transportbeschermers

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 01:01

Ik moet binnekort voor het eerst beschermers voor op de trailer kopen. Maar ik vraag me af waar ik op moet letten als ik ze koop. Is er veel verschil tussen merken of maakt het eigenlijk niet zo veel uit? Want het prijsverschil tussen een eskadron of een wat minder bekende is enorm. Daarnaast hebben sommige driehonderd klittebandjes en andere maar 3, wat is handiger? Wat zijn jullie ervaringen met verschillende merken?

TwistFire

Re: transportbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 01:31

Weet je transport beschermers zijn beschermin voor de benen van je paard ze zijn gemaakt voor het geval je paard paniekert in de trailer, begint te trappelen en met zijn hoefijzers tegen zijn eigen benen trappelt.
het enige dat telt is dat er voldoende gewatteerd, hoeveel meer de eskadron beschermers gewatteerd zijn bij een ander merk maakt niet uit zolang die van het ander merk maar voldoende gewatteerd zijn, en hoeveel klittebandjes er ook zijn als je ze goed aandoet blijven ze goed genoeg zitten hoor..
Lachen en zover ik weet bied het labeltje met 'eskadron' niet veel bescherming

xx
michelle

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 01:34

Ik heb 2 paar. De ene zijn kort de andere die hoge, daar geef ik toch wel de voorkeur aan. Die hoge zijn als het goed is van harry's horse. Zitten 3 klitteband stukken op die zeer goed aansluiten. Heel robuste dingen zijn het. Ik zelf geef toch de voorkeur aan de 3 klitteband stukken want als ze ook nog super goed aansluiten blijven ze super super en ook superlang goed plakken.. Die met heelveel stukjes komt snel hooi/ stro enzo tussen waardoor de plakvermogen sneller weggaat. Die van mij hebben ook nog een aan de onderkant een stuk nep leer achtigiets voor versteviging dus mocht het paard er perongeluk op staan scheurt het ook niet snel Knipoog

Succes met uitzoeken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 01:44

Het lijkt me aan te raden om hoge beschermers te nemen, die vanaf hoef tot boven de knie beschermen, dus ook de kroonrand. Persoonlijk denk ik dat alleen zo'n beschermer echt nut heeft als een paard gek doet op de trailer.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:18

ik heb hoge beschermers van global. waren 60 euro ofzo. voor zijn ze met 3 klitteband stukken en achter met 4. ook deze hebben aan de onderkant een soort leer ofzo zitten ter versteviging. is erg handig. ze zitten super en glijden ook niet, als je ze goed vast maakt tenminste.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:23

Fee gaat altijd inclusief beschermers op de trailer. Ik wil het gewoon niet riskeren dat ze of achter blijft haken en zichzelf bezeerd, of dat ze bijv. valt o.i.d.
Ik heb beschermers van RiffRaff, zijn super fijn! Ze zijn van hoef tot hak, met onderaan een stuk hard spul rondom de koten. Zijn zeker aan te raden! (waren wel behoorlijk prijzig)

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:30

Ik heb ook hoge, gewoon een fijn idee als hij op de trailer staat. Ik weet niet hoe duur ze waren, want het was een verjaardagscadeau van broerlief Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:53

Voor mijn pony had ik altijd transportbandages met van die dikke vilten onderlappen. Vond ik erg fijn, ze was daarmee echt heel goed beschermd. Voor mijn jonge paard weet ik nog niet wat ik ga doen als hij komend voorjaar uit de opfok komt. Hij is nog niets gewend, dus bandages met onderlappen zijn in eerste instantie natuurlijk geen optie.

Waar ik nu rijd hebben ze hoge transportbeschermers van Bucas, die zijn ook erg fijn. Ze hebben geloof ik een stuk of vier/vijf klittebanden en ze blijven erg goed zitten en hebben een goede pasvorm.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:55

Tja, ik vraag me af:
moet je wel beschermers omdoen in de trailer?
Het is natuurlijk uit voorzorg, maar als je een paard hebt dat normaal braaf is op de trailer lijkt het me niet geheel noodzakelijk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:02

ik heb een hekel aan transportbeschermers... helaas moest ik er bij Uris toch aan. die trapte haar krnoonranden steeds kapot en het aanleggen van bandages met springschoenen was levensgevaarlijk als ze zenuwachtig was (4 losse benen)
toen heb ik maar transportbeschermers aangeschaft, hele stevige, ik wilde absoluut niet dat ze gingen zakken... ook heb ik die met veel klittebandjes gekocht, die kan je veel beter vastmaken en blijven dus ook veel beter zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:02

Tja, ik vind het persoonlijk wel belangrijk om transportbescherming te gebruiken. Je paard kan nog zo rustig zijn, maar als hij per ongeluk scheef van de klep af loopt, haalt ie zo zijn hele been open met een beetje pech.. Maar goed, als ik komend voorjaar mijn jonge paard uit de opfok ga halen, krijgt hij in eerste instantie geen transportbescherming om, hij is niets gewend, dus dan lijkt het me gevaarlijker om het wel om te doen dan om het niet om te doen. Hopen dan maar dat hij zich fatsoenlijk gedraagt op de trailer.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:42

ik gebruik de laatste tijd eigenlijk alleen bandages met een dikke onderlap, die zakken niet af als je goed bandageerd natuurlijk. mijn paard vind het ook veel fijner dan hoge transportbeschermers die bij haar achterbenen iets groot waren en dus gingen zakken

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:48

ik heb veel verschillende merken gehad en ik vind die van eskadron et beste omdat ze veel klittebandje hebben, zo kunnen de beschermers het beste aanpassen aan het been en zullen ze dus ook niet afzakken!
ook zijn ze goed gewatteerd en hebben ze een zacht `bont` laagje binnenin, global`s zijn ruw vanbinnen.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:57

de global's van mij niet. die zijn zacht van binnen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:24

Judje schreef:
Tja, ik vraag me af:
moet je wel beschermers omdoen in de trailer?
Het is natuurlijk uit voorzorg, maar als je een paard hebt dat normaal braaf is op de trailer lijkt het me niet geheel noodzakelijk.

Ik doe normaal gesproken geen beschermers om, mijn paarden zijn allemaal doodbraaf op de trailer en dan gaat zo'n ding alleen maar kriebelen en broeien. Als ik een onrustig paard op de trailer heb of ik moet ver reizen doe ik wel beschermers om. Ik zie ook het nut niet om beschermers om te doen als het paard toch staat te slapen op de trailer.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:46

Ik heb er van BR, die hebben geloof ik vier klittenbanden achter en drie voor. Die blijven in tegenstelling tot global echt sùpernetjes zitten. De globals zakken na twee passen echt tot onder de hak af, soms trapt ze ze echt helemaal uit zonder dat de klittenband lost. Anders ben ik wel voorstaander van onderbandages bandages er overheen en dan springschoenen...

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:48

Ik heb de goedkoopste die er in de ruitersportzaak lagen.
Ze zijn blauw en 4 strepen klittenband Lachen

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:32

ik heb hoge transportbeschermers van HKM sport lijn,
met 3 brede klittebandlijnen die goed verdeeld waren.
geef zelf ook de voorkeur aan hoge beschermers,
en.. bont gevoerd! Haha!
je hebt ook van de beschermers die vast zijn, van een soort plastic.
Die vind ik persoonlijk wat gevaarlijk lijken..
zou ze zelf in elk geval nooit kopen Vork

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:59

Ik heb transport beschermers van de Global. Niet al te duur, maar wel erg goed. Zijn hoge, en dat vind ik zelf toch wel prettiger, vooral als ze op de vrachtwagen/trailer met een ander paard staan. Ik heb met meerdere klittebandjes, daarvan heb ik het gevoel dat ze steviger zitten, maar dat is persoonlijk.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:10

Ik heb beschermers van divoza geloof ik, of bij ooteman besteld. Helemaal geen bekend merk hoor.
Die van eskadron zij hartstikke duur, maar ik betwijfel of ze dan ook echt beter zijn.
Ze moeten voldoende gewatteerd zijn en gewoon goed aansluiten om de benen. Ook dat gaat al snel met klitteband.
Ik heb meerdere klittebandjes, en ik moet zeggen dat mij dat beter bevalt dan 3 brede banden Lachen

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 23:16

Ik heb een set van 4 hoge transportbeschermers. Extra stevige buitenkant en bont aan de binnenkant. Een tijdje terug raakte het paard van een vriendin in paniek en kwam de trailer uit. Thuis deden we de bescherming af en ze had een schaafwond en het bloed zat aan de binnenkant van de beschermer. Kan je nagaan wat er was gebeurd als ze niks om had.
Ik zou voor stevige gaan en voor alle 4 de benen. Een ongelukje zit in een klein hoekje.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:46

Ik heb ze van Eskadron Vork Ik vind ze erg fijn, aangezien ze het been goed beschermen Ja

lanatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:38

Ik ben grote voorstander van het bandageren, met van die hele dikke gewatteerde onderlappen, en van die lange gebreide transportbandages, dat gebruik ik dan ook samen met springschoenen op de voorbenen.
Voor de achterbenen gebruik ik een soort met onderlap gewatteerde 3 in 1 beschermer, die zijn ook heel goed vind ik en zijn sneller en makkelijker in gebruik dan de bandages natuurlijk.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:37

ik ken inderdaad ook genoeg mensen die i.p.v.
transportbeschermers peesbeschermers of bandages omdoen.
ik twijfel er alleen aan of dat wel net zo veilig is als een paar goede
transportbeschermers.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:13

Ik heb hoge van Eskadron, op Equitana gekocht voor een schijntje, maar ben er wel onwijs blij mee Haha!