Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
daniella74 schreef:Volgens mij zegt TS nergens dat zij wil gaan rijden. Ik kreeg de indruk dat zij alleen wilde weten voor als zij iets met het dier gaat doen welke beenbescherming dan de beste optie is.
Citaat:Overigens is met 3 jaar inrijden tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld, ik keur het ook ten stelligste af maar het gebeurd wel.
kjoetie schreef:gewoon voren peesjes en achter strijklappen. En je hebt inrijden en inrijden he, als je er 1 of 2 keer per week een half uur opzit gaatie niet dood aan.. als je het maar niet overdrijft!
hns schreef:daniella74 schreef:Volgens mij zegt TS nergens dat zij wil gaan rijden. Ik kreeg de indruk dat zij alleen wilde weten voor als zij iets met het dier gaat doen welke beenbescherming dan de beste optie is.
Bij het inzien van haar profiel heb ik begerepen dat ze er zelfs binnekort mee op westrijd wil gaan.Citaat:Overigens is met 3 jaar inrijden tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld, ik keur het ook ten stelligste af maar het gebeurd wel.
Misschien de normaalste zaak, maar zo maak je de paarden wel lekker voor hun negende levensjaar slachtrijp. Die paarden zijn gewoon kapot en hebben een vreselijke slechte en zwakke rug. Als je op een paard zit die pas met 5 is ingereden voel je meteen het verschil. Sterk, gezond en krachtig. Dat ongeduld van mensen, daar heb ik zo een hekel aan.
hns schreef:kjoetie schreef:gewoon voren peesjes en achter strijklappen. En je hebt inrijden en inrijden he, als je er 1 of 2 keer per week een half uur opzit gaatie niet dood aan.. als je het maar niet overdrijft!
Keur je wedstrijden rijden daarbij ook mee goed?
daniella74 schreef:hns schreef:
Misschien de normaalste zaak, maar zo maak je de paarden wel lekker voor hun negende levensjaar slachtrijp. Die paarden zijn gewoon kapot en hebben een vreselijke slechte en zwakke rug. Als je op een paard zit die pas met 5 is ingereden voel je meteen het verschil. Sterk, gezond en krachtig. Dat ongeduld van mensen, daar heb ik zo een hekel aan.
Hoef je mij niet aan te vallen, dat is nergens voor nodig aangezien ik het ook onverstandig vind.
Cisss schreef:Mijn vader is dierenarts en vind dat prima en zegt dat er niks mis mee is. Je mag officieel wedstrijden rijden met een 3,5 jarige pony. Dit hebben ze niet voor niets ingesteld. En pony's worden al jaren als 3 jarige beleerd. Een pony is trouwens ook fysiek veel eerder volwassen dan een paard. Bovendien ben ik helemaal niet zwaar (35 kg). Je ziet soms ook hele grote meiden kleine pony's beleren, die dan ook nog meteen in de krul worden getrokken, hier hebben ze wel onder te lijden.