Gewoon ter orientatie dit topic.
Mijn paard had als jong dier een vrij makkelijke rug. De Euroriding Diamant dressuur en Stubben Scandica spring van mn pony pasten er zonder problemen op. Tot groeispurt nr zoveel (van 1.70 met 3 jaar naar goed 1.80 met 7 (nu 8))
Hij heeft geen echt hoge schoft, maar wel heel smal. Op zn schouder is hij veel breder en verder heeft hij ietsje karperrug (echt heel minimaal) ongeveer waar de achterkant van het zadel ligt.
De Stubben drukt op zn schoft, helaas, want ligt verder perfect. Voor dressuur ligt er een Passier PSL op. Dat is het enige wat we tot nu toe gevonden hebben dat zeg voor 95% past. Probleem is: ik zit er voor geen meter op, in het begin wel, maar laatste tijd ligt het voor mij gewoon echt niet meer. Zadel zet me richting stoelzit, ik ga achterover hangen terwijl ik altijd kaarsrecht gezeten heb enz.
Vorige week dus weer aantal zadels gepast (oa nieuwer model Euroriding, Prestige, Stubben). Onder de Prestige liep ie nog rededelijk, de rest was voor hem niks (en vind ik fijn zitten)
Ik begin nu toch enigszins moedeloos te worden. Om lekker te kunnen rijden moet ik toch ook gewoon fijn zitten, want hoe kan je inwerken als je achterover hangt enz... (als ik recht wil zitten komt mn been ruim 5cm achter mn kniewrong, dat klopt dus gewoon niet)
Boomloos is zeker geen optie

Ik twijfel over Hulsebos, maar zou die ook op zo'n moeilijk paard goed leveren? En wat als ik voor 2500 euro een zadel laat maken dat vervolgens niet het gewenste effect heeft? Zelfde met de wow zadels enz...
Brand maar los, iemand DE tip, het juiste zadel, zelfde probleem... Alle hulp is opzich welkom, maar respecteer mijn wensen wat betreft boomloos ajb.