Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lusitana schreef:Het verschil tussen het kleinste en grootste zadel is trouwens maar iets van 8 cm, en daar moeten alle billen in passen.... om het allemaal in perspectief te zien...
Nerootjeh schreef:Ik zal even vertellen hoe het zit
Ik ben een prachtig zadel tegengekomen, en heb dit aangeschaft. En het ligt als een huis op Nero.
Het is nu nog wat te klein maar ik ben druk bezig met afvallen.
Mijn instructrice heeft gekeken hoe ie reageerde bij druk op de spieren achter het zadel, of daar iets mis mee was oid, en hij reageerde gewoon normaal!
Nerootjeh schreef:Ik zal even vertellen hoe het zit
Ik ben een prachtig zadel tegengekomen, en heb dit aangeschaft. En het ligt als een huis op Nero.
Het is nu nog wat te klein maar ik ben druk bezig met afvallen.
Mijn instructrice heeft gekeken hoe ie reageerde bij druk op de spieren achter het zadel, of daar iets mis mee was oid, en hij reageerde gewoon normaal!
Precious20 schreef:Lustitana, wat jij zegt, klopt maar je vergeet wel dat ook het diepste punt van een 18 inch zadel in het gebied achter de schoft ligt, juist omdat het paard daar het beste tot dragen kan komen.
cremellogek schreef:Er is mij altijd verteld dat een te klein zadel niet goed is. Ik heb recent twee zadels aangeschaft bij verschillende zadelmakers, en toen is ook gekeken naar de juiste inchmaat voor mij. Als iemand dan beweert dat het niet uit maakt, dan vraag ik me af hoe het nou zit. Ik wil dus alleen maar weten waarom het slecht is, want ik weet niet beter..
Lusitana schreef:antheman, in een zadel op maat kun je ook te ver naar achteren zitten. Er zijn heel veel ruiters die te ver achterin hun zadel zitten.
Neemt niet weg dat het altijd slim is om bij zo'n ruiter aan een ander zadel te gaan. Maar dan moet ze dat dus ook zo testen...
Lusitana schreef:De oorspronkelijke vraag spreekt over "niet een hand voor en achter, maar een vinger ofzo" (voor en achter neem ik dan aan), dus IK zie dan zo'n ruiter in gedachten wel gewoon in het midden.