik de zoekfunctie eens. Lachen Erg fijne dekens. Ik vind dat ze niet snel kapot gaan .

Vandaar al die scheuren in mijn deken Haha!
Qua sterkte vind ik ze dus tegenvallen. Mijn deken was binnen 2 weken al dusdanig toegetakeld dat het mij verbaasd dat hij niet doorlekt. Ik heb winkelhaken van 15 cm er in zitten op diverse plaatsen.

mijn paard had hiervoor 2 dekens aan gort gescheurd en deze is nog steeds heel, dus ik ben zeer tervreden

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 19:44

blijven ze ook heel als ze aan elkaar knuffelen met hun tanden

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:37

bij de mijne niet.......... m'n jonge paard trekt hem zo over z'n eigen hoofd of kleed de anderen uit. No Cheer

Ik heb ze nu weggebracht om er maar beensingels aan te laten zetten + te laten repareren Boos! , want alleen een staartriem (die hangt idd heel laag) is bij de mijne dus geen succes heb ik ervaren met deze dekens.

Verder is de pasvorm wel goed vind ik. Het enige nadeel is dus dat te mijne hem over z'n hoofd afdoet (ik heb hem al eerder zo gevonden met een deken over z'n hoofd, mijn spookje, maar was dus toen net op tijd) en bij de andere trekt hij de dekens ook uit. Ze liepen iig alle 3 in hun blootje........

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:38

pilou schreef:
bij de mijne niet.......... m'n jonge paard trekt hem zo over z'n eigen hoofd of kleed de anderen uit. No Cheer

Ik heb ze nu weggebracht om er maar beensingels aan te laten zetten + te laten repareren Boos! , want alleen een staartriem (die hangt idd heel laag) is bij de mijne dus geen succes heb ik ervaren met deze dekens.

Verder is de pasvorm wel goed vind ik. Het enige nadeel is dus dat te mijne hem over z'n hoofd afdoet (ik heb hem al eerder zo gevonden met een deken over z'n hoofd, mijn spookje, maar was dus toen net op tijd) en bij de andere trekt hij de dekens ook uit. Ze liepen iig alle 3 in hun blootje........

Beensingels zaten er bij mij al aan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:47

pilou schreef:

dat heb ik inderdaad wel eens gehad met mijn ongevoerde Rhino.
Mijn paard stond op het land en het waaide heel hard, blijkbaar is 'ie zo over haar hoofd gevlogen, want paard stond bloot en deken lag in de bagger... Clown

Als het vaker gebeurd zou je er inderdaad 2 ringetjes aan kunnen laten zetten zodat je 2 bilkoorden om kunt doen...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:41

Ik denk dat ik er ook 2 ringetjes aan laat maken voor bilriemen. Ik vind dit riempje zo raar Verward Mijn paard poept er overheen en het zit ook zo vreemd laag dat riempje..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:49

Mijn paard heeft een ongevoerde regendeken van Amigo, hij ligt prima maar ik vind hem onvoldoende ademen.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:05

weet je ik had een amigo deken gekocht voor mijn paard gekocht maar dat begrepen jullie al , hij heeft hem vandaag voor het eerst op gehad met regen , toen ik hem vanmiddag af ging halen schrok ik mij rot , hij lag helemaal net iets boven zijn kont open aan de zijkanten op aan elke kant dezelfde hoogte zaten nog een wond en hij had een hele grote ei bij de wond aan de zijkant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PRKGLARZ.jpg

ik heb een foto gemaakt van zijn wond
ik heb vele reacties gehoor van amigo deken en dat geloof ik ook best , maar dit had niet mogen gebeuren

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:20

Huh ik snap niks van je verhaal Tong uitsteken Is die wond nou ontstaan door de deken? Of was de deken kapot en heeft het paard een wond?

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:24

Wat had er niet mogen gebeuren dan? Dit kan nooit een schuurplek van je deken zijn..

Ik vind het fijne dekens maar baal ervan dat er geen bilkoorden opzitten (ben ook niet zo handig om dat zelf te maken). Als het hard waait waaien die flappen naar de zijkant.. Staartriem word elke keer ondergepoept, dus ook niet echt handig..

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:15

die deken heb ik nieuw gekocht en hij is er vandaag voor het eerst op mijn paard gekomen , het is geen scheurplek maar het lijkt wel dat het weggeschroeit is , en het is de eerste deken die er op is gekomen bij hem het paste ook goed ,

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:22

Lijkt me haast dat dat niet van 1 dag van een deken kan zijn...
Weet je zeker dat het geen beten zijn of dat hij getrapt is ofzo? Verward

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:27

Ik heb ook 4 dekens van amigo in verschillende grammen tot ongevoerd.Ik vindt de pasvorm echt super en ze zijn goed waterdicht ik heb nog nooit een probleem gehad met dat ze water door laten.

Mijn paard had altijd last van schuurplekken en sinds deze dekens heeft hij er nooit meer last van gehad. Ze zijn ook allemaal glad aan de binnenkant.

Mijn paard staat met verschillende paarden op de wei en ze ravotten elke dag wel maar ze zijn allemaal nog heel.

Ik vindt de dekens dus echt een aanrader.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 21:30

nee het zijn geen beten of trappen want de deken was aan de buitenkant heel zag ook niks aan de buitenkant , denk dat mijn paard gevoelig is voor nylon