Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jessie84 schreef:Wat is nu belangrijker mooi of goed?
#Ymke# schreef:jessie84 schreef:Wat is nu belangrijker mooi of goed?
Allebei! Je kan mij niet wijs maken dat er geen zadel bestaat dat mooi én goed is!
Nibbit schreef:#Ymke# schreef:1 ding, ik stap iig niet af voor mijn voorliefde voor bruin/quote]
Wat is nu belangrijker...
Puera schreef:Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een zadel waar jij lekker op kunt zitten én die de juiste boommaat heeft voor je paard. Haal er een zadelmaker bij die vervolgens het zadel checkt op ligging bij je paard en deze eventueel aanpast.
Heb je zelf ook enig idee wat voor eigenschappen een zadel moet hebben zodat je pijnvrij kunt zitten? Bv. een vlakke zit of een smalle zit. En anders is het misschien een idee om de hulp van een deskundige in te roepen die naar je houding kijkt en kan zien wat je nodig hebt qua zadel.
Misschien is het ook een idee om verschillende zadels van kennissen te proberen? Gewoon om te voelen hoe 't voor jou zit? Stel, je vind een Stübben Tristan ontzettend goed zitten, dan kun je op zoek gaan naar zo'n zadel in een bruine kleur met de juiste boommaat.
Lijkt mij dat je wel een zadel moet vinden die bruin is, waarop jij lekker kunt zitten en die op je paard past, heel veel succes ermee.
#Ymke# schreef:Nee, ik heb het zadel besteld in belgie, niet bij drunens ruiterhuis. Er maakte iemand een slimme opmerking over de 18 inch, weet iemand hoe ik kan opmeten hoeveel inch het zitvlak is???
#Ymke# schreef:Nee dat niet, denk je dat zij iets kunnen??