Hoofdstel op maat laten maken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Hoofdstel op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 22:32

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
En zo ja, waar dan?
En op welke kosten kom je ongeveer?

Ik bedoel dus echt een compleet hoofdstel op maat laten maken, naar eigen wensen.
Mijn pony past helaas geen standaard hoofdstellen.

_Michelle_

Re: Hoofdstel op maat laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:48

Van Döbert kan dat, kan je via Van Rijs laten doen. Alleen ging ik er een keer heen om het te vragen en toen moest ik doorgeven wat ik wou (je kan op de website van dobert kijken wat ze hebben) en dan gingen ze bij van Rijs weer kijken of dat allemaal mogelijk was. Ze wisten dus niet zo heel goed hoe zoiets allemaal in zijn werking ging... Heb het uiteindelijk trouwens toch niet gedaan. Kosten komen zo rond de 180/200 euro denk ik (ligt eraan wat je wil natuurlijk). Volgens mij moet je er alleen wel kiezen uit bestaande maten van bepaalde onderdelen maar dat weet ik niet zeker. Of misschien kan Jan van Rijs wel wat voor je maken ofzo?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 23:01

Ik heb dus van Rijs zelf gevraagd. Althans in de winkel aan de winkelmeisjes. Moet nog eens gaan praten met tuigenmaker zelf daar.
Gezien die winkelmeisjes zeiden dat dit echt nooit voorkwam, en ze dit dus niet deden. Dat vond ik een beetje apart.

Als ik moet kiezen uit bestaande maten loop ik toch vast. Gezien een cobneusriem te groot is om de neus heen. En een ponyneusriem te dicht langs de ogen loopt.
Maar zal die site eens opzoeken. Bedankt in ieder geval.

Ik zoek trouwens niets ingewikkelds. Gewoon een net hoofdstel, brede neusriem. Een hoofdstel met zilverkleurige gespen. Eentje die een aantal jaren wel meekan.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:15

Zilly van bokt heeft er ooit een hoofdstel van Dobert besteld maar uiteindelijk niet genomen omdat het te lang duurde, maar ze doen het dus wel. Alleen weten sommige medewerksters dat dus blijkbaar niet ofzo Tong uitsteken Of je echt iets zelf kan laten maken kan je denk ik idd het beste aan de tuigenmaker vragen of aan mevrouw van Rijs. Site is trouwens http://www.doebert.com/ voor als je hem nog niet gevonden had Lachen
Succes met zoeken, denk dat het nog best lastig kan worden!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:25

Hulsebos maakt ook hoofdstellen op maat, ik heb zelf een paard met een full-size maat maar een hele smalle neus/kaak, geen enkel hoofdstel zit dus mooi(helemaal die brede neusriemen niet).Ik heb er een laten maken bij hulsebos, koste wel 300 euro maar het is wel een heel mooi ding van erg mooi leer.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:46

Zilly meld zich even Haha!

Ik heb het hoofdstel van Döbert niet op maat laten maken hoor Knipoog Maar zelf samengesteld, dus wat voor sluitingen, breedte van de neusriem, wat voor teugels, wat voor frontriem, gedeeld kopstuk... Was gewoon een standaard maat.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:40

Morris & Nolan maakt wel op maat. Zowel zadels als hoofdstellen of andere artikelen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 11:03

Heb even op de site gekeken van Döbert, zit wel mooi spul bij. Maar dan kom je idd op samenstellen.

wendyashley, heb je een foto ervan?
300 euro is wel erg veel geld. Maar ja, elke keer een hoofdstel dat niet past kost ook geld..

harnessmaker, wie of wat is Morris & Nolan? Hebben die een site? Of iets waar ik meer info kan krijgen.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:18

Morris & Nolan bestaat al jaren maar hebben geen vertegenwoordiging gehad in Nederland tot voor kort.

Naast een zadelmakerij hebben ze een speciale afdeling voor het maken van hoofstelen en eigenlijk alle andere hippische artikelen.
De hoofdstellen kan je laten maken zoals je zelf wil en worden gemaakt van top kwaliteit Engels leer.

De Duitse en Duitstalige zadelmakerijen zijn gewoon beter vertegenwoordigd in Nederland, de Engelse zadelsmakers leveren topkwaliteit maar is veelal minder aantrekkelijk dan de Duitse produkten die in Euro's zijn geprijst. De koers van de Engelse pond maakt de produkten ietsje duurder dan de Duitse maar daar staat uitmuntende kwaliteit tegenover! Dat maakt het prijsverschil meer dan goed!

Op hun site staan nu enkel een paar zadels, op de site die in Nederland komt zal meer staan. De site is nu: http://www.morrisandnolan.co.uk

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:23

Hoi Dyonne,
Wij laten onze hoofdstellen en tuigen altijd door Paul Claessen maken.
Hij levert vakwerk op maat, je kunt zelf zeggen wat je wil (kleur, gespen, frontriem, enz.)
Dat voorbrenghoofdstel van Darwin komt daar ook vandaan.
Het kost idd wel wat meer, maar je krijgt dan ook iets heel anders dan het standaard hoofdstel dat je in de winkel koopt.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:37

het verschil tussen serie (massa) produktie of ook kleinschalig kunnen werken......

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 11:55

harnessmaker, zijn die ook in het Nederlands te benaderen, of moet dat in het Engels?

Esther, ik heb idd ook aan hem zitten denken, maar wist niet of die ook rijhoofdstellen deed.
Kan ik hem trouwens mailen? Voor eens overleg wat er mogelijk is, en of het mij aanstaat.
Ik heb al site gevonden, maar staat weinig op, maar kan ik wel contact met hem maken.

love__oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 11:56

Schumacher doet het ook!

Klompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:06

Ik zelf heb een hoofdstel op maat laten maken bij Stoker-zadelmakerij in Dronten.
Ze zijn bij mij geweest om de maten te nemen.
Verder kon ik kiezen uit verschillende kleuren en het belangrijkste IK mocht precies aangeven hoe ik mijn hoofdstel hebben wilde.
Ik heb voor mijn hoofdstel 180 euro betaald.....maar mooi!!!

Klompie

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:00

Masja van Lucky leather maakt super mooie dingen. Ook (western)hoofdstellen, helemaal naar jou wens. Haar site is www.luckyleather.nl

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:25

love__oliver schreef:
Schumacher doet het ook!

Yep, mijn rondgenaaide hoofdstel van Schumacher is ook op maat gemaakt. Mijn paard heeft ook hele aparte maten: neusriem is vaak te groot, frontriem dan weer net te klein, bakstukken te groot, enz. Ik ben naar een ruitersportzaak gegaan en zij hebben dan de maten van mijn paard (die ik had opgemeten) doorgegeven aan Schumacher. Ik heb er ongeveer 8 weken op moeten wachten. Er hing wel een behoorlijk prijskaartje aan, nl. 350 euro.

Daaleman maakt trouwens ook hoofdstellen op maat.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:40

Hier op stal hebben we ook een op maat gemaakt hoofdstel van Schumacher. Super mooi ding, heeft alleen wel een hele tijd geduurd voor dat die binnen was.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:03

darwin, maakt Paul Claessen ook rijhoofdstellen?
en ook zoals je helemaal zelf wilt?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 21:29

Klompie, heb je een foto ervan?

Lucky Leather heb ik toevallig al contact mee.
Ik zoek overigens een echt rijhoofdstel, maar dat moet ook wel mogelijk zijn.

Precious, even in je profiel gespiekt. Wel een mooi ding, al weet ik niet of ik rondgenaaid wil.

Nouvel, ik denk niet dat dat een probleem is voor hem. Ik heb het voorbrenghoofdstel gezien wat die gemaakt heeft, ook een mooi ding.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:30

Dyonne schreef:
Nouvel, ik denk niet dat dat een probleem is voor hem. Ik heb het voorbrenghoofdstel gezien wat die gemaakt heeft, ook een mooi ding.

Hmm, dat is wel iets om te onthouden, hij kan ook zulk prachtige menhoofdstellen maken!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 21:33

Afbeelding
Dit is het voorbrenghoofdstel van Darwin.
Geeft denk wel een goed voorbeeldje.
En ik ga dus ook zeker met deze man contact opnemen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:18

Die is inderdaad erg mooi!
Neusriem is ook gaaf, zo'n soort neusriem wil ik graag als ik genoeg gespaard heb om een menhoofdstel te laten maken...
(en dan nog even doorsparen voor een gewoon hoofdstel... Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:15

GAAF Kwijl

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:46

darwin schreef:
Hoi Dyonne,
Wij laten onze hoofdstellen en tuigen altijd door Paul Claessen maken.
Hij levert vakwerk op maat, je kunt zelf zeggen wat je wil (kleur, gespen, frontriem, enz.)
Dat voorbrenghoofdstel van Darwin komt daar ook vandaan.
Het kost idd wel wat meer, maar je krijgt dan ook iets heel anders dan het standaard hoofdstel dat je in de winkel koopt.

Heeft hij een website?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:19